Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:26:23 följande:
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
    Och om det verkligen går att jämföra hur andra saker ser ut så hade ni resonerat annorlunda. 
    Det är tydligt att många av er diskuterar på ett annat sätt när det handlar om sex vanligen. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
    Om ni hade tyckt det fanns verkligen likheter med sex och de exempel som du tog upp, så hade jag antagligen inte skrivit iprincip på detta forum. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Just vid sex så är det tydligt att många byter argument när det passar en bra. 
    Mer än hur saker och ting brukar se ut. 

Så troligen så gör du dessa jämförelser för det passar dig bra just nu. 

Om jag skulle använda dina argument när du missgynnas angående sex, så skulle du då skylla på att sex är ingen rättighet och det påminner inte något om exempelvis bolån. 
  • Anonym (Jämförelse)

I andra sammanhang hade man vanligen inte sagt exempelvis något med att skola är viktigt och ett grundläggande behov för att sedan ändra sin poäng när argumenten från motståndarsidan används till sin nackdel.
    Att samma person skulle då säga att utbildning är ingen mänsklig rättighet, inget behov, ingen har rättighet till ett bra jobb. 

• Anonym (Jämförelse)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 08:52:24 följande:
    Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Många personer inklusive betydligt fler kvinnor har såklart inte någon sympati. 
    Det handlar ju om sex och kvinnor missgynnas nu. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 20:03:31 följande:

I andra sammanhang hade man vanligen inte sagt exempelvis något med att skola är viktigt och ett grundläggande behov för att sedan ändra sin poäng när argumenten från motståndarsidan används till sin nackdel.
    Att samma person skulle då säga att utbildning är ingen mänsklig rättighet, inget behov, ingen har rättighet till ett bra jobb. 

Allstå det handlar inte om någon ideologi/att man tycker olika verkar bra i stort utan det enbart handlar om vad som gynnar en själv.
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 20:07:29 följande:
    Allstå det handlar inte om någon ideologi/att man tycker olika argument verkar bra i stort utan det enbart handlar om vad som gynnar en själv.
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Nej) skrev 2023-12-07 22:06:35 följande:
    Det är männen härinne som förstör forumet och inte kvinnorna. Skäms ni inte över hur vidrigt ni beter er? Äckliga obscena trådar och kommentarer om kvinnors kroppar som flödar varje dag?

Tror ni att ni att inceldomen och hatet mot incels kommer att minska när ni beter er så svinigt eller? Tvärtom så bara förstör ni ryktet för incels ännu mer. Genom att bekräfta de föreställningar som redan finns

Min text här ovan var inte nödvändigtvis riktad till dig (Postman) personligen om du nu är en av de få män som sköter sig härinne. 

Men mitt råd kvarstår - vill ofrivilligt sexlösa män ha sympati så får de börja bete sig anständigt. Riktat till de som hålls härinne med sitt störda beteende.
    Det gäller då även kvinnor samt män som har sex. 
    Att de måste också bete sig bättre. 
    Det finns en poäng bakom varför vissa män blir incel och skulden kan vara delvis på samhället.

Ni beter inte er heller som man gör när det inte handlar om sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (För gifta sexlösa män) skrev 2023-12-19 20:10:19 följande:

Jag har en viss sympati för sexlösa gifta män. Jag riktigt känner ångesten genom texten när jag läser från sådana män. Det är ett av mina life goals att min man aldrig skall bli en sådan man.

Men jag har blivit avtrubbad för incels, där känner jag inte längre någon sympati.

Och en sexlös gift man är mer värd än män som saknar sexpartner?
    Det är ingen rättighet heller med sex i ett förhållande. 
    Dessutom du säger att du är skyldig män något, vanligtvis hade det kallas att mannen är berättigad till något. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (För gifta sexlösa män) skrev 2023-12-19 20:10:19 följande:

Jag har en viss sympati för sexlösa gifta män. Jag riktigt känner ångesten genom texten när jag läser från sådana män. Det är ett av mina life goals att min man aldrig skall bli en sådan man.

Men jag har blivit avtrubbad för incels, där känner jag inte längre någon sympati.

Du tycker du är skyldig något till olika män men du har bara sympatin åt vissa män. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?