• Razorcrest

IVF/ICSI 2024

EmmyLO skrev 2024-02-29 09:41:50 följande:
    Ah, jag fattar! Tänkte på dig häromdagen och blev återigen glad över att de lyssnade på dig. Så himla spännande med 2 april, blir pirrig för din skull! Då har du också en månad av fri hopp och lek! Hjärta Känns det som att du lite grann kan vila i det?

Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Hjärta Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.
    Åh tack vad du är gullig! Hjärta Det känns verkligen så mycket bättre nu när vi har en plan som jag också känner mig bekväm med och som jag vet fungerar. Även om det såklart känns suuuuperlångt bort nu så försöker jag fokusera lite på annat :) Imorgon åker vi till England över helgen och tror det är precis vad vi behöver. Komma bort lite och bara roa oss.

Åhhh! Det är ju ett toppenresultat! Vad glad jag blir för din skull Hjärta Så skönt att för er nu att veta att ni har ett gäng i frysen och kunna fokusera på det framåt. Fick du veta hur planen ser ut? :)
  • Razorcrest
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Jag! Jag börjar med Provera nästa vecka (har ingen egen mens) och beräknas göra FET kring påsk :) Så spännande och nervöst! 
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-02-29 16:14:43 följande:
    Jag förstår verkligen det! Behandlingen är ju jobbig som den är, inte minst  väntan, och då känns det extra viktigt att man i all den olidliga väntan är bekväm och tror på nästa steg. Men åh vad härligt med resa till England! Det gör ni helt rätt i, helt rätt att passa på - och så välförtjänt! Hjärta Jag hoppas ni får en toppenresa!

Ja, jag hade verkligen inte vågat hoppas på att få fyra till frysen. Känner mig lättad över att vi i vart fall har några att försöka med innan nästa eventuella äggplock. I och med att jag inte lyckats bli gravid en enda gång så har jag antagit att äggen varit svåra att befrukta eller att det är för dålig äggkvalitet för att de ska utvecklas bra, så jag känner mig helt klart lättad av det skälet också. Jag fick ingen plan, lite oklart varför. BM sa bara att jag skulle höra av mig vid nästa mens vilket beräknas bli i början av april, och att de då ska lägga upp en plan. Jag uppfattade att vi ska göra i naturlig cykel, men läste nu i journalen att det står "FET i modifierad cykel". Fattar inte riktigt, men orkar inte fundera över det i nuläget. Just nu är jag bara glad och blir rörd av att tanken att det finns små embryon av min sambo och mig, haha.
    Ja verkligen, har känt en stor lättnad vilket verkligen kan behövas under processen. Tack så jättemycket! Hjärta Det ska vi :) Hoppas ni också får möjlighet att återhämta er och ha en bra "väntemånad", det behöver vi alla :)

Så himla härligt! Vad skönt att bara kunna njuta av resultatet nu och inte behöva tänka på eventuella fler plock för tillfället. Hoppas ni slipper gå igenom det igen Hjärta Har ingen koll på vad det kan betyda heller, men som du säger får ni veta det tids nog :) Haha ja, känner igen mig. Tänker också på embryona ibland och hoppas att de har det bra. Väldigt märklig, men fin, känsla :)
  • Razorcrest
    BubblanJ skrev 2024-03-01 06:57:59 följande:
    Tack ❤️ Ja, nu mår jag bättre. Jag tror alla mediciner spädde på känslorna och nu har jag landat i allt lite. 

Åh vad jobbigt att behöva vänta! Men 3 veckor är ju faktiskt inte så lång tid. Helt rätt att fylla den tiden med massa roligt så att det går snabbare och du kanske kan slappna av lite 😊 Hur många har ni i frysen? Är det första IVF? 
    Tack för peppen! :)  Det är första IVF:n och vi fick två blastocyter till frysen :)

Läste vad du skrev lite längre ned här, vilka tråkiga nyheter. Tänker på dig och hoppas du trots omständigheterna är okej Hjärta Hade de någon information att ge om varför det blev som det blev? Förhoppningsvis kan ni i så fall prova ett annat tillvägagångssätt nästa gång Hjärta
  • Razorcrest
    LinneaWookie skrev 2024-03-04 13:09:59 följande:

Ugh.... De ringde från kliniken/labbet idag och förklarade att av de fyra som blev befruktade var det bara två st som verkade dela sig som de ska. Så nu har de fryst två st 2-dagars.

Jag tror att vi fått till blastocyster tidigare gånger om jag inte minns fel så det känns lite läskigt det här. Har fattat det som att om det är väldigt få befruktade ägg (som i vårt fall) så vågar de inte chansa på att låta dem ligga längre i labbet utan de fryser dem som 2-dagars...Även om 5-dagars ger bättre chans till graviditet.

Det känns ju inte helt bra men förstås bättre än inget {#emotions_dlg.flower}

Nu har vi bestämt hemma att vi väntar till nästa cykel, alltså inte mensen som kommer nu i mars utan april istället. Även om jag inte bryr mig alls om när på året ett barn är fött så måste jag erkänna att det rent livspussel-mässigt är bättre att vänta en månad för mig med. 
    Mars månad innehåller en massa grejer för mig som innebär extra stress och ganska intensiv fysisk aktivitet, så att vänta till den perioden är över är rimligt. Det känns dock väldigt långt borta.

