Inlägg från: Septemberpyre |Visa alla inlägg
  • Septemberpyre

Tvillingar - MA för ett embryo?

Hej! Jag beklagar det du går igenom. Har gått igenom samma sak. Fick en blödning, gjorde privat vul där man konstaterade att ena fostret avstannat (v.7) medan på andra fostret syntes ett pickande hjärta. Blödningen avstannade efter ett par dagar bara, sen började jag blöda kraftigt igen i v 9. åkte in och då va även det fostret avstannat. Samtidigt såg gynekologen att jag hade pågående ägglossning, detta är en gammal och erfaren gynekolog så han har nog sett det mesta, men han sa att han aldrig sett en pågående ägglossning samtidigt som ett pågående missfall. Så det är nog möjligt men ovanligt. Kroppen har kanske inte uppfattat att graviditeten avstannat och fortsätter därmed producera hcg. Ska du ta medicinsk hjälp för att få ut det? 

hoppas det går bra för dig <3

• Septemberpyre

Ja den har säkert tillbakabildats, kroppen kan väl absorbera lite vad jag har förstått. Min första blödning var väldigt sparsam. 

Min förhoppning är att du kommer dit på torsdag och ser en frisk graviditet! Ibland händer det ju faktiskt även om det kanske är långsökt <3

• Septemberpyre

Jag vet hur det är, man analyserar åt alla håll och kanter men du kan nog bara få svar genom ultraljudet. Jag tror tyvärr att MA kan ge utslag på detta sätt också.

Svar på tråden Tvillingar - MA för ett embryo?