BIM JANUARI 2024
Jag förstår dig, låter som ett bra beslut.
Negativt test idag. Bim -1/-2 beroende på när ägglossningen var.
Vi som låg som kaniner under ledigheten, 🤣så inte ens det funkar 😔🥴. Så tröttsamt detta. Hade verkligen hopp för denna månaden 😶?🌫️. Lycka till till er andra 🌸
Jag förstår känslorna. Vi får hjälpa varandra så gott det går. ❤️. Jag försöker minnas tillbaka på hur det var när jag var gravid för tre år sedan men jag minns inte om jag märkte något alls förutom att mensen inte kom. Jag har lagt om en del vanor till de bättre och nu vet jag inte vad jag mer kan göra? jag Hoppas så innerligt denna gången. Idag har jag migrän och förstoppning (Sorry för TMI).
Sitter just nu i vardagsrummet och är på vippen att börja gråta hela tiden. trots att det är 1-2 dagar kvar till BIM så känns det som att jag vill ge upp. FAN VAD SATANS jobbigt detta är!
jag har två nära vänner som är gravida ungefär så långt som jag hade planerat att vara i detta nu. Vilken idiot jag var som trodde att jag skulle kunna planera och styra detta bara för att det gick förra gången. Jag skulle ha en vår eller försommarbebis, det skulle klaffa bra med jobb för oss båda och våra planer på att resa utomlands under föräldraledigheten etc etc etc. och nu vet jag inte ens om det blir något barn öht.
jag vill kräkas på det här.
förlåt för deppigt inlägg.
Jag förstår verkligen att det känns jättejättejobbigt. Det är så typiskt när man sett det framför sig, och så blir det inte som man tänkt fast man tycker sig gjort allt rätt :( Och inte minst när ens nära vänner blir gravida. Hela fjolåret var en enda lång gravidparad bland mina nära tjejkompisar. Det är svårt att inte känna väldigt starka känslor som missunnsamhet (skäms över det) fast jag egentligen är jätteglad för dem och inte önskar dem det jag går igenom.
Men vi får stötta varandra, och plocka upp varandra från botten när det behövs. Det är verkligen okej att känna att det blir för mycket och man får bryta ihop ibland. Det gör jag titt som tätt, inte bara för det här med bebis. Ibland känns det bättre efter att allt har fått ?komma ut?. Andra gånger försöker jag att tänka på allt annat jag är tacksam för. Låter säkert fånigt men jag tycker faktiskt det hjälper lite.
Och försök att inte misströsta än! Du är väl på BIM-några dagar. Man vet aldrig!
Jag förstår verkligen att det känns jättejättejobbigt. Det är så typiskt när man sett det framför sig, och så blir det inte som man tänkt fast man tycker sig gjort allt rätt :( Och inte minst när ens nära vänner blir gravida. Hela fjolåret var en enda lång gravidparad bland mina nära tjejkompisar. Det är svårt att inte känna väldigt starka känslor som missunnsamhet (skäms över det) fast jag egentligen är jätteglad för dem och inte önskar dem det jag går igenom.
Men vi får stötta varandra, och plocka upp varandra från botten när det behövs. Det är verkligen okej att känna att det blir för mycket och man får bryta ihop ibland. Det gör jag titt som tätt, inte bara för det här med bebis. Ibland känns det bättre efter att allt har fått ?komma ut?. Andra gånger försöker jag att tänka på allt annat jag är tacksam för. Låter säkert fånigt men jag tycker faktiskt det hjälper lite.
Och försök att inte misströsta än! Du är väl på BIM-några dagar. Man vet aldrig!
Tack 🙏
ja jag känner så starkt av missunsamhet till och från och skäms otroligt mycket för det. Försöker intala mig hela tiden att deras resor inte har något med min/vår att göra alls. Men det är inte så lätt.
Bim imorgon eller lördag beroende på vilken app man ska lita på.
❤️
bim imorgon eller övermorgon.
känns inte så hoppfullt tyvärr.
Bim idag och mensen kom nu på morgonen. Trodde verkligen att det hade tagit sig denna gång.. Fick vad jag trodde var en nidblödning bim-2. Har aldrig haft spottings före mens tidigare och det var precis så som en nidblödning beskrivs i både färg och mängd. Men uppenbarligen var det inte det. Känns som att kroppen jävlas med mig. Usch vad påfrestande detta är, en riktig berg- och dalbana mellan hopp och förtvivlan.
Håller tummarna för er andra i januari, lycka till!
Juliab: Nej jag vet, jättesvårt ibland. Men man får försöka vara snäll mot och inte glömma att ha mycket empati för sig själv. ❤️
Ska hålla tummarna extra mycket att mensen håller sig borta!
Hej hej, ny här i tråden!
BIM 20/1 , tänkte börja ta tidiga gravtest i morgon. Detta är sista försöket naturligt då vi börjar med IVF nästa cykel. Ska alltså börja med hormonsprutor 2-3 dagar in på min mens som är beräknad nästa helg.
Vi har försökt blivit gravida aktivt i ca 1.5år, tidigare använt oss av säkra metoder i ytterligare 2år innan. Aldrig haft ett plus på stickan. Började försöka aktivt när jag var 32. Vi har ju uppenbarligen haft koll på min ägglossning då vi kört med säkra perioder innan och tvärt om nu legat extra under mina fertila dagar i 1.5år utan framgång.
Vi gjorde en fertilitetsutredning i höst som tyvärr visade att jag har låg ägg reserv trots mina då 33, nu 34år. Lågt AMH värde på 0.28 (2.0 pmol/l) och förhöjt FSH på 18. AFC på 8-10.
Önskar mer än någonsin att det ska ta sig denna gång då jag gärna slipper gå igenom en IVF process med allt vad det innebär. Samtidigt så är vi otroligt tacksamma för att den möjligheten finns ❤️
Hej! Välkommen hit!
1.5 år är lång tid. Vi får alla hålla tummarna för er 🤞🏻
Har redan börjat bryta ihop och tänka negativa tankar om att det är helt omöjligt det här. Jag är på äl+8, bim-6. 10e försöket denna gång och kommer nog inte orka mer efter denna gång
Ännu en månad av besvikelse. Mensen kom nu på morgonen. 😔
grattis till alla plus! mitt plus slutade i ett missfall :( så ledsen. Men fler chanser kommer:)