Tvillingar - MA för ett embryo?
Lägger upp igen pga att förra tråden tydligen inte tillät anonyma svar!
Jag borde idag ha varit gravid 7+3. Tidigare i veckan var jag på tidigt ultraljud där bm trodde att embryot slutat växa 5+6 dvs en vecka innan besöket. Bm kunde se hinnsäck, gulesäck och embryo - ingen hjärnaktivite.
Dagen efter var jag på en second opinion där läkaren sa att det inte var en normal graviditet och att hinnsäcken höll på att falla ihop. Formen på säcken såg nästan ut som formen på en binda. Denna läkare hittade inte ens embryot. Att tillägga är att ultraljudet dagen innan gjordes på magen och av läkaren vaginalt.
Läkaren hittar sedan en till hinnsäck en bit ovanför. Läkaren tror alltså att det var en tvillinggraviditet.
Den nyfunna hinnsäcken var dock bara en hinnsäck och man kunde inte se någon gulesäck eller embryo.
Läkaren vill avvakta en vecka för att se om den nyfunna utvecklar sig eller om den är oförändrad innan vidare behandling.
Jag tror ju att den nya slutade växa långt före den andra ?stora? som vuxit som den skulle fram till förra veckan.
Annat vore väl jättekonstigt? Skulle jag fått en till ägglossning medan jag var gravid?
Min andra fundering är även när hcgt bör avta något, litegrann i varje fall.
Den övre bilden är dagens test som jag just tog. Och det går ju inte att bli mer positivt än så?
den andra bilden är från i onsdags. Det ser nästan ut som att strecket är om möjligt ännu starke idag?
Som sagt embryot borde ha slutat växa för 10+ dagar sedan. Ingen blödning men symtom i form av extrem hunger och spänningar i brösten har avtagit.
Försvinner symtomen pga att hcgt sjunker? Eller är det annat som spelar in?