IVF/ICSI 2024
Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF.
Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF.
Tusen tack LinneaWookie och Björkenli! Och stort lycka till imorgon på återföringen! Håller tummarna superhårt
Ni som gjort FET, när slutade ni med progesteronet? Jag har officiell testdag idag och skulle sluta då enligt Livio, men det känns lite läskigt att sluta så tvärt :( Men det kanske är vanligt? Borde lita på läkaren men blir ju nojig för allt nu...
Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?
Tack så mycket Razorcrest! 🥹 Är jätteglad för dig också! ❤️ Har det börjat sjunka in? Hur mår du, utöver oron? Tänker mig att oron nog är helt naturlig i och med att vägen hit har varit svår och utmanande, men hoppas att vi båda ska finna lite ro snart. Min sambo har fortfarande så svårt att ta in detta och ?vill vänta in test på officiella testdagen?, hehe.
Hur gjorde du förresten med proggisarna, slutade du på officiella testdagen?
Åh vad roligt att logga in här och se så många plus!! Stort grattis till er alla! Vad underbart
Sunny90:
Jag förstår precis hur det känns och att oron tar över, men det behöver verkligen inte betyda något negativt Jag kände ingenting första 1-2 veckorna efter återföringen förutom lite molvärk, men det visade sig att det fungerade ändå! Jag tror att man lätt väntar på något tydligt tecken som visar på en graviditet, men som jag förstår det är det nästan omöjligt såhär tidigt att känna av något sånt. Det mesta är ofta biverkningar av progesteronet ändå. Håller tummarna för dig
Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️
Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊
Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️
Hur är det med/går för er andra som plussat?🥰
Även den fjärde och sista frysåterföringen i vår första ICSI-omgång misslyckades? Testade negativt imorse. Är fullständigt förkrossad. Vi har manlig faktor så hade inte trott att det skulle bli såhär eftersom allt såg bra ut med mig. Vet att de kommer vilja utreda mig mer nu, och jag så otroligt rädd nu att de ska hitta något fel på mig med. Hans går ju att göra något åt, men hittar de nåt hos mig så kan det ju verkligen vara kört? vet inte vad jag ska ta mig till, är så ledsen.
Efter en lång, sömnlös natt var det äntligen dags för VUL imorse. Vi fick se den lilla plutten och ett hjärta som pickade Jag har nog aldrig varit så lättad förut i hela mitt liv. Allt såg bra ut och läkaren sa att det är dags att försöka njuta och slappna av nu, så det ska jag göra.
Jag vill tacka er alla för allt stöd och pepp under de senaste månaderna Denna grupp har varit ovärderlig under denna resa. Ni alla är så starka och modiga som går igenom detta och delar med er av era erfarenheter och tankar. Önskar er alla stort lycka till! Håller tummarna superhårt!
Tusen tack Sola13 och Sunny90!
Lycka till nästa vecka Sola13! Håller tummarna för dig! Det kommer gå superbra
Hej alla fina kämpar! Skrev i den här tråden för några månader sen om min fjärde IVF återföring och hade så sett framemot att få ge positiva besked idag, för tänkte att det kanske kunde ge hopp till er där ute som haft flera misslyckade IVF försök ❤️ Men istället skriver jag tyvärr nu för att själv få stöttning och hopp. Jag blev nämligen gravid på det fjärde försöket med vårt allra sista embryo!! Första graviditeten nånsin efter 2+ år av försök. Gick igenom allt det där många skriver om, besatt av gravtest, analysera varenda litet symptom, eller i mitt fall, avsaknaden, att tiden går så långsamt, oron fram till det tidiga ultraljudet, men så gick vi på UL i v8 och fick se ett hjärtslag och oron minskade, även om jag fortfarande läste på massor om risk för missfall. Men senaste veckorna så trodde jag verkligen att det skulle gå vägen, kände mig verkligen gravid, så när vi var på KUB igår (v12+3) så kom det som en stor chock att graviditeten hade avstannat i v10+5. Sån otrolig hjärtesorg, är helt förstörd 💔 Främst är jag faktiskt livrädd för hur det ska komma ut, läst om medicinskt eller skrapning. Läkaren har skickat remiss till medicinskt inlagd (dvs göra det på sjukhus istället för hemma för är så pass långt gången). Är det någon här som har erfarenhet av missed abortion runt v10+? Hur var er erfarenhet i så fall? Hur har det gått efteråt?
Alltså wow!! Vilken lycka att kika in här och se era tre plus! Stort, stort grattis Vad glad jag blir!