Inlägg från: Anonym01082121 |Visa alla inlägg
  • Anonym01082121

BIM JANUARI 2024

Och där kom den INTE efterlängtade mensen..
    Hade hoppats på en fantastisk jul nyhet :( 
    Hoppas på bättre lycka 2024  allihopa💖

Ändå positivt att mensen kom en dag tidigare så man slapp den olidligt långa väntan 😅 som var dag känns som nu. Bara jag som typ vill sova mellan äl och mens för att försöka slippa tänka på om man blivit gravid😅😅??

Någon som tempar?
    Är sugen på att börja vad använder ni? 

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket

1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    10/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök

• Anonym01082121
    Pico skrev 2023-12-23 10:06:45 följande:
    BIM JANUARI 2024

Har precis gått igenom ett missfall i v 12 och blödningen har så gott som slutat. Vi vill försöka igen så snabbt det bara går, såklart. Någon här som har gått igenom samma? Hur lång tid tog det till ÄL? Eftersom jag ju inte har någon koll alls på när det inträffar så väntar jag med att lägga till mig på BIMlistan men följer tråden ändå  // Solig

Fick en mens emellan då kom sista resterna ut, sen blev jag gravid på första försöket efter missfallet.. Funkade dock inte nu senast jag fick missfall.. 
  • Anonym01082121
    Höst2023 skrev 2023-12-27 18:48:25 följande:

Hej, sitter här och funderar på om jag ska testa imorgon då 9 dagar efter ÄL, vilken dagar har ni som har barn sen tidigare plussat på? :D 
    Plussade med min dotter på äl+9 men hade dock fått ett sent missfall innan. Så kanske hade lite hcg kvar som gjorde att jag plussade och fick symptom så tidigt. Andra graviditet har jag plussat på bim. (Har dock inte testat tidigare men inte haft symptom)

• Anonym01082121

Ägglossningen är här!
    2 veckor av världens längsta väntan nu då😅
    Har iaf gjort vad vi kunnat denna gång. 😬

Snart nyår och ännu ett år som nykter då, kanske ett glas bubbel får det bli på kvällen när dottern sover 🤩(var gravid förra men fick missfall) Haft bebis eller varit gravid de senaste åren 4 åren😅
    Är dock alltid nykter om vi inte har barn passning  så hoppas på en bebis till nästa år så blir det femte året utan nyårsfest 😅👍 🙏🏼

Hur gör ni andra vågar man ta ett glas eller kanske lika väl kan avstå ? 😅
    Men trött nu på att leva som mentalt gravid och har gjort i över ett år men utan att vara gravid 🥴 

• Anonym01082121
    Cececilia skrev 2023-12-28 11:06:37 följande:
    Jag känner samma, har varit nykter i stort sett hela året i hopp om ett plus. enstaka Tillfällen har det blivit ett glas. 
    Men ska dricka på nyår, när jag blev gravid men missfall drack jag mellan ÄL och bim. så kanske det som behövs för ett plus? 🤷?♀️ läst någonstans att ett glas rött skulle öka blodflödet  livmodern, så vem vet 😅
    Men ibland måste man få leva som man hade gjort om man inte försökte bli gravid också 🥰
    Hehe sant!  De gångerna jag druckit har jag blivit gravid 🤰. En slump eller att man kopplar bort lite ?😅 Vem vet.. tycker du ska göra. Min mamma drack tills Hon var i v 20 hon hade pcos och hade ingen aning att hon var gravid. Förrän så sent. Själv märkte man i v 4 med kräkningar illamående osv. 🤣 Så orättvist. Skulle aldrig dricka mkt men något glas precis vid ägglossning kan ju inte skada 🤭
  • Anonym01082121
    Ailicececilia skrev 2023-12-30 16:19:11 följande:

Hej! 

Jag har följt dessa trådar sen jag och min sambo bestämde oss för att försöka. Deltog i den första och andra men tappade hoppet lite sedan och har sedan bara läst. Ser hur alla kämpar och plussar!!

Jag vet inte om någon har erfarenhet av detta men söker nu lite svar. 

Min mens blev två dagar sen och jag hade som molande värk i 3 dygn. Bestämde mig för att ta ett gravtest som jag inte alls trodde på men som visade positivt (gravid 1-2 veckor). Lyckan blev kortvarig för 6 h senare fick jag som en sammandragning och så hade det börja blöda. Sen har jag haft som en mensblödning i ca 2 dagar endast två små koagler och med bruna flytningar.  Brukar normalt blöda i 3-4 dagar.

Tänkte att jag skulle testa idag igen bara för att vara ?på den säkra sidan? men till min stora förvåning visade den gravid 2-3 veckor. 

Jag kastas mellan hopp och hopplöshet här. Är det någon som har något klokt Råd? Är det med största sannnolikhet ett missfall? Jag har verkligen inte is i magen att vänta en vecka..

Varning för sämre nyheter:

Ville inte skrämmas och inte heller ge stora förhoppningar. Men detta med blödningar superolika. Helt omöjligt att veta. Jag gick ett missade abortion som upptäcktes i v 14. Hade fått rosa flytningar och lite rosa slem några gånger när jag torkade mig runt v 7 men det sattes inte igång. Och graviditetsstickan ökade och jag hade så mkt symptom . Aldrig känt mig så lurad. Samtidigt vet jag dem som haft "mens" i flera månader eller små blött under hela graviditeten. Det är så svårt att veta. Vänta några veckor ta ett till test se om det fortfarande står +3 behöver inte betyda så mkt heller.tyvärr..det kan ta flera veckor innan det visar negstivt på test. Boka vul är egentligen det enda bästa och som kan stilla din oro, det får man oftast bekosta själv. Hoppas på det bästa för dig och som sagt de behöver verkligen inte betyda något dåligt det kan även varit nidblödning. Som sagt så svårt att veta.
  • Anonym01082121

Någon som försökt att bli gravid en lite längre tid  eller tidigare tagit längre tid och sedan lyckats bli gravid. Har ni provat något nytt ,kosttillskott? Zonterapi you name it, som vill dela med sig? 🥴🤩

Börjar ju bli knäpp, tog 10 månader att få till dottern men fick ett ma och en kemisk graviditet emellan detta.

