• EmmyLO

IVF/ICSI 2024

Razorcrest skrev 2024-02-26 16:09:03 följande:
    Provera tar jag för att "tvinga" fram en blödning :) Så jag tar dem för att sedan ta Letrozol för att få till en ägglossning. Mycket mediciner blir det haha... Men om jag räknat rätt borde återföring bli cirka 2 april :)

Åh, tror inte det behöver vara illabådande Hjärta Om jag tolkar anteckningarna i min journal rätt så bestämde läkaren en plan när hon fått resultatet av äggplocket en vecka efter. Då kommer du få en personlig plan skickad till dig via post. Så det är inget du behöver oroa dig för än Hjärta

Förstår helt och hållet hur du känner. Det är omöjligt att sluta att tänka och googla. Är du säker på hur många blåsor du hade under plocket? Till mig sa de att de såg minst 17 st på sista ultraljudet men i min journal står det fanns 15 äggblåsor med 14 ägg. Så det kan nog diffa en del mellan UL och verkligheten sen. Skönt att ni har kunnat unna er lite gott och skratta lite åt denna märkliga situation :)
    Ah, jag fattar! Tänkte på dig häromdagen och blev återigen glad över att de lyssnade på dig. Så himla spännande med 2 april, blir pirrig för din skull! Då har du också en månad av fri hopp och lek! Hjärta Känns det som att du lite grann kan vila i det?

Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Hjärta Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-02-29 12:54:25 följande:
    Åh tack vad du är gullig! Hjärta Det känns verkligen så mycket bättre nu när vi har en plan som jag också känner mig bekväm med och som jag vet fungerar. Även om det såklart känns suuuuperlångt bort nu så försöker jag fokusera lite på annat :) Imorgon åker vi till England över helgen och tror det är precis vad vi behöver. Komma bort lite och bara roa oss.

Åhhh! Det är ju ett toppenresultat! Vad glad jag blir för din skull Hjärta Så skönt att för er nu att veta att ni har ett gäng i frysen och kunna fokusera på det framåt. Fick du veta hur planen ser ut? :)
    Jag förstår verkligen det! Behandlingen är ju jobbig som den är, inte minst  väntan, och då känns det extra viktigt att man i all den olidliga väntan är bekväm och tror på nästa steg. Men åh vad härligt med resa till England! Det gör ni helt rätt i, helt rätt att passa på - och så välförtjänt! Hjärta Jag hoppas ni får en toppenresa!

Ja, jag hade verkligen inte vågat hoppas på att få fyra till frysen. Känner mig lättad över att vi i vart fall har några att försöka med innan nästa eventuella äggplock. I och med att jag inte lyckats bli gravid en enda gång så har jag antagit att äggen varit svåra att befrukta eller att det är för dålig äggkvalitet för att de ska utvecklas bra, så jag känner mig helt klart lättad av det skälet också. Jag fick ingen plan, lite oklart varför. BM sa bara att jag skulle höra av mig vid nästa mens vilket beräknas bli i början av april, och att de då ska lägga upp en plan. Jag uppfattade att vi ska göra i naturlig cykel, men läste nu i journalen att det står "FET i modifierad cykel". Fattar inte riktigt, men orkar inte fundera över det i nuläget. Just nu är jag bara glad och blir rörd av att tanken att det finns små embryon av min sambo och mig, haha.
  • EmmyLO

LinneaWookie och BaeA: Tack båda! Hjärta Jag hade verkligen inte väntat mig det, så är så tacksam.

Där ska jag även tacka dig BaeA som tipsade om It Starts with the Egg. Jag tog ju inte Q10 och annat kosttillskott så länge men inbillar mig ändå att det kanske hjälpt lite i vart fall. Läste att ditt TSH gått upp sista månaderna. Bra att du litade på din magkänsla! Jag kan tyvärr väldigt lite om det där, och det här är därför en superlongshot som säkert inte är förklaringen till ökningen. Men jag läste någonstans att fluorintag kan påverka TSH. Jag slutade därför att äta fluortabletter (sorry, tandläkaren) och när jag i ett separat vårdärende några månader senare testade TSH hade det gått ned. 

LinneaWookie, jag håller alla tummarna för dig inför måndag! 

