Inlägg från: Juliab |Visa alla inlägg
  • Juliab

BIM JANUARI 2024

Oväntadedrömmen skrev 2023-12-29 18:06:29 följande:

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket

1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
    3/1 Höst2023, 1a barnet, 5:e försöket 
    3/1 oväntadedrömmen, 2a barnet, försökt 13månader
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
    4/1 Natalina1451 4e barnet, första försöket efter sent missfall. 
    5/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    6/1 Anonimato 2:a barnet, andra försöket
    7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
    19/1 - kiwikiwi, 2a barnet, 2a försöket
    22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket
    25/1 - Embarazda, 3e barnet, 19:e försöket
    26/1 - Bär, 3:e barnet, 9:e försöket efter MF

Hej på er. Nu var det länge sedan jag tittade in här. Är på äl+9 idag och tror att jag plussat. Efter alla dessa månader kanske det är våran tur?🙈 så nervös!
    Vad spännande!!! Jag håller tummarna! 
  • Juliab
    Oväntadedrömmen skrev 2023-12-29 20:10:06 följande:
    Tack så mycket. Jag räknade och insåg att vi är på 17de försöket, utan ett enda plus innan. Så känns helt galet att få ett plus 🙈

Har köpt ett digitalt tidigt test att ta imorgon, för att få ett tydligare svar 😁

Oj hjälp! Jag är imponerad över att ni orkat försöka så länge. Jag började känna mig psykiskt påverkad vid sjätte försöket ????. 
    så härligt om det äntligen har fungerat!! Har ni/du gjort något annorlunda den här cykeln? 

• Juliab
    Oväntadedrömmen skrev 2023-12-29 21:28:49 följande:

Juliab:

Åh, vi har inte haft något val än att bara försöka. Min pojkvän har inte på papper bott här i ett år än, så vi kunde inte få hjälp.
    Det som stått ut den här omgången är att jag och sambon under ägglossningen haft en dryg covid, inte duschat och bara varit hemma.haha

Jag förstår, tufft år!! 

vi har också legat hemma med covid och sedan influensa 🤧 hoppas Det har hjälpt oss också 🤣 

stort stort grattis! 

• Juliab
    Natalina1451 skrev 2023-12-30 21:16:37 följande:
    //

Tack För era gratulationer, jah kunde inte hålla mig till imorgon så tog ett clearblue testa tidigt för o få det svart på vitt, gravid i den lilla rutan. 

men det blev ett inte gravid? Fattar ingenting det togs i samma kiss hade sparat det.. och testen ska vara lika känsliga från 10 🙃 

någon med erfarenhet som kan lugna mig? 

är RFSUs testa tidigt kända för spökstreck?

Men vad märkligt! 

jag har aldrig använt RFSU så jag vet inte tyvärr. Men jag håller tummarna för dig 🤞🏻

• Juliab
    ems1991 skrev 2024-01-03 10:05:29 följande:

Testade negativt nu på morgonen. Är på cykeldag 25 och några dagar kvar till mens. Med dottern testade jag positivt på cykeldag 28 dvs Bim+1. Har många graviditetssymtom men kroppen har ju lurat en förut så bara att vänta och se om mensen kommer 

Hoppas du kan få till ett positivt test till helgen, 

själv har jag börjat den långa väntan. CD 18/DPO 4... Får hålla mig med test till nästa helg. 
  • Juliab

Hur gör ni andra för att klara av väntan mellan ÄL och BIM? 

jag känner hopp och förtvivlan om vartannat. Jag är så less. 

• Juliab
    Hejkoala skrev 2024-01-03 13:11:53 följande:
    Är testmissbrukare så det är fruktansvärt. Börjar alltid testa äl+9, så de är hemskt, lång väntan. önskar jag kunde slappna av men är svårt när man verkligen längtar efter plusset mer än något annat. Men vissa som kan slappna av säger att man bara ska fortsätta leva o ta test på bim men jag kan aldrig oavsett hur mycket jag än försöker hålla mig ifrån test. 
    Jag förstår precis. jag trodde inte jag skulle bli testmissbrukare men trillade dit förra cykeln 🙈 Jag testade inte förrän mensen blev försenad när jag blev gravid med min dotter, så jag trodde verkligen jag skulle kunna hålla mig bättre. men icke! Jag försöker skingra tankarna med jobb. förra vändan reste jag bort med jobbet och tog inte med mig några test, men det dröjde inte länge förrän jag stod inne på ett franskt apotek och letade.... 
  • Juliab
    Jossolo skrev 2024-01-04 06:45:36 följande:

Cececilia: man kan ju hoppas att det är det! Inte haft något mer blödning:)

Spännande! Håller tummarna!
  • Juliab
    Jossolo skrev 2024-01-04 10:37:17 följande:

Nelly: ååh nu blir jag lite mer hoppfull :) hoppas jag får ett pluss med vanligt gravidtest då. Men får vänta BIM med å testa :p 

Jag har också funderat på att börja med rosenrot?! Även D-vitamin

Jossolo skrev 2024-01-04 10:37:17 följande:

Nelly: ååh nu blir jag lite mer hoppfull :) hoppas jag får ett pluss med vanligt gravidtest då. Men får vänta BIM med å testa :p 

Jag har också funderat på att börja med rosenrot?! Även D-vitamin

Jag har ätit rosenrot från CD1 fram till ÄL samt D-vitamin och Omega 3 hela månaderna i två cykler nu.  Får hoppas att det gör någon skillnad.
Svar på tråden BIM JANUARI 2024