EJT skrev 2024-02-07 21:35:29 följande:
Va!!! Nä, gud vad sjukt! Att du insåg det när du läste mitt inlägg också och upplevt precis samma. Och så exakt i tid! Vad sjukt! Har du tagit ett digitalt test imorse? Vad sa det?
Jag håller alla tummar och tår för oss båda, men jag lutar nog mer och mer åt att det var ett missfall för mig. Graviditetshormonerna kan ju ligga kvar 1-2 månader efter missfallet och mina gravtest ökar inte i styrka (var nog lkte önsketänkande förut men de är fortsatt lite svagare än kontrollinjen) och mitt digitala som jag tog i lördags visade 2-3 veckor (för lite) och idag när jag tog nytt digitalt stod det fortfarande 2-3 veckor (definitivt för lite)...
Men det är frustrerande att tempen inte dippar, ÄL går inte att hålla koll på, mensen kommer inte på nytt. Frustrerande att inte kunna fortsätta försöka!
Samtidigt fortsätter man ju hoppas. Jag har idag fått tillbaka foglossningsmärta, känner mig jättedeppig och låg precis som vid min förra graviditet, blöder från tandköttet, har lite olika sensationer (stickningar, drag, molvärk till och från) i magen, ömma bröstvårtor. Lite uppblåst och magkatarrssymtom som förra graviditeten. Så jag blir inte klok på detta... Slungad mellan hopp och "förtvivlan".
Imorgon ska jag ringa kvinnokliniken/mödravården så får vi se...
Verkligen sjukt att vi är i samma sits.
Tyvärr verkar detta också gå åt fel håll. Testet idag visade gravid 2-3, vilket innebär vecka 4-5 enligt dem. Och det är ju för lite, jag bör vara i 6+6 om jag räknat rätt. Har inte sett någon minskning på vanligt testet dock men något är ju uppenbarligen fel? Blöder fortfarande, men sparsamt. Inte alls som en "klassisk" missfallsblödning.
Har också kvar gravid symptomen som jag tycker blir starkare så jag förstår verkligen vad du menar med stt man kastas mellan hopp och besvikelse. Jag pratade med kvinnokliniken i tisdags men fick bara rådet att vänta i fyra veckor. Tänkte ringa tillbaka idag och fråga om de kan bekräfta missfall och kanske hjälpa kroppen att få ut det iom att jag blödit ett tag nu utan alla klassiska symptom. Men vi får se vad de säger.
Gällande temperatur så började jag tempa i samband med att jag fick blödningen, tänkte ju att det var start på en cykel. Och jag verkar ha haft en dipp för ett par dagar sen. Vad innebär det? Är helt ny på detta och aldrig tempat förut så känns som ett dåligt tillfälle att vara ny haha.
Blöder du fortfarande?