Ovissheten skrev 2023-12-11 15:48:35 följande:
Hej!
jag hoppar in här med då jag fick mens igår. Har försökt sen slutet av sommaren men inser att amningen sannolikt påverkar /motverkar graviditet tyvärr trots att dottern är två år och ammar ett par ggr dag och ett par på natten. Endast 22 dagar cykel och 7 dagar lutealfas den här gången. :( Och hade två kemiska graviditeter på rad innan. Så kämpar på med att sluta amma nu. Med min korta cykel är det oklart om bim blir i januari men jag hoppas det. :)
1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
10/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket
Åh, känner igen mig i ditt inlägg. Jag ammade första barnet i nästan 2,5 år, så vi har typ försökt sedan årsskiftet (då min mens kom tillbaka), men inser nu i efterhand att jag hade nog ingen chans att bli gravid under amningen då min cykel var så konstig, så jag räknar det som fjärde försöket nu då det är fjärde försöket sedan vi slutade amma. Är glad att vi ammade så länge för det var så mysigt, men hade jag vetat att det hindrade mig att bli gravid hade jag kanske slutat lite tidigare
men som sagt jag har ju velat bli gravid 1 år, så känns tufft nu att det inte bara tar sig direkt...