Inlägg från: Cececilia |Visa alla inlägg
  • Cececilia

    BIM JANUARI 2024

    Hoppas på januari 🙏 

    1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    10/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök

  • Cececilia
    Anonym01082121 skrev 2023-12-18 13:41:39 följande:
    Och där kom den INTE efterlängtade mensen..
    Hade hoppats på en fantastisk jul nyhet :( 
    Hoppas på bättre lycka 2024  allihopa💖

    Ändå positivt att mensen kom en dag tidigare så man slapp den olidligt långa väntan 😅 som var dag känns som nu. Bara jag som typ vill sova mellan äl och mens för att försöka slippa tänka på om man blivit gravid😅😅??

    Någon som tempar?
    Är sugen på att börja vad använder ni? 

    1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    10/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    Men denna gången har vi jul som distraktion 😍🎄

    Jag tempar, började med nc men har fertility friend också och kommer inte att förlänga nc när den går ut. Ff är mycket lättare att logga allt möjligt i och få en överblick 😊 dessutom kommer man långt med gratisverspionen, även om VIP ger roliga jämförelser osv 😊
  • Cececilia
    Juliab skrev 2023-12-18 14:03:15 följande:
    Finns Fertility friend som app? Vad har du för termometer till?
    Jag har den termometern som jag fick när jag skaffade nc. Men finns Basal termometer på apotek att köpa också :) Ja det är en app, och har man typ en apple Watch kan den hämta info och göra kurvor på vilopuls och handledstempraturen också 😊

    Men tycker appen är toppen för med tiden så ser man lättare mönster när ÄL ska komma utifrån sekret och andra signaler från kroppen 🤩
  • Cececilia
    bebissugen91 skrev 2023-12-18 16:47:44 följande:
    1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    10/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket

    Negativt test imorse så jag är redan mentalt inställd på att mensen kommer. Känner absolut inga symtom överhuvudtaget. Detta börjar tära ordentligt på psyket..
    Visst gör det, hoppas ni får ett plus snart! Men det är normalt att det tar upp till ett år för att det ska ta sig. Ska man se någon fördel med att inte redan ha barn är ju att man kan få ivf-hjälp om det behövs 🥰 Vi har sista försöket i januari innan vi kan söka till rmc. Vi har haft ett missfall för snart ett år sen och därför inte kunnat söka än trots att vi försökt över ett år. Men vi hoppas att 2024 ska ge oss pluset som blir vår bebis 🙏
  • Cececilia

    Det sägs lite olika, men helklart att det är bättre att ha spermier på plats innan än efter ÄL 🙃 Men dagarna innan ÄL och ÄL-dagen är bäst 😊 
    Vi brukar ha mys varje dag ÄL-3 till ÄL-dagen. Men vi ska försöka varannan dag denna gången istället, men det har vi tänkt innan också, men så har vi blivit oroliga att missa och legat varje dag ändå. Men målet är varannan dag runt ÄL denna gången 😊

  • Cececilia
    Anga skrev 2023-12-21 12:46:32 följande:
    1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    10/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket

    Hoppar också in här. Tog ut min spiral igår och hoppas på ÄL snart. Vi har 2 barn som båda blivit till på första försöken, så får se hur det går denna gång. Började med ÄL stickor iförrgår och kommer ta ÄL test varje dag då jag inte har en aning när ÄL kommer ske. Kommer också säkra upp och köra med bidrottninggele som jag började ta igårkväll samt köra SMEP metoden - dock svårt eftersom jag inte vet var i cykeln jag är men tänker att vi bara börjar med SMEP så ordnar det sig när ÄL testen börjar stegra. Hoppas alla får + i Januari! 
    Var tvungen att googla SMEP, aldrig hört det innan 🙈 Men typ så som vi tänkt hittills i våra försök. Lycka till 🤞
  • Cececilia
    Pico skrev 2023-12-23 10:06:45 följande:

    Har precis gått igenom ett missfall i v 12 och blödningen har så gott som slutat. Vi vill försöka igen så snabbt det bara går, såklart. Någon här som har gått igenom samma? Hur lång tid tog det till ÄL? Eftersom jag ju inte har någon koll alls på när det inträffar så väntar jag med att lägga till mig på BIMlistan men följer tråden ändå Solig


    Vi hade samma vecka i våras, hade förmodligen första ÄL ca en månad efter enligt första mensen efter missfallet. Men det kan både komma igång snabbt igen och i värsta fall dröja några månader. håller tummarna för att det kommer igång snabbt 🤞beklagar att du behövt gå igenom det 💔
  • Cececilia
    Pico skrev 2023-12-24 10:28:34 följande:

    Cececilia - tack för omtanken Hjärta, ja det suger verkligen. Hade ett MA i v 10 innan sonen föddes så tänkte väl att jag hade fått min beskärda del av %-en men sån tur hade jag inte Rynkar på näsan håller tummarna att ÄL dyker upp snabbt så vi kan börja om igen!! Hur har det gått för dig efter ditt missfall?

    cutepenguin - wow vad häftigt!! grattis Hjärta hoppas att kroppen vill komma igång med Äl lika snabbt som din ville Oskyldig


    Åh fy, ja man hoppas ju att man ska fått sin del av det! Men det viktiga är väl om man kan få ett livskraftigt barn i slutänden ❤️ 
    Vi försöker fortfarande och får söka vidare hjälp om det inte tar sig denna gången, då det gått ett år sen missfallet då. 
  • Cececilia
    Anga skrev 2023-12-26 16:21:44 följande:

    Hade positivt ÄL test 24/12 och nu har vi lyckats få till det 3 dagar i rad. nu har vi gjort allt vi kan så att säga, hoppas på plus om 2 v. Väntan är ju såå jobbig. Trodde inte jag skulle hinna tänka på det men det är ju så pirrigt att försöka skapa barn ändå. Hur tidigt testar ni andra? tar någon tidigt test med clearblue?


    Lycka till 🤞 Jag testar från 8-10 dgr efter ÄL. Så tidigt att det är orimligt att få ett plus, då känns det okej att det är blankt. Sen testar jag när jag vill få ner förväntningarna fram till bim. Väntar jag enda till bim har jag alltid känt något som gör att jag tror att det kanske är något och så har det bara vart blankt på bim hittills 😢
    Men kan inte råda att testa med clearblue, har sett så många taskiga spökstreck på dem 👎
  • Cececilia
    Höst2023 skrev 2023-12-28 05:29:11 följande:
    Okej :) Får hoppas att jag bara testa för tidigt nu då, negativt test idag 9 dagar efter ÄL. Jaa 
    Det är inte konstigt, det kan fortfarande bli plus om några dagar 🥳🤞
Svar på tråden BIM JANUARI 2024