Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:36:02 följande:

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

-Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?

Om jag inte ska få diskutera om sex och förhållande så måste ni först sluta snacka något om det 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-29 09:26:02 följande:
    Livet är orättvist. Annars hade ingen haft olika handikapp eller funktionsnedsättningar. Annars hade alla haft samma lön, samma standard på boende etc. Så livet är orättvist. Lär dig leva med det och acceptera det. Och gör vad du kan för att förbättra din egen situation, det är ditt individuella ansvar
    Det finns en större anledning att klaga när det handlar om att man betalar skatt för att andra ska ha det bättre. 

Nu handlar det inte om det privata utan om det offentliga. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-29 11:06:19 följande:
    Sex är inte en rättighet att kräva och få. Du behöver lära dig mer om rättigheter, rätt att ha, rätten till fri vilja, rätten till din egen kropp etc.
    Och du gör det för det passar dig bra. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-29 12:33:25 följande:
    jag tror knappast du betalar mer skatt än mig. på vilket sätt gynnar dina skatteintäkter mig och mitt sexliv? På vilket sätt får jag ett bättre sexliv genom din skatt?
    Exempelvis ev vård,  preventivmedel etc. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Sex är inte en rättighet att kräva och få. Du behöver lära dig mer om rättigheter, rätt att ha, rätten till fri vilja, rätten till din egen kropp etc.
    Och då hade jag kunna påstå att alla preventivmedel etc är något alla måste betala själva. 
    Sex skulle ju inte vara en rättighet säger du själv. 
    Andra måste förstå det då. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Och du säger det endast när du tycker att du känner dig hotad. 
    Annars så borde du säga det hela tiden när det handlar om sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Och det var egentligen inte ett svar på det som jag skrev. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-29 12:33:25 följande:
    jag tror knappast du betalar mer skatt än mig. på vilket sätt gynnar dina skatteintäkter mig och mitt sexliv? På vilket sätt får jag ett bättre sexliv genom din skatt?
    Rättighet till sex börjar först när ni missgynnas. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Du får hänvisa till något inlägg där du skriver att sex är ingen rättighet när det diskuteras om sex och där några klagar på något som de har problem med.
  • Anonym (Jämförelse)
    Du gör det mer för att du vill "döda diskussionen."
    Att liksom hänvisa till någon lagstiftning. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?