Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Darwin) skrev 2023-12-11 15:40:53 följande:

Nu spårar du ur igen. Om man blir sjuk - vilket alla människor riskerar att bli - finns det anledning att hjälpa via sjukvården. Men vad skulle kuren vara mot ofrivilligt celibat? Berätta gärna för mig; vad tycker du samhället borde göra för de som inte på egen hand klarar av att attrahera en partner? Och på vilket sätt skulle dessutom världen förlora på att dessa människor inte fick föra sina gener vidare? Är romantisk kärlek, sex och egna barn en rättighet?

Som nämnt i mitt första inlägg är jag för social inkludering men det kan aldrig vara en rätt att få ligga. Med allt vad det innebär.

Det finns ingen rättighet till sex men de som har det kan ändå klaga på sitt sexliv
  • Anonym (Jämförelse)

Nu spårar du ur igen. Om man blir sjuk - vilket alla människor riskerar att bli - finns det anledning att hjälpa via sjukvården. Men vad skulle kuren vara mot ofrivilligt celibat? Berätta gärna för mig; vad tycker du samhället borde göra för de som inte på egen hand klarar av att attrahera en partner? Och på vilket sätt skulle dessutom världen förlora på att dessa människor inte fick föra sina gener vidare? Är romantisk kärlek, sex och egna barn en rättighet?

Som nämnt i mitt första inlägg är jag för social inkludering men det kan aldrig vara en rätt att få ligga. Med allt vad det innebär.

Många brukar inte tänka som du gör. 
  • Anonym (Jämförelse)

Då borde du vara emot när sex och förhållande inte fungerar som den gjorde på stenåldern. 
    Preventivmedel och aborter är något som är fel. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Friger skrev 2023-12-07 08:55:56 följande:

Ja, jag har sympati men de får skylla sig själva. Jag tror att de flesta skulle kunna träffa någon med ändrad inställning och övning.

Och då får du skylla dig själv för allt som händer dig. 
  • Anonym (Jämförelse)

Och då är det okej när män utnyttjar kvinnor?
    Det ska ju inte vara en rättighet till sex, kärlek och barn. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Friger skrev 2023-12-07 08:55:56 följande:

Ja, jag har sympati men de får skylla sig själva. Jag tror att de flesta skulle kunna träffa någon med ändrad inställning och övning.

Det blir ologiskt att du säger att man ska skylla sig själv när du själv erkänner att ändrad inställning och övning kan inte hjälpa alla. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Bibbi) skrev 2023-12-07 09:01:49 följande:

Det beror på. Är han en elak idiot får han skylla sig själv, men vanliga hyggliga män som mest haft otur känner jag sympati för. 

Och då är det okej när kvinnor drabbas av något dåligt? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-07 22:39:42 följande:

Sex borde ingen kunna ta för givet. Det handlar ju om andra människors samtycke. Har därför svårt att empatisera. Känner mig provocerad när vissa på forumet gnäller och tycker det är andras ansvar att ge dom sex.

Jag kan däremot förstå och empatisera med folk som känner ensamhet.

Och då de som har sex lägga mindre tid och energi på det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Darwin) skrev 2023-12-11 16:15:24 följande:

Jag är ledsen Jämförelse men du uttrycker dig väldigt osammanhängande så det blir svårt att diskutera med dig. Jag har presenterat bakgrundsorsaken till att vissa blir utan partner, detta förekommer i alla djurarter och är helt naturligt.  Så istället för att påstå att du känner mina värderingar, svara hellre på min fråga; Vad tycker du borde göras åt ?problemet? med ofrivillig celibat? 

Och är du intresserad egentligen i mitt svar eller du använder det enbart som en förevändning och du kommer svara med att sex är ingen rättighet? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Darwin) skrev 2023-12-11 16:15:24 följande:

Jag är ledsen Jämförelse men du uttrycker dig väldigt osammanhängande så det blir svårt att diskutera med dig. Jag har presenterat bakgrundsorsaken till att vissa blir utan partner, detta förekommer i alla djurarter och är helt naturligt.  Så istället för att påstå att du känner mina värderingar, svara hellre på min fråga; Vad tycker du borde göras åt ?problemet? med ofrivillig celibat? 

Då borde sex handlar mer om befruktning. 
    Om man inte har någon plan att få barn med varandra i ett förhållande så ska man göra slut. 
    Aborter ska inte få äga rum om det inte handlar om kvinnas liv är i fara etc
    Ensamma kvinnor ska inte nödvändigtvis få göra en inseminering.
    Kvinnor ska stanna hemma med barnen. 
    Kvinnors orgasmer vid sex är inte ett behov. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?