Inlägg från: JagheterKarolina |Visa alla inlägg
  • JagheterKarolina

BIM JANUARI 2024

Jag hoppar också in här! Var med i december-tråden. Hade ägglossning 16 dec osäker på när BIM är men de tester jag tagit har visat negativt så gör mig redo för mens och sikte mot nästa ägglossning. Hur vanligt är det att testa positivt efter BIM? Och negativt inann? 😕
    Samt oregelbunden mens efter att man ammat/ och tidigare förlossning. min dotter är 8 månader slutade amma för 3 veckor sen. Är andra barnet blev gravid direkt på första. 

• JagheterKarolina
    9208 skrev 2024-01-01 14:12:15 följande:

Hej tjejer!
    Jag tog ett test idag igen, helt blankt😢. Vet verkligen inte vad som händer med min kropp. Är jag gravid eller är jag inte gravid?? Var är mensen då??
    Blir helt tokig. 

jag undrar samma , testade negativt i morse och hade ägglossning 16 dec 😕

• JagheterKarolina

Jag har både tagit clearblue testa tidigt och ett sånt med veckoindikator.. men om det är 1-2 v efter missad mens hur räknar man då efter ägglossning? är lite osäker på min BIM men det ska väl vara ca 14 dagar efter ägglossning? 

jag tycker man borde fått resultat nu, har mått illa och precis som vid förra graviditeten reagerat på kaffe att det smakar beskt.. känt lite ?mensvärk? så den kanske är Påväg.

får väl avvkata ta ett nytt test när det gått tre veckor efter ägglossning om mensen inte kommer så klart sen funderar jag på ringa mödravården, hur resonerar du? 

tycker jag redan borde ha fått någon indikator på stickan om jag vad gravid känns ju sent 15 dagar efter ägglossning 😒😢

• JagheterKarolina
    9208 skrev 2024-01-01 15:10:52 följande:
    Ja men precis det känns ju jätteunderligt att inte få ett plus nu när mensen är så sen och med tanke på att den alltid varit punktlig iaf de senaste 5 månaderna?
    Jag funderar på att avvakta till efter det gått 1 vecka då är man i v.6 så kanske man kan göra ett Vul för att se om något är där, detta ifall inte mensen kommer dvs. 

Verkligen! 🤔 underligt! Ja tre veckor efter ägglossning eller beräknad mens? Eller hur sen är mensen då? 

vill ju så klart ha ett plus men annars mens så man iaf kan ställa sig in på nästa ägglossning?. 

• JagheterKarolina
    9208 skrev 2024-01-01 16:07:25 följande:
    Det blir ju 3 veckor efter ägglossning och 1 vecka utebliven mens. 
    Jag känner exakt samma, orkar inte med denna ovissheten. Och att det är första månaden på 5 månader det krånglar så. 
    Nej men konstigt om du haft regelbunden mens i 5 månader? jag har bara haft en mens sen jag slutade amma? men tagit ägglossningstest som gav utslag 🧐

sååå
    segt att avvakta ännu en vecka som denna tid från ägglossning inte varit tillräckligt påfrestande 😩 
  • JagheterKarolina

Någon som fått positivt på ägglossningstest men sen inte fått mens (troligen har det inte blivit ägglossning?)
    sedan börjat testa igen med ägglossningstester för att tracka nästa? Alltså inte väntar tllls nu ägglossning och mens utan börjat testa direkt för att hinna med sen kommande? 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024