Inlägg från: Cececilia |Visa alla inlägg
  • Cececilia

BIM JANUARI 2024

Anonym01082121 skrev 2023-12-28 10:43:18 följande:

Ägglossningen är här!
    2 veckor av världens längsta väntan nu då😅
    Har iaf gjort vad vi kunnat denna gång. 😬

Snart nyår och ännu ett år som nykter då, kanske ett glas bubbel får det bli på kvällen när dottern sover 🤩(var gravid förra men fick missfall) Haft bebis eller varit gravid de senaste åren 4 åren😅
    Är dock alltid nykter om vi inte har barn passning  så hoppas på en bebis till nästa år så blir det femte året utan nyårsfest 😅👍 🙏🏼

Hur gör ni andra vågar man ta ett glas eller kanske lika väl kan avstå ? 😅
    Men trött nu på att leva som mentalt gravid och har gjort i över ett år men utan att vara gravid 🥴 

Jag känner samma, har varit nykter i stort sett hela året i hopp om ett plus. enstaka Tillfällen har det blivit ett glas. 
    Men ska dricka på nyår, när jag blev gravid men missfall drack jag mellan ÄL och bim. så kanske det som behövs för ett plus? 🤷?♀️ läst någonstans att ett glas rött skulle öka blodflödet  livmodern, så vem vet 😅
    Men ibland måste man få leva som man hade gjort om man inte försökte bli gravid också 🥰
  • Cececilia
    Madicken2023 skrev 2023-12-28 11:10:38 följande:

Samma här, blev negativt idag på äl+9. Har 5 billiga teststickor kvar, så fortsätter väl testa tills mens eller + kommer 🤷🏼?♀️

Hoppas det blir plus om några dagar , det är fortfarande tidigt 🤞
  • Cececilia
    Kiwikiwi skrev 2023-12-28 08:53:20 följande:

Någon som gör något speciellt för att "maxa fertiliteten"? Förra graviditeten tog jag en större dos d-vitamin vid ägglossning, hade läst om det, den gången blev jag gravid direkt men testade ta lite extra vitamin i december men de gav inte resultat.

Hur stor dos d-vitamin tar du då?

I hopp om graviditet har jag i princip slutat med kaffe, socker och minimalt m alkohol. Försöker hålla blodsockret stabilt med bra mat och mellanmål. Ser till att få i mig frukt och grönt, och feta mejeriprodukter. Sen concieve pluskapslar, c,d och e vitamin och omega 3 & q10. 

Har inte blivit gravid men märker skillnad på framförallt naglar. Energin genom dagen har blivit bättre med mer mat och mellanmål också 😊 men inget plus än 🤷?♀️

• Cececilia
    Anonym01082121 skrev 2023-12-28 19:27:12 följande:
    Hehe sant!  De gångerna jag druckit har jag blivit gravid 🤰. En slump eller att man kopplar bort lite ?😅 Vem vet.. tycker du ska göra. Min mamma drack tills Hon var i v 20 hon hade pcos och hade ingen aning att hon var gravid. Förrän så sent. Själv märkte man i v 4 med kräkningar illamående osv. 🤣 Så orättvist. Skulle aldrig dricka mkt men något glas precis vid ägglossning kan ju inte skada 🤭
    Ja kanske hjälper det? 🤞 blir man inte gravid så kvittar det ju ändå helt och hålet 🙈 
    Ne nån enstaka gång kan inte göra så stor skillnad när man försöket bli gravid 😊 
  • Cececilia

@Natalina grattis! Kommer nog synas på fler test om några dagar 🥳

@9208 testa att ta ett tidigt test snart igen om inte mensen kommer 😊 hur säker är du på din ÄL dag? 

• Cececilia
    9208 skrev 2023-12-30 11:03:01 följande:

Cececilia:
    Den 29/12 tog jag ju ett visa tidigt test, man skulle ta den 4 dagar innan, men helt vitt var det🤔🤔

Håller tummarna att det visar om några dagar 🤞 Men det borde kanske ha visat så många dagar efter ÄL, men det är inte över förens mensen kommer. Hoppas mensen håller sig borta! 
  • Cececilia
    Anonimato skrev 2024-01-02 15:21:55 följande:

Heej,
    jag fick neg gravtest den 31/12, då var det äl+8. 
    Känns som att mens ska komma men samtidigt har jag känt så här sen äl så jag vet inte. det känns som pms men Vill ju gärna tänka positivt, det kanske var för tidigt för att testa. fick en sån jäkla värk på vänstra sidan tjejmagen idag Och känner mig väldigt varm?kanske händer det något där inne.  man kanske inte ska tappa hoppet än. 

lycka till och grattis till er som har plussat ✨

Det är alldeles för tidigt att ge upp hoppet! Håller tummarna att du får ett plus om några dagar 🤞🥰
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2024-01-02 20:07:32 följande:

Är det nån mer som varit med om att NC och FF ger olika ägglossningsdagar och även väldigt olika coverline-värden? Blir så förvirrad och vet inte vad jag ska räkna ifrån för dag eller vilken dag BIM ska vara längre.

Jo ibland, då får man först vänta på första bim och om inget plus eller mens, så är det kanske nästa som stämmer 😅 men bara skilt någon dag för mig då 😊
    skiljer det mycket för dig?
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2024-01-02 21:31:40 följande:
    Nja, två dagar denna cykel. Men med en jättekort luterskas som jag brukar ha (7 dagar förra cykeln) så hör det ju stor skillnad. är antingen på äl +7 eller 9 nu. Och coverline skiljer sig också väldigt mycket. 36,02 på FF och 36,18 på NC. Så min ?låga? temp på 36,36 idag blir ju mkt högre med FF mått mätt. 😅
    Förstår, då gör det lite skillnad. Hoppas det blir ett plus för dig ändå 🤞 har du alltid haft så kort lutealfas? 
  • Cececilia
    Anga skrev 2024-01-03 00:37:20 följande:

Jag fick positivt ÄL test 24/12, kände ägglossningen 25/12 på kvällen. Hur räknar jag till BIM?
    1. Från 24e+ 14 dagar= 7/1
    2. Från 25e+14 dagar= 8/1
    3. from dagen efter ägglossning? 26e+14dagar = 9/1?

Räknar ni in ÄL dagen fram till BIM eller from dagen efter ÄL? 

Vill ta test men vill inte bli besviken av negativt pga att jag testat för tidigt. 

Skulle räkna 25/12 som ÄL och då 26/12 som ÄL +1 osv. Så då borde du vara ÄL+9 idag 😊
    Till helgen finns god chans att kunna testa 🤩🤞
Svar på tråden BIM JANUARI 2024