BIM JANUARI 2024
Det här 5/6 dagar utgår från en cykel med 14dagars lutealfas, alltså det man också kan benämna 9dpo. så jag brukar istället tänka att det kan ge svar från 9dpo, när hade du ägglossning?
Det här 5/6 dagar utgår från en cykel med 14dagars lutealfas, alltså det man också kan benämna 9dpo. så jag brukar istället tänka att det kan ge svar från 9dpo, när hade du ägglossning?
DPO = days post ovulation
så då skulle jag räkna att du är 9dpo, vilket alltså är första dagen man kan testa enligt de här tidiga testerna. Men det kräver ju också att man ska ha haft implantering innan det, annars kan man inte få positivt. Så det är inte konstigt att få sitt första tidiga positiva senare än 9dpo.
jag fick senast på 8dpo men väldigt väldigt väldigt svagt Gick inte att få med på bild. Men det var tydligare redan dagen efter, använde RFSU och Tento, tento såg man ingenting på. RFSU var bra 👌🏼
när jag plussade i somras som blev ett sent missfall så såg jag inte på 9dpo men det var där på 10dpo. då använde jag Abblo pharma men jag vet att någon här skrev att dom ger spökstreck.
Ser på både kiwikiwi och fancyr! Någon av er som hsr ett tidigt digitalt test så hade jag tagit det!!
Tack allihop för svar och pepp! Jag är inte hundra om strecket kom innan eller efter svarstiden, men de låg inte länge till isåfall.
Åh men så kul för er båda!! Ser också streck! Stort grattis till er båda och hoppas det håller i sig nu
Är på ÄL+9 idag jag med och bad sambon köpa med ett tidigt test hem ikväll så ska testa imorgon eller torsdag om jag orkar hålla mig.... Hehe.
Pendlar mellan såååå nyfiken och såååå orolig.
Mina symptom hittills är:
*Konstant hunger som jag haft sen ÄL+3. Som sagt har jag aldrig haft så innan och börjar redan bli påfrestande.
*Tunga och ömma bröst. Fick så innan mens innan jag slutade med koffein för 6 månader sen, och det kom inte såhär tidigt. Utan bara 4-5 dagar innan. Det har jag haft sen ÄL+4.
*Trots hunger blir jag återkommande illamående och har inte sug för något alls.. Brukar vara en riktig sockerråtta, speciellt innan mens. Men känner inget sug på något. Vet inte om det är symptom men känns märkligt.
*huvudvärk varje dag, som kommer och går. Kan såklart bero på annat men inte vanligt för mig.
Håller alla mina tumma och tår för att jag får se ett litet litet streck snart!
Det är extremt svårt att hålla sig, jag har bim på söndag 21/1 enligt appen men började testa redan igår 😁
Är det någon som har koll på det här med sköldkörteln?
jag fick ju ett sent missfall i oktober och har idag tagit bla sköldkörtelprover. Bifogar mina resultat här.
jag har aldrig haft något problem med sköldkörteln, och känner inte till det så bra. Det jag förknippar med sköldkörtelproblem är typ att man går upp i vikt och är varm/svettas, då jag har en kollega med dessa problem som hon kämpar med och behandlar.
jag har snarare tvärtomsymptom, jag är extremt frussen och och smal. Har nog tom gått ner några extra kilon sen missfallet för det var ett par månader då jag knappt fick i mig mat.
men det ser ju ut o vara iaf ett prov som är utanför referensvärde..
Jag är gravid, så tacksam! Håller tummarna för er andra nu! ❤️
Någon som har erfarenhet av RFSU testa tidigt? Köpte ett i dag men tänkte vänta till imorgonbitti då är det 2 dagar innan bim.. kommer blir så ledsen om de blir negativt🤯