Om inte det första frysta embryot tar sig behöver vi betala 19.000 till utöver de 37.000, efter som det bara "ingår" ett återförande.

Åh, förstår att det känns läskigt men håller verkligen tummarna för era 2-dagars Hjärta Har sett flera som lyckats med det också :) Skönt att ni också har landat i hur ni vill göra med återföringen så kan ni fokusera på det när det väl är dags Hjärta
  • Razorcrest
    LMSM skrev 2024-03-04 14:04:39 följande:

Fick precis reda på att inget av de tre embryona som odlades vidare gick att frysa idag dag ses på grund av dålig utveckling. 

5e plocket och aldrig fått en blastocyst på dag 5 eller 6.
    Just nu känns det som ett totalt mörker alltså och har inget hopp för de två jag fick återförda heller.

Åh, vad jobbigt för dig. Förstår att det känns tungt. Håller verkligen tummarna för de du fick återförda HjärtaHjärta
  • Razorcrest
    LMSM skrev 2024-03-08 08:04:01 följande:

Ruvardag 8 idag vaknade och kände mig kallsvettig, exakt på samma dag som tidigare gånger. tog tempen som är ganska låg men högre än medel. den borde dock varit mkt högre om det gått då bestämde mig för att ta testa tidigt test. Negativt som väntat. jag var redan så beredd på det här så tagit ut det flera dagar redan. 

ska bara försöka hitta någon styrka och hopp som gör att jag OrkSr med ett sjätte plock i maj/juni.
    om inte läkarna säger åt mig att det är dags att ge upp.

Vad tråkigt Hjärta Håller dock tummarna för att det fortfarande är för tidigt att testa Hjärta

Jag vet inte om du läser något på IVF-forumet på Reddit www.reddit.com/r/IVF/. Tycker det är ett väldigt bra och lärorikt forum att söka runt i för att hitta flera som har liknande förutsättningar som en själv. Läste tex häromdagen om någon som lyckades få sina första blastocyter efter sitt femte plock med ett helt annat protokoll än innan. Kan vara värt att spana in och få lite ny kraft även om jag förstår att det känns tufft nu.
  • Razorcrest
    LMSM skrev 2024-03-08 09:22:46 följande:

Å tack för tips ska kolla! 

jag har dock testat fyra olika protokoll redan undrar om det finns fler 😂

korta med 375 gonal f endast fyra ägg två befruktade 

korta med 375 menopour 8 ägg med endast två befruktafe trots ICSI 

långa med 375 gonal f 14 ägg 10 befruktade men ingen som klarade sig till dag fem

långa med 300 gonal F och 150 menopour kombo (trodde verkligen på denna då andra verkar ha fått bra kvalitet med menopour) dock inte en enda befruktat tedtade vanlig ivf på alla 

långa med 375 gonal 4 igen 12 ägg 9 mogna 6 befruktade 13 sprutdagar 

känns Som om menopour gör ngt med mina ägg så de inte allts kan bli befruktade så vet inte om man vågar testa det igen eller om det bara är slumpen.

är också inne på att jag får för hög dos som gör kvaliteten sämre hehe. har tänkt att jag ska säga att jag Max vill ha 300 nu hehe men kanske ngn extra dag. gud vet inte alltså 

är det ngn här med erfarenhet av annat protokoll?
    Har sprutat runt 13 dagar varje gång med långa 

Jag tror också att dosen verkar spela in. Hittade tråden jag läste: 

www.reddit.com/r/IVF/comments/1b8ifi7/low_embryo_quality/

Personen som skrev första kommentaren där bytte till en lägre dos och lyckades då för första gången få blastocyter. Även om just hennes protokoll kanske inte är aktuellt för dig så kan det vara bra att ha med sig :) Vissa justeringar verkar kunna göra rätt stor skillnad.  Kanske något att ta upp med din klinik om det behövs :)
  • Razorcrest

Om allt går som det är tänkt så kommer jag göra FET om tre veckor, så pepp och nervös! Jag kan såklart inte sluta läsa på om förberedelser inför detta. Har ni gjort något speciellt? Det verkar som en del gå all-in på en viss kosthållning, vidskepligheter osv medan andra lever på precis som vanligt. Nyfiken på hur ni gör Skrattande

• Razorcrest
    J000ssan skrev 2024-03-15 09:01:15 följande:

Åh så spännande😍😍
    jag slutade med gluten i höstas men i första hand mer för min mages skulle men hoppas det även blir positivt för detta! Ruvar just nu på dag 4 med 5 dagars! 

annars inte mkt jag ändrat på! ❤️

Åh vad spännande med ruvning! Håller tummarna för att det går hela vägen <3 Hur mår du? :)

Skönt att du har kunnat göra en förändring som är bra för din kropp generellt! Jag har också dragit ner på gluten av samma anledning, min mage är inte så kul i perioder haha. Tycker faktiskt det har blivit bättre :) Tror nog att saker i kroppen hänger ihop mer än vad man tror, så det är säkert positivt :)
Svar på tråden IVF/ICSI 2024