• EmmyLO

IVF/ICSI 2024

theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter

Åh, jag beklagar verkligen.. så tråkigt att höra. Skickar omtanke och kramar. Hjärta
  • EmmyLO

Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?

• EmmyLO
    Louieee skrev 2024-05-02 17:31:35 följande:
    Grattis 🧡🥰 hoppas verkligen den vill stanna kvar 🙌 vilken ruvardag är du på? ☺️
    Tack snälla! 💗 Jag också 🙈🥹 Ruvardag 7 idag!
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-05-02 19:05:49 följande:
    Wooow!! Stort, stort grattis EmmyLO! Vad glad jag blir, har tänkt på dig Hjärta

Förstår precis vad du menar med rädslan. Trodde först att det jobbiga var över nu efter plusset, men hjälp vad orolig jag är dag ut och dag in... Hoppas och tror att den stannar hos er Hjärta

Tack så mycket Razorcrest! 🥹 Är jätteglad för dig också! ❤️ Har det börjat sjunka in? Hur mår du, utöver oron? Tänker mig att oron nog är helt naturlig i och med att vägen hit har varit svår och utmanande, men hoppas att vi båda ska finna lite ro snart. Min sambo har fortfarande så svårt att ta in detta och ?vill vänta in test på officiella testdagen?, hehe. 

Hur gjorde du förresten med proggisarna, slutade du på officiella testdagen?

• EmmyLO
    LinneaWookie skrev 2024-05-02 20:29:36 följande:
    Åhhhhh wow GRATTISFörvånadHjärta
    Vilken ruvardag testade du positivt på? 
    Jag har ju "bara" ett 2-dagars denna gång så samma ruvardag blir väl tidigare i processen för mig men jag är bara på RD3 och är redan helt nipprigOskyldig
    Testade positivt på RD6 😊 RD är ju fortfarande väldigt tidigt 😉 Håller tummarna för dig!
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-05-02 20:30:55 följande:
    Det känns fortfarande overkligt! Är så glad och tacksam och samtidigt så orolig, en riktigt bergochdalbana haha. Tror som du säger att det blir mer påtagligt och som att mer "står på spel" när man genomgått IVF. Jag mår annars bra :) Har haft molvärk till och från enda sen insättningen och för typ en vecka sedan blev mina bröst också riktigt ömma. Hur mår du? Har du haft några känningar? Hjärta

Jag ringde och kollade med Livio och de var så lugna och trygga i det beslutet så då valde jag också att vara det :) Tänker att de har gjort detta så mycket, med goda resultat, så borde lita på dem. Tror oron ibland tar över lite för mycket. 
    Förstår det! Känner precis samma - så otroligt glad och tacksam 🙏 och samtidigt livrädd! Fortsätter även att testa och tempa för att få lite försäkran varje morgon. 

Vad härligt att höra att du mår bra ❤️ Jag har också haft molvärk till och från, men klart snällare värk än vanlig mensvärk. Annars inga symptom - medan jag har haft massvis med gravidsymptom alla månader jag inte varit gravid 😂

Topp, då ska jag göra detsamma! Har för mig att du testade positivt tidigt? Väntade du till officiell testdag innan du ringde Livio och meddelade att du var gravid? 🥰
  • EmmyLO
    EFW skrev 2024-05-03 06:23:58 följande:
    Åååå grattis!! 🥳😍 
    EFW skrev 2024-05-03 06:25:51 följande:

För snabb på att skicka 😂 Tänkte fråga när du har testdag? Jag går nämligen också hos livio så tänker att det borde vara samma. Jag ska få tillbaka en femdagars på måndag 🥰

Tack så mycket! 💗🙏

Vad spännande med återföring på måndag! Håller alla tummar!

Jag har testdag 8/5 men kunde inte hålla mig 🙈

• EmmyLO
    BaeA skrev 2024-05-03 13:01:57 följande:
    Vad glad jag blir för din skull, stort grattis! Hoppas den är här för att stanna och att det blir starkare för varje dag ❤️ man glädjs så när andra som går igenom det här helvetet lyckas, även om man själv inte är där än! 
    Tack snälla BaeA! ❤️ Känner verkligen jag har dig att tacka för mycket. Stort tack för att du är så generös med att dela med dig av kunskap, lästips och info. Jag är övertygad om att det är er tur snart! Hejar på er! 😍
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-05-03 14:03:18 följande:
    Skönt att höra att du också mår bra! Hjärta  Haha ja verkligen, de inbillade symtomen har gjort en galen i perioder! Galen känsla att vara där nu och få uppleva allt på riktigt Skrattande

Du skulle också sluta på testdagen? :) Jag har inte tagit proggisar nu på snart en vecka och har inte haft några problem, så allt gick bra :) 

Precis, fick positivt på RD5! Jag fortsatte också att testa fram till den officiella testdagen och då ringde jag in :) Går säkert bra att ringa in tidigare också, man vill ju så gärna få dela med sig av lite glada nyheter äntligen! Så spännande tid som väntar nu Hjärta

Ja, det är otroligt svårt att greppa? samtidigt som hjärnan och tankarna rusar iväg 🙈 

Wow, det blir väl typ inte tidigare än RD5 🥰 Precis, blev instruerad att sluta på testdagen oavsett resultat. Tror jag kommer ringa in redan på måndag, känner som du att jag så himla gärna vill dela detta med någon ytterligare! 🥹❤️

• EmmyLO
    J000ssan skrev 2024-05-03 15:27:31 följande:
    Grattiiiisss❤️❤️håller alla tummar 
    Tack så mycket! ❤️❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024