• Razorcrest

IVF/ICSI 2024

theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter

Beklagar Hjärta Massa kramar till dig och hoppas du tar hand om dig Hjärta
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-04-25 17:21:54 följande:
    Åh så fint att höra! Stort, stort grattis! Blir jätteglad för er! Hjärta 

Jag var på återföring idag! Testdag 8/5, och ska försöka att hålla mig från att testa tills då. Vi får se hur det går hehe.
    Åh, tack! Vad gullig du är Hjärta

Så spännande med återföring! Hoppas och håller tummarna superhårt att allt går bra Hjärta 
  • Razorcrest

Tusen tack LinneaWookie och Björkenli! Hjärta Och stort lycka till imorgon på återföringen! Håller tummarna superhårt Hjärta

Ni som gjort FET, när slutade ni med progesteronet? Jag har officiell testdag idag och skulle sluta då enligt Livio, men det känns lite läskigt att sluta så tvärt :( Men det kanske är vanligt? Borde lita på läkaren men blir ju nojig för allt nu...

• Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-02 17:07:40 följande:

Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?

Wooow!! Stort, stort grattis EmmyLO! Vad glad jag blir, har tänkt på dig Hjärta

Förstår precis vad du menar med rädslan. Trodde först att det jobbiga var över nu efter plusset, men hjälp vad orolig jag är dag ut och dag in... Hoppas och tror att den stannar hos er Hjärta
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-02 20:02:31 följande:

Tack så mycket Razorcrest! 🥹 Är jätteglad för dig också! ❤️ Har det börjat sjunka in? Hur mår du, utöver oron? Tänker mig att oron nog är helt naturlig i och med att vägen hit har varit svår och utmanande, men hoppas att vi båda ska finna lite ro snart. Min sambo har fortfarande så svårt att ta in detta och ?vill vänta in test på officiella testdagen?, hehe. 

Hur gjorde du förresten med proggisarna, slutade du på officiella testdagen?

Det känns fortfarande overkligt! Är så glad och tacksam och samtidigt så orolig, en riktigt bergochdalbana haha. Tror som du säger att det blir mer påtagligt och som att mer "står på spel" när man genomgått IVF. Jag mår annars bra :) Har haft molvärk till och från enda sen insättningen och för typ en vecka sedan blev mina bröst också riktigt ömma. Hur mår du? Har du haft några känningar? Hjärta

Jag ringde och kollade med Livio och de var så lugna och trygga i det beslutet så då valde jag också att vara det :) Tänker att de har gjort detta så mycket, med goda resultat, så borde lita på dem. Tror oron ibland tar över lite för mycket. 
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-03 13:08:17 följande:
    Förstår det! Känner precis samma - så otroligt glad och tacksam 🙏 och samtidigt livrädd! Fortsätter även att testa och tempa för att få lite försäkran varje morgon. 

Vad härligt att höra att du mår bra ❤️ Jag har också haft molvärk till och från, men klart snällare värk än vanlig mensvärk. Annars inga symptom - medan jag har haft massvis med gravidsymptom alla månader jag inte varit gravid 😂

Topp, då ska jag göra detsamma! Har för mig att du testade positivt tidigt? Väntade du till officiell testdag innan du ringde Livio och meddelade att du var gravid? 🥰
    Skönt att höra att du också mår bra! Hjärta  Haha ja verkligen, de inbillade symtomen har gjort en galen i perioder! Galen känsla att vara där nu och få uppleva allt på riktigt Skrattande

Du skulle också sluta på testdagen? :) Jag har inte tagit proggisar nu på snart en vecka och har inte haft några problem, så allt gick bra :) 

Precis, fick positivt på RD5! Jag fortsatte också att testa fram till den officiella testdagen och då ringde jag in :) Går säkert bra att ringa in tidigare också, man vill ju så gärna få dela med sig av lite glada nyheter äntligen! Så spännande tid som väntar nu Hjärta
  • Razorcrest

Åh vad roligt att logga in här och se så många plus!! Stort grattis till er alla! Vad underbart Hjärta

Sunny90:

Jag förstår precis hur det känns och att oron tar över, men det behöver verkligen inte betyda något negativt Hjärta Jag kände ingenting första 1-2 veckorna efter återföringen förutom lite molvärk, men det visade sig att det fungerade ändå! Jag tror att man lätt väntar på något tydligt tecken som visar på en graviditet, men som jag förstår det är det nästan omöjligt såhär tidigt att känna av något sånt. Det mesta är ofta biverkningar av progesteronet ändå. Håller tummarna för dig Hjärta

