Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Lisa) skrev 2023-12-20 20:00:22 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad du menar..
    Vad är det jag skyller på männen? Att dom alltid vill ligga med mig eller?

Jag har aldrig haft ngr problem med att få män vare sig det bara gällt för sex eller förhållanden. Är numera gift..så jag skyller inget på män.

Jag menade att jag inte känner sympati för män som skyller på kvinnor för att dom inte får ligga eller för att dom är ensamma. För dom kanske skulle kunna  ligga eller ha ett förhållande om dom istället för att skylla ifrån sig på kvinnor o samhället ändrade på sig själva lite istället.

Men det verkar ju omöjligt för vissa incels att fatta att det är dom själva som måste ändra sig OM dom nu vill ha en kvinna..Istället så fortsätter dom mala om att kvinnor är så elaka som inte vill ligga med stackars mig..

Det är väl inte kvinnors uppgift att sympatiligga med män bara för att dom aldrig får ligga..
    Du lägger skulden också på andra.
    Exempelvis du säger att felet är på dom ochatt de skulle kunna få sex om de ändrar på sig. 
    Inte då att kvinnor väljer fel exempelvis 
  • Anonym (Jämförelse)

Jag har aldrig haft ngr problem med att få män vare sig det bara gällt för sex eller förhållanden. Är numera gift..så jag skyller inget på män.

Jag menade att jag inte känner sympati för män som skyller på kvinnor för att dom inte får ligga eller för att dom är ensamma. För dom kanske skulle kunna  ligga eller ha ett förhållande om dom istället för att skylla ifrån sig på kvinnor o samhället ändrade på sig själva lite istället.

Men det verkar ju omöjligt för vissa incels att fatta att det är dom själva som måste ändra sig OM dom nu vill ha en kvinna..Istället så fortsätter dom mala om att kvinnor är så elaka som inte vill ligga med stackars mig..

Det är väl inte kvinnors uppgift att sympatiligga med män bara för att dom aldrig får ligga..
    Men du tycker det är männens uppgift att gära som vad kvinnorna vill. 

Du försöker låtsas som att kvinnor inte behöver göra något för dessa män skulle kunna fixa det själva
  • Anonym (Jämförelse)

Om det är inte kvinnors ansvar, varför svarar du då i tråden om olika förslag som du har?
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 20:32:47 följande:
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
    Det finns ingen rättighet att ha sex med någon. 
    Det ligger utanför ens hela kontroll.

Det passar ju bra för dig om du får vård som hjälper ditt sexliv för du är inte behov att hitta en sexpartner 
  • Anonym (Jämförelse)
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
    Och en 10 årig skulle förstå att det är fel att håna andra människor 
  • Anonym (Jämförelse)

Och du sa att du inte bryr dig om man får sex eller inte. 
    Jag skulle kunna då vilja att du borde betalar själv för din vård 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 18:03:09 följande:
    Jag kunde inte bry mig mindre om ditt sexliv, eller kalles, eller annas. Det enda jag bryr mig om är att sex ska ske lagligt med samtycke. Det är min enda åsikt. om det innebär sex varje dag eller en gång var tionde år kunde jag inte bry mig mindre om
    I så fall så skulle det innebära att folk inte bryr sig om du får vård så du kan ha sex. 
  • Anonym (Jämförelse)

Det jag menar att du säkert byter argument för att det ska passa sig. 
    Att du säger att sex är ingen rättighet för när någon saknar sexpartner men du vill ha rättighet till vård så du kan ha ett sexliv. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 18:03:09 följande:
    Jag kunde inte bry mig mindre om ditt sexliv, eller kalles, eller annas. Det enda jag bryr mig om är att sex ska ske lagligt med samtycke. Det är min enda åsikt. om det innebär sex varje dag eller en gång var tionde år kunde jag inte bry mig mindre om
    Och då blir det ologiskt om man ska finansera din vård så du kan ha ett sexliv 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:26:23 följande:
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
    Då borde du betala för din ev vård som handlar om att du kan ha ett sexliv. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?