EmmyLO skrev 2024-02-29 16:14:43 följande:
Jag förstår verkligen det! Behandlingen är ju jobbig som den är, inte minst väntan, och då känns det extra viktigt att man i all den olidliga väntan är bekväm och tror på nästa steg. Men åh vad härligt med resa till England! Det gör ni helt rätt i, helt rätt att passa på - och så välförtjänt!
Jag hoppas ni får en toppenresa!
Ja, jag hade verkligen inte vågat hoppas på att få fyra till frysen. Känner mig lättad över att vi i vart fall har några att försöka med innan nästa eventuella äggplock. I och med att jag inte lyckats bli gravid en enda gång så har jag antagit att äggen varit svåra att befrukta eller att det är för dålig äggkvalitet för att de ska utvecklas bra, så jag känner mig helt klart lättad av det skälet också. Jag fick ingen plan, lite oklart varför. BM sa bara att jag skulle höra av mig vid nästa mens vilket beräknas bli i början av april, och att de då ska lägga upp en plan. Jag uppfattade att vi ska göra i naturlig cykel, men läste nu i journalen att det står "FET i modifierad cykel". Fattar inte riktigt, men orkar inte fundera över det i nuläget. Just nu är jag bara glad och blir rörd av att tanken att det finns små embryon av min sambo och mig, haha.
Ja verkligen, har känt en stor lättnad vilket verkligen kan behövas under processen. Tack så jättemycket!
Det ska vi :) Hoppas ni också får möjlighet att återhämta er och ha en bra "väntemånad", det behöver vi alla :)
Så himla härligt! Vad skönt att bara kunna njuta av resultatet nu och inte behöva tänka på eventuella fler plock för tillfället. Hoppas ni slipper gå igenom det igen
Har ingen koll på vad det kan betyda heller, men som du säger får ni veta det tids nog :) Haha ja, känner igen mig. Tänker också på embryona ibland och hoppas att de har det bra. Väldigt märklig, men fin, känsla :)