Svartahallon skrev 2024-02-09 15:55:33 följande:
Jaa det är en hemsk känsla, man vill ju bara veta. Och om det är ett missfall så vill jag att det går över fortare, trött på att blöda nu.
Det som talar för graviditet:
*Illamående som kommer och går. Kräktes senast för 1 timme sen.
*Onda och spända bröst. För någon dag sen började börstvårtorna göra ont också. Så det blir mer.
*Uppblåst i magen
*Starkare gravtest
*Inte "klassiska" missfallsblödningar
*TRÖTT! Sover typ 10-12 h per dygn.
Det som talar emot:
*Blödningar, som jag tycker ökat lite idag med mer klumpar. Men inte stora. Långt ifrån en vanlig mens
*Sent plus, bim+3 visade inget.
*För svaga test? 2-3 (4-5) veckor på CB trots att jag borde vara i vecka 7+0 idag.
*Eventuellt lite molvärk idag men kan vara jag som känner efter.
*Också låg temp 35,8 ungefär
Mina tankar går i att om det inte är ett missfall, vilket jag tror, så är det en dålig utvecklad graviditet som inte kommer klara sig i det långa loppet. Men vi får se som sagt. Får återrapportera i nästa vecka.
Har du några fler symptom?
Läste lite om temp under graviditet och missfall och det ska tydligen vara väldigt individuellt hur kroppen reagerar. Så än finns det kanske hopp kvar? Känner du att du skulle vilja göra VUL? Har du pratat med vården?
Åh vad jobbigt, lika mycket som talar för som inte gör det. Men kan du inte vara en "låghormonare" också om du inte plussade förrän sent? Eller att ägget fäste sent? Molvärk hade jag massor med första dottern, det är väldigt vanligt vid graviditet när livmodern växer (så det behöver inte vara negativt menar jag). Hur länge har du blödig nu, har det varit ihållande hela tiden?
Även om jag tycler synd om dig som är i samma sits så är det lite skönt att dela resan med ngn, känner mig
helt.knäpp som är upptagen av det. Verkligen som du skriver någon slags apati, inte kunna sörja missfall men inte heller kunna glädjas över graviditet. Det är verkligen jobbigt med ovisshet.
Mina saker som talar för:
- Vissa lite tydligare gravsymtom (illamående, magkatarr, ömma bröstvårtor) och andra lite mindre tydliga (foglossningssmärta, smärta i ligamenten i magen, trötthet)
- Fortsatt positiva gravtest (som dock varken ökar eller minskar i styrka)
- Fortsatt förhöjd temp (men med en dipp idag som kanske fortsätter neråt...)
Det som talar emot:
- Kanske inte så tydliga gravsymtom som med dottern då jag hade väääldigt ömma bröst, ääännu tydligare illamående och magkatarrssymtom, mycket mer växtvärk i livmodern osv
- För få veckor och för svaga streck på gravtest utifrån den vecka jag befinner mig i
- 1,5-2 veckors blödning i tiden för mens, som var nästan lika mycket som vanlig mensvärk och med ett par dagars mensvärk precis som vanligt, men där jag också reagerade på att blodet var annorlunda med mer klumpar och slem :(