• Honsom

Kan jag ha dödat barnet i magen?

Hej jag är i vecka 16 och har Inte rökt under graviditeten. Slutade när jag fick veta  vecka 4. idag kedjerökte jag 4 cigaretter efter varandra och tidigare under dagen 3. alltså totalt 7 cigaretter. mådde något fruktansvärt dåligt och köpte ett paket som jag nu har slängt. 

nu till det jobbiga , mina skuldkänslor äter upp mig jag håller på att få panikattack då jag är rädd att jag dödat eller kvävt mitt barn i magen. Jag rökte hastigt 3 cigg efter varandra tänk om barnet inte fick nån syre för jag rökte dom efter varandra o hade dessutom panik attack samtidigt och svårt att få luft i några sekunder. snälla hjälp mig. 

• Svar på tråden Kan jag ha dödat barnet i magen?
  • Honsom
    Anonym (Nej) skrev 2023-12-10 00:59:57 följande:

Nej du har inte dödat barnet i magen, så går det inte till. Men det är ju inte bra att du röker så försök att inte göra det igen. Det kommer inte döda barnet men det kan få vissa besvär sedan.

Anonym (Nej) skrev 2023-12-10 00:59:57 följande:

Nej du har inte dödat barnet i magen, så går det inte till. Men det är ju inte bra att du röker så försök att inte göra det igen. Det kommer inte döda barnet men det kan få vissa besvär sedan.

Kan det få besvär även om jag inte röker något mer ? som sagt har inte rökt något under graviditeten :( bara nu idag dessa 7 cigaretter
  • Honsom

Läste någonstans att för varje bloss man tar så får inte barnet syre och jag som rökte flera cigaretter efter varandra måste ha ha gjort att barnet inte fått syre alls på några minuter. eller tänker jag fel nu? Hur funkar de är det någon som vet :( 

• Honsom
    RaYzLeR skrev 2023-12-10 01:14:51 följande:

Min morsa rökte två askar om dagen och gjorde det även när syrran och jag låg i magen. Vi klarade oss finfint.  // Glad

Detta lugnade mig 🙏🏽 tack
  • Honsom

Tack för era svar hörni. Och jag kommer inte sätta en cigaretter i munnen igen resten av graviditeten. För som någon skrev , jag vill inte bara att Mitt barn ska överleva jag vill att de ska må bra i magen 🙏🏽 

Svar på tråden Kan jag ha dödat barnet i magen?