• Razorcrest
    EFW skrev 2024-05-14 13:12:33 följande:

Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️

Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊

Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️

Vad tråkigt att det inte tog sig Hjärta Håller tummarna jättehårt för er och de två ni har i frysen nu! Hjärta När får ni möjlighet till en ny återföring?
  • Razorcrest
    Sola13 skrev 2024-05-17 06:15:29 följande:

Hur är det med/går för er andra som plussat?🥰

Jag tror det går bra! Men hjälp vilka jobbiga veckor detta har varit mentalt. Känns som tiden gå så fruktansvärt långsamt och att osäkerheten är så stor :( Jag försöker fokusera på att lita på min kropp och att sannolikheten faktiskt är större att det går bra!

Jag är i vecka 8 nu (7+2). Har haft ömma bröst enda sedan plus och sovit dåligt. Senaste veckan har jag även haft dålig aptit och lite illamående, men ibland känns det som om jag inbillar mig allt...  Även molvärk till och från. När jag har symtom blir jag orolig och när jag inte har symtom blir jag också orolig, det är inte lätt haha.. :) Hur mår du? Hjärta
  • Razorcrest
    Sola13 skrev 2024-05-17 17:39:11 följande:
    Jag har pyttelite Svullna bröst, pyttelite illamående ibland, lite extra hunger och liiite tröttare än vanligt.. men generellt väldigt lite symtom. Kunde inte hålla mig ändå och tog ett till test för ett par dagar sedan och då var testlinjen betydligt mörkare än kontrollinjen, så enligt testet fortfarande positivt iaf! Räknar ner dagarna till VUL den 29 maj ❤️
    Ju mer jag läst ju mer har jag förstått att graviditetssymtom är ett enormt spektrum. Allt från inga symtom till svåra symtom, men allt på spektrumet är helt normalt 😊 Även om man gärna önskar tydliga tecken hela tiden. Förstår att det kan vara skönt att testa då och då för att ha koll! Jag har inte vågat testa sedan TD, mest för att jag tror ett eventuellt svagare streck nångång skulle göra mig tokig haha. Hoppas och håller tummarna jättehårt för dig den 29! ❤️
  • Razorcrest
    Sanavd skrev 2024-05-17 21:05:26 följande:
    Är också i v. 8 (7+1) och har också väldigt lite symptom! Eller alltså, knappt några.. är uppblåst men inga ömma bröst och inget illamående. Kan vara lite trött ibland men ibland superpigg. Konstigt det där. Vet lixom inte om jag ska vara tacksam för att jag tillhör den procenten som mår väldigt bra, eller om jag ska vara orolig. Pendlar mycket där emellan. Har mitt VUL först den 22/5 och kan knappt fokusera på något annat. Läst så många tråkiga meddelanden i olika forum senaste dagarna där gravida har fått MA så det är lixom det jag förväntar mig att se på VUL:et med tanke på bristen på symptom. Men, om 5 dagar vet jag.. 
    Åh vad spännande, då är vi jättenära varandra! Jag ska på VUL den 21 maj 😊 Känner verkligen igen mig i oron, väldigt jobbigt nu dagarna innan ultraljudet... Tänker ofta på hur denna resa hade varit om jag blev gravid "naturligt" när vi började försöka för något år sedan. Då hade jag nog bara gått runt och varit lyckligt ovetandes om alla hemskheter som man läser om nu. Försöker leva så nu med, men det är svårt. Stort lycka till den 22! Det kommer gå jättebra ❤️
  • Razorcrest
    Sunny90 skrev 2024-05-21 08:21:58 följande:

Även den fjärde och sista frysåterföringen i vår första ICSI-omgång misslyckades? Testade negativt imorse. Är fullständigt förkrossad. Vi har manlig faktor så hade inte trott att det skulle bli såhär eftersom allt såg bra ut med mig. Vet att de kommer vilja utreda mig mer nu, och jag så otroligt rädd nu att de ska hitta något fel på mig med. Hans går ju att göra något åt, men hittar de nåt hos mig så kan det ju verkligen vara kört? vet inte vad jag ska ta mig till, är så ledsen. 