• EmmyLO
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Väntar också på frysåterföring! Har nyligen fått min bortfallsblödning, och mensen är beräknad i början av april, så jag ligger några veckor efter dig :)
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-02-29 16:52:09 följande:
    Ja verkligen, har känt en stor lättnad vilket verkligen kan behövas under processen. Tack så jättemycket! Hjärta Det ska vi :) Hoppas ni också får möjlighet att återhämta er och ha en bra "väntemånad", det behöver vi alla :)

Så himla härligt! Vad skönt att bara kunna njuta av resultatet nu och inte behöva tänka på eventuella fler plock för tillfället. Hoppas ni slipper gå igenom det igen Hjärta Har ingen koll på vad det kan betyda heller, men som du säger får ni veta det tids nog :) Haha ja, känner igen mig. Tänker också på embryona ibland och hoppas att de har det bra. Väldigt märklig, men fin, känsla :)
    Haha, åh blir glad att det inte bara är jag som tycker det känns fint! Hjärta När jag sa det till min sambo, med glädjetårar i ögonen, tittade han bara oförstående på mig, haha. Vet att han också är glad, men han är verkligen inte lika känslomässig som jag och är en superpragmatiker.
  • EmmyLO
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-01 09:18:47 följande:

Chrystal, Razorcrest, LinneaWookie, EmmyLO och J000ssan - kul att följas åt! Hoppas att våra mensar inte blir så försenade. Har läst att cykeln kan bli konstig efter äggplock. Efter mitt senaste gjorde vi en färskåterföring som blev ett missfall så jag har ingenting annat att jämföra med själv. 

LinneaWookie: Jag kan på ett sätt förstå hur din sambo tänkte, men här hemma har vi gjort IVF sen förra årsskiftet och har inte riktigt ro att vänta en månad av en sån anledning, då det inte direkt känns som att det finns några garantier för att det ens blir ett barn. 😢

J000ssan: Jag kommer göra naturlig cykel denna gång med. Det blir tredje frysåterföringen för mig och fjärde återföringen totalt. Har du gjort några återföringar innan? Härligt med 5 till frys! Vi fick hela 8 stycken denna gång. Dock har vi gjort ett äggplock med 7 blastocyster i mars förra året och inget ledde till ett levande barn så förhoppningarna är ändå inte jättehöga. Men såklart vill jag att det ska gå. 

Instämmer, känns fint att följas åt!

Beklagar verkligen missfallet <3 Man försöker ju alltid att "manage expectations" men det är ju toppenbra med åtta till frysen. Jag håller tummarna för oss alla.
  • EmmyLO
    LinneaWookie skrev 2024-03-04 13:09:59 följande:

Ugh.... De ringde från kliniken/labbet idag och förklarade att av de fyra som blev befruktade var det bara två st som verkade dela sig som de ska. Så nu har de fryst två st 2-dagars.

Jag tror att vi fått till blastocyster tidigare gånger om jag inte minns fel så det känns lite läskigt det här. Har fattat det som att om det är väldigt få befruktade ägg (som i vårt fall) så vågar de inte chansa på att låta dem ligga längre i labbet utan de fryser dem som 2-dagars...Även om 5-dagars ger bättre chans till graviditet.

Det känns ju inte helt bra men förstås bättre än inget {#emotions_dlg.flower}

Nu har vi bestämt hemma att vi väntar till nästa cykel, alltså inte mensen som kommer nu i mars utan april istället. Även om jag inte bryr mig alls om när på året ett barn är fött så måste jag erkänna att det rent livspussel-mässigt är bättre att vänta en månad för mig med. 
    Mars månad innehåller en massa grejer för mig som innebär extra stress och ganska intensiv fysisk aktivitet, så att vänta till den perioden är över är rimligt. Det känns dock väldigt långt borta.

Om inte det första frysta embryot tar sig behöver vi betala 19.000 till utöver de 37.000, efter som det bara "ingår" ett återförande.

Fint att du fokuserar på det positiva! Heja dig! Vad jag förstår kan det ju verkligen skilja sig från gång till gång.

Skönt också att ha landat i att ni väntar till nästa cykel. Det låter klokt att välja en tidpunkt som är mindre stressig, även om det såklart är tråkigt att vänta. Men då kanske vi gör återföring ungefär samtidigt :)
  • EmmyLO
    LMSM skrev 2024-03-04 14:04:39 följande:

Fick precis reda på att inget av de tre embryona som odlades vidare gick att frysa idag dag ses på grund av dålig utveckling. 

5e plocket och aldrig fått en blastocyst på dag 5 eller 6.
    Just nu känns det som ett totalt mörker alltså och har inget hopp för de två jag fick återförda heller.

Så tråkigt att höra, förstår att det känns tufft just nu. Men ge inte upp hoppet om de återförda, jag håller alla tummarna för dig. Det kommer att kännas bättre, skickar kram och stöd så länge Hjärta
  • EmmyLO
    Ellen123486 skrev 2024-03-09 19:29:45 följande:

Hej alla krigare! 

Vår IVF-resa startade i Januari. Första försöket blev avbruten pga för få äggblåsor. Efter en högre dos av Menopur så gick det bättre. 7 äggblåsor och insättning den 28/2. Nu är det bara att vänta till testdagen den 13/3. Glad

Jag håller tummarna för er alla! 

Hej! Åh vad spännande med testdag alldeles snart! Håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • EmmyLO
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:17:37 följande:

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Åh STORT GRATTIS! Hjärta Blir jätteglad för er skull!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024