Karl Alexander skrev 2023-12-07 09:59:54 följande:
Jag har skapat två trådar och vill se om det riktas lika mycket sympatier och förståelse mot barnlösa kvinnor, som mot sexlösa män.
Varför jämför du barnlöshet och sexlöshet?
Barnlöshet resp sexlöshet kan väl både kvinnor och män sakna?
tror du att bara kvinnor känner av barnlöshet?
tror du att bara män känner av sexlöshet?
Jösses, jag och min partner fick upprepade missfall, tror du inte att bägge sörjde?
Vi gjorde alla sorters utredningar och sörjde lika mycket bägge två.
Nu har vi efter flera missfall och svår graviditet barn.
Tror du att vi kände olika barnlängtan och olika för vårt barn nu?
Allvarligt om du inte förstår att det var lika stor sorg för bägge två, barnlöshet sörjer väl både män och kvinnor.
Du kan ju inte ställa helt olika saker emot varandra, du jämför helt olika saker.
Det ena har ju inte med det andra att göra.
Jag utgår ifrån att du inte har egna barn som inte förstår att det är två föräldrar som vill ha ett barn, jag vet inte om du vill ha barn men om du vill det skulle du inte då vilja lika mycket som din partner då eller vad?
Man kan givetvis diskutera sorg men det är ju en sorg att inte få barn och en annan sorg att vara sexlös precis som du kan sörja andra saker.
Man kan sörja olika saker, varför jämföra just dessa bland alla man kan ställa mot varandra.
Du gör det till köns sorg, det är det ju inte, både män och kvinnor dock inte alla vill ju ha barn och dom som vill sörjer om dom inte får det oberoende av kön.
Förminska inte mäns längtan efter barn eller mäns sorg om dom blir barnlösa.
Varför förminskar du mäns känslor angående barn?