Jag beklagar Sunny90 Hjärta Förstår att du känner dig förkrossad. Det är så svårt med IVF då det finns en stor slumpfaktor. Det behöver verkligen inte vara något fel på dig, ni kan bara ha haft otur. Men det är såklart bra att ni kollar på alla möjligheter. Håller tummarna för er och resan framåt Hjärta
  • Razorcrest

Efter en lång, sömnlös natt var det äntligen dags för VUL imorse. Vi fick se den lilla plutten och ett hjärta som pickade Hjärta Jag har nog aldrig varit så lättad förut i hela mitt liv. Allt såg bra ut och läkaren sa att det är dags att försöka njuta och slappna av nu, så det ska jag göra.

Jag vill tacka er alla för allt stöd och pepp under de senaste månaderna Hjärta Denna grupp har varit ovärderlig under denna resa. Ni alla är så starka och modiga som går igenom detta och delar med er av era erfarenheter och tankar. Önskar er alla stort lycka till! Hjärta Håller tummarna superhårt! Hjärta

• Razorcrest

Tusen tack Sola13 och Sunny90! HjärtaHjärta

Lycka till nästa vecka Sola13! Hjärta Håller tummarna för dig! Det kommer gå superbra Hjärta

• Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-21 17:40:36 följande:
    Så himla fint att höra, Razorcrest! Stort grattis! Hoppas verkligen att du ska få slappna av och njuta av resan nu. Och såklart glädjas så åt att du väntar bebis och att allt ser bra ut! 😍❤️

Tack själv för kloka ord och stöd! ❤️
    Åh tack fina du! ❤️ Det känns fortfarande overkligt men börjar känna mig riktigt hoppfull 😊 Hur mår du? Det börjar närma sig VUL för dig också snart va? ❤️
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-22 19:57:55 följande:
    Åh det måste ju ändå kännas härligt! Unnar dig det såå ❤️🥰 Jag mår relativt bra ändå, ibland förlamande trött. Och förstås ofantligt nervös inför VUL nästa fredag. Det känns otäckt att jag ska på inskrivning på Barnmorskemottagningen en hel vecka innan ultraljudet? känns som att man jinx:ar. 🙈
    Skönt att höra att du mår bra! ❤️ Förstår 100% nervositeten, men det kommer att gå jättebra ❤️ Haha känner igen mig om inskrivningen, kändes typ som att jag lurades eller nåt? 😅 Men det var rätt skönt, min bm nämnde ingenting om eventuella komplikationer utan hela samtalet utgick från att allt skulle fortskrida helt normalt. Skön mental paus från oron och en påminnelse om att allt går bra i de allra flesta fallen 😊 Lycka till!!
  • Razorcrest
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-05-23 14:13:05 följande:

Hej alla fina kämpar! Skrev i den här tråden för några månader sen om min fjärde IVF återföring och hade så sett framemot att få ge positiva besked idag, för tänkte att det kanske kunde ge hopp till er där ute som haft flera misslyckade IVF försök ❤️ Men istället skriver jag tyvärr nu för att själv få stöttning och hopp. Jag blev nämligen gravid på det fjärde försöket med vårt allra sista embryo!! Första graviditeten nånsin efter 2+ år av försök. Gick igenom allt det där många skriver om, besatt av gravtest, analysera varenda litet symptom, eller i mitt fall, avsaknaden, att tiden går så långsamt, oron fram till det tidiga ultraljudet, men så gick vi på UL i v8 och fick se ett hjärtslag och oron minskade, även om jag fortfarande läste på massor om risk för missfall. Men senaste veckorna så trodde jag verkligen att det skulle gå vägen, kände mig verkligen gravid, så när vi var på KUB igår (v12+3) så kom det som en stor chock att graviditeten hade avstannat i v10+5. Sån otrolig hjärtesorg, är helt förstörd 💔 Främst är jag faktiskt livrädd för hur det ska komma ut, läst om medicinskt eller skrapning. Läkaren har skickat remiss till medicinskt inlagd (dvs göra det på sjukhus istället för hemma för är så pass långt gången). Är det någon här som har erfarenhet av missed abortion runt v10+? Hur var er erfarenhet i så fall? Hur har det gått efteråt? 

Åh vad ledsen jag blir för din skull! Jag beklagar verkligen ❤️ Det känns så orättvist att vissa får kämpa så hårt och ändå få såna motgångar. Jag har tyvärr inga råd att ge, men jag hoppas att du tar hand om dig och tillåter dig att ta den tid du behöver för återhämtning. Stor, stor kram ❤️
  • Razorcrest

Alltså wow!! Vilken lycka att kika in här och se era tre plus! Stort, stort grattis Hjärta Vad glad jag blir! Hjärta

Svar på tråden IVF/ICSI 2024