Vad är det med min bebis?
Förstår att jag inte kommer få svar här men skulle behöva lite input om hur jag ska tänka.
Vi har en son som är precis sex veckor gammal. Han föddes med kejsarsnitt och allt var bra. Dock märkte jag direkt att han inte verkade vilja sova nära. Det påminde mycket om ett av hans syskon som idag har en autismdiagnos.
När sonen var 10 dagar reagerade vi på snabb andningsfrekvens. Vi åkte in akut och man gjorde lungröntgen och ultraljud av hjärtat som inte visade några avvikelser. Vi har träffat flera läkare men ingen kan förklara andningsfrekvensen.
Han har sedan födseln sovit mycket, cirka 20-22 timmar på dygn. I början fungerade vakentiden bra men sedan drygt två veckor tillbaka är han oftast helt förtvivlad nät han är vaken. Närhet verkar nästan göra det värre men det kan ibland funka med napp och att "skutta" runt med honom. Men inte sällan känner både min man och jag nog mycket maktlösa då vi har så svårt att trösta honom. Jag har en oro att han har smärta som hänger ihop med andningsproblematiken men kan ju knappast säga att jag vet.
Jag hade nog önskat att han skulle undersökas mer men läkarna vill avvakta.