Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

molly50 skrev 2023-12-12 12:59:45 följande:
    Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
    Fast vem tror du vill ha en man som inte ens bryr sig om att vårda sitt yttre,som bara sitter framför datorn dagarna i ända och dessutom,som vuxen man, fortfarande bor hemma?
    Hur många män tror du skulle attraheras av en kvinna i samma situation?
    Inga många,om ens någon,skulle jag tro.
    Och det finns inte heller en rättighet att han ska ändra på sig för att få en kvinna. 
    Det är ingen rättighet heller med att ha bra sex som kvinna. 

Du kan ha en åsikt nu fast "ingen rättighet till sex" gör att du måste avstå från din åsikt 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (beror på) skrev 2023-12-18 12:17:09 följande:

Det beror på männens inställning. Såna som tycker att kvinnor har en skyldighet att ha sex med ensamma män tycker jag inte ett dugg synd om. Andra kan jag absolut ha sympati för.

Det kan då kallas att kvinnor vill att männen ska ha en skyldighet att göra det som kvinnan vill att de ska göra 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-18 12:04:50 följande:
    Nej,jag tycker inte att sex ska fördelas. Sex är ingen rättighet. När ska du förstå det?

Och ja,man måste själv jobba på att förändra sin situation om man är missnöjd.
    Det är inte andras ansvar.
    Och varför klagar du då? 
  • Anonym (Jämförelse)

Det beror på männens inställning. Såna som tycker att kvinnor har en skyldighet att ha sex med ensamma män tycker jag inte ett dugg synd om. Andra kan jag absolut ha sympati för.

Det är tydligt att kvinnor och vissa män vill gynna sig själva och att sex ska fördelas rättvist till sig själva. 
    Båda sidor kan tänka liknade 
  • Anonym (Jämförelse)
    Nej,jag tycker inte att sex ska fördelas. Sex är ingen rättighet. När ska du förstå det?

Du hade då inte kunnat ta ett exempel på när du frågar mig om jag hade velat ha sex exempelvis med någon kvinna jag tycker är oattraktiv. 
    Du säger själv att sex ska inte fördelas rättvist 
  • Anonym (Jämförelse)

Så du tycker det är okej när kvinnor får kritisera när de ogillar män?
  • Anonym (Jämförelse)

Man skulle kalla det som att kvinnor tycker männen är skyldiga något då exempelvis personer i denna tråd accepterar inte med som de tycker är oattraktiva
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 12:41:11 följande:
    Man skulle kalla det som att kvinnor tycker männen är skyldiga något då exempelvis personer i denna tråd accepterar inte med de män som de tycker är oattraktiva
  • Anonym (Jämförelse)

Då hade du accepterat ett scenario där du missgynnas istället. 
    För du säger att man ska då tänka på kvinnornas val och känslor men du tycker man ska inte bryr sig så mycket om männens känslor och val med nuvarande situationen
  • Anonym (Jämförelse)

Hur kan då du inte acceptera med män som du tycker är oattraktiv?

Du får klaga på det men man får inte klaga på hur du har sex och med vem?
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?