Fick ett missfall för exakt ett år sedan . Tog en liten paus på några månader med försöka, av olika anledningar. Har försökt sedan i somras och noll. Så frustrated denna väntan 😶?🌫️

• Anonym01082121
    jenny1000 skrev 2024-01-01 20:19:34 följande:
    Har också försökt länge. Håller på att bli galen. Väntar på ägglossning just nu som borde ske om någon dag, blir 10e försöket för oss då :( Jag provar Rosenrot denna månad. 
    Förstår dig verkligen. Världens längsta väntan. Hade ägglossning för ca4 dagar sedan .Har också rosenrot. Den fick min mens regelbunden så vågar heller inte sluta. Hade en cykel på 14-29 dagar innan sen jag fick tillbaka min mens efter första barnet så var så i ett år. Så nu har den varit regelbunden sen jag började med det :) 🙏🏼
  • Anonym01082121
    Syskonförsök skrev 2024-01-02 07:12:09 följande:

Jag hann prova det mesta under all väntan och förstår frustrationen! För mig var det när jag började boosta med d vitamin som det tog sig försök två med det. Vet inte om det var grejen men kanske värt ett försök! :) sen hade jag precis varit på en solsemester den ägglossningen det tog sig så ligger säkert något i att d vitamin hjälper 👍🏼 utöver det åt jag gravid tabletter (för vanliga vitaminer och folsyra). 

har innan provat munkpeppar, rosenrot, c vitamin, inotisol, bidrottningsgele och något mer jag inte minns namnet på. Inte allt samtidigt men olika versioner. 

Okej intressant. Har också hört om detta med dvitamin, Hur mycket extra tog du och hur länge ?🤭
  • Anonym01082121

Bim-5 idag ev bim-4 . Beroende på när ägglossningen faktiskt skedde. 😬

Dock noll symptom så har inga förväntingar. Dock ingen molande värk än ,
    brukar få det Ca en vecka innan bim. Dock kan man ju ha de även om man är gravid men ja..

Med dottern fick jag symptom innan jag plussade och med andra graviditeter som slutar i mf, ma kom symptomen några dagar efter bim.

Undra om man ska våga testa imon..🤣 

• Anonym01082121
    Nimet123 skrev 2024-01-07 16:43:06 följande:

BIM idag men ingen mens och inga tecken på det heller. Tog ett clearblue test nyss visade negativt . Vad är det som händer.

Har du haft så tidigare ? Ovisshet hatar man ju. Tog du i morgonurin? 

Men prova om 2 dagar igen om mensen Inte kommit.
  • Anonym01082121

Negativt test idag. Bim -1/-2 beroende på när ägglossningen var. 

Vi som låg som kaniner under ledigheten, 🤣så inte ens det funkar 😔🥴. Så tröttsamt detta. Hade verkligen hopp för denna månaden 😶?🌫️. Lycka till till er andra 🌸

• Anonym01082121
    fancyr skrev 2024-01-10 09:25:35 följande:
    Men om mens inte kommit än är det väl inte helt kört men oddsen kanske inte är så stora 😔🌸
    Nej inte helt kört . Men har inga symptom  förutom halsbränna som jag brukar få som gravid men ibland också... Men annars så förväntar jag mig mens. Har dessutom salt cravings och lite orolig mage, får alltid det dagarna innan mens. Dessutom blir mina eksem värre så fort mensen kommer. Checkat av allt :( . Så förväntar mig att den kommer när som 😔👎🏼
  • Anonym01082121
    Anni89 skrev 2024-01-09 17:39:48 följande:

Bim-2 idag och har haft en liten ljusrosa flytning. Hoppas såklart på nidblödning men kan väl lika gärna vara spottings inför mens (det har jag dock aldrig fått på detta sätt förut). Testar aldrig före bim så väntar otåligt!! Ni som haft nidblödning förut - hur var den? Någon som vanligtvis inte får spottings inför mens som plötsligt fått det en månad? 

Hade liknande när jag var gravid med dottern. Håller tummarna. 👍 Har också haft så en gång när jag inte varit gravid mensen kom dagen efter. Men håller tummarna👍
  • Anonym01082121

Och där kom mensen som jag kände på mig :( 

Ev. Nya tag nästa månad eller en paus ett tag.. tar mycket psykiskt detta. Känns som hela världen snurrar runt detta och känner jämt att humöret inte är på topp .

Lycka till ni andra 🌷

• Anonym01082121
    EJT skrev 2024-01-13 20:38:10 följande:

Jag tog ett progresteron-test nu i fredags på lutealfasdag 7. Värdet ska vara som absolut minst 20 för att man ska kunna anta att ägglossning skett men mitt var 19 :(

Såklart, jag fattar ju att nåt är vajsing eftersom lutealfasen är så kort varje cykel, men ändå... 

Hej min lutealfas blev längre av att äta rosenrot mellan bim och äl. Inte alls säkert att det fungerar för dig. Men tips :) . Hade väldigt oregelbunden innan. Nu vågar jag dock inte sluta 😅

Och hur har du fått resultatet på testet? Kan det ha visat fel :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2024