Inlägg från: Natalina1451 |Visa alla inlägg
  • Natalina1451

BIM JANUARI 2024

Äntligen fått bekräftad ägglossning efter sent missfall i slutet på oktober och akut skrapning den 1/12. 

skriver in mig på listan 

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)

3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
    3/1 Höst2023, 1a barnet, 5:e försöket 
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
    4/1 Natalina1451 4e barnet, första försöket efter sent missfall. 
    6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
    22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket 
  • Natalina1451

Bim är inte förrän den 4/1 men är ju testmissbrukare. ser ni vad jag ser?  Det ser rosa ut irl, men undrar nu. Är rfsu testa tidigt kända för spökstreck? 

också tagit tento testa tidigt och där kan man skymta något men inte sådär tydligt som denna.. och de ska vara lika känsliga 😵?💫 

tagit ett vanligt testa ofta också men det är solklart negativt, men de är ju från missad mens. 

• Natalina1451
    amiilee skrev 2023-12-30 09:58:48 följande:
    Jag loggade positivt på mitt ÄL-test som jag tog igår kväll. Men det taget idag är ännu starkare och definitivt positivt. Skulle ni logga pos på båda? :) ska ta ett i eftermiddag och se om det var peak och börjar bli svagare. Brukar ägglossa CD 13-15
     Jag skulle markera positivt från idag iom att det ser ut som en peak, men fortsätt testa Så ser du när det blir negativt igen 😊
  • Natalina1451
    Ailicececilia skrev 2023-12-30 16:19:11 följande:

Hej! 

Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!

Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar. 

Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar.  Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.

Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor. 

Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..

det är vanligt att blöda i tidig graviditet, jag har gjort det med alla mina graviditeter och det är endast 2 av 5 som slutat i missfall. 

det har varit rikliga blödningar där det känts heeelt hopplöst varje gång. Men så är inte alltid fallet, men det kan också vara ett pågående missfall. tyvärr är ett nytt test efter ett par dagar det enda sättet såhär tidigt och det är ju så jävla plågsamt o tvingas vänta jag vet. hoppas så att det här går vägen för er, hade själv ett sent missfall i oktober och det är inget man önskar På någon ❤️ 

• Natalina1451

Tack För era gratulationer, jah kunde inte hålla mig till imorgon så tog ett clearblue testa tidigt för o få det svart på vitt, gravid i den lilla rutan. 

men det blev ett inte gravid? Fattar ingenting det togs i samma kiss hade sparat det.. och testen ska vara lika känsliga från 10 🙃 

någon med erfarenhet som kan lugna mig? 

är RFSUs testa tidigt kända för spökstreck?

• Natalina1451

Imorse slog det över till gravid, så verkar som att RFSU hade riktiga streck ändå, tog ett till RfsU imorse också och det var starkare än igår 🙏 
    även en vanlig teststicka från apotea hade ett svagt streck idag, det kom inte me dop bilden dock men såhär ser det ut nu 
  • Natalina1451
    Pico skrev 2024-01-03 18:57:46 följande:

Är idag 3 veckor exakt efter mitt missfall - har precis som mensvärk i tjejmagen, kan det redan vara på gång? vad tror ni? I så fall ska ju ÄL ha varit lite drygt en vecka efter missfallet och då hade jag ju inte ens slutat blöda? Eller kan man ha det även vid ÄL så att det kanske är det som händer? Jag har aldrig tidigare haft några magkramper vid ÄL Obestämd

Jag hade själv ett sent missfall i slutet av oktober och fick höra från läkaren att man kan ha ägglossning medan man fortfarande blöder, såfort Hcgt sjunker under en viss gräns (kommer inte ihåg vad gränsen var nu dock) så kan ägglossning ske. För min del hade jag också, om man ser till tempning och lh-test, ägglossning medan jag fortfarande blödde. Dock blev det en akut skrapning 1 vecka efter det så fick aldrig någon mens utan bara en liten blödning efter operationen. men sen hade jag ägglossning igen veckan innan jul som var 3 veckor efter skrapningen.. 
    med det sagt kan det ju vara ägglossningsmärta som du känner, har du tagit ägglossningstest? 
  • Natalina1451

Jag plussade ju den 30/12 och har såklart testat sen dess, men tycker knappt det äkar något 😩 är såå rädd för att det ska vara en kemisk 😵?💫 men det känns ju som att det borde vara tvärt om omöjligt med kemisk när man plussar så tidigt.. 
    usch, Bim är imorgon och jag är typ 100 på att jag kommer få mens när jag sätter mig på toan på morgonen

• Natalina1451

det röda är RFSU (4/1), det under är från 3/1 och det sista från 2/1

Okej BIM idag, ingen mens. Men plusset blir inte starkare.. det syns precis på ett vanligt graviditetstest har sånna stickor men det har varit lika synligt de senaste 3 dagarna på de testen som är från 25. så inte ultraridiga test utan det är både apoteas stickor och imorse bytte jag till RFSUs testa ofta för mina från apotea tog slut igår.. 

• Natalina1451
    Anonimato skrev 2024-01-04 13:46:53 följande:

Hej, Har har lite värkar idag men inte alls som vanlig mens känner mig mest uppblåst. Hade en konstig blödning imorse, mest som flytningar med mörkrött trådliknande blod...förlåt om det är mycket information. Har Bim på lördag.

Låter som implantationsblödning (nidblödning) håller tummarna 🤞🏻 
    bebissugen91 skrev 2024-01-04 19:43:50 följande:

jag tycker också att RFSUs lh -test är väldigt snåla med färgen, men med det sagt har jag fått riktigt starkt på dom också men det har bara dröjt lite mer och varat lite kortare än andra test 😊
Svar på tråden BIM JANUARI 2024