Andreas2020 skrev 2023-12-07 13:37:16 följande:
Spännande! Jag tänker lite annorlunda. Det är väldigt sällan man inte orkar ta en promenad på 30 min om man efteråt har möjlighet att vila hela dagen. Jag tror inte vi är olika sjuk, utan jag tror det mer handlar om inställning. Nej jag tror inte hon "fejkar" men jag tror inte hon skulle må sämre av att ta en promenad. Däremot har jag blivit utbränd av flera skäl och tror det har större påverkan på lång och kort sikt att jag tar massor av extra hemma.
Du kanske har blivit uppfostrad i att man inte "får" vara sjuk/svag etc. Eller lite i att "suck it up". Också det att du blivit utbränd, det tyder kanske på att du inte känner efter hur kroppen mår lika mycket som din fru? Men det betyder ju inte att hon fejkar. (Använder ordet igen, men det förstår kanske hur jag menar. Hon kanske känner i kroppen att orken inte finns. Du kanske mer härdar ut och bara ligger när när du är utslagen).
Jag är tex jättesjuk just nu och orkar inte ens gå en promenad. Så man kan vara så pass sjuk.
Att gå en promenad tycker jag dock inte är jämförbart med att lämna ett barn. Det är en helt annan grej, ett mentalt ansvar, att klä på barnet, vara trevlig på fsk etc.