IVF/ICSI 2024
Åh, tror inte det behöver vara illabådande Om jag tolkar anteckningarna i min journal rätt så bestämde läkaren en plan när hon fått resultatet av äggplocket en vecka efter. Då kommer du få en personlig plan skickad till dig via post. Så det är inget du behöver oroa dig för än
Förstår helt och hållet hur du känner. Det är omöjligt att sluta att tänka och googla. Är du säker på hur många blåsor du hade under plocket? Till mig sa de att de såg minst 17 st på sista ultraljudet men i min journal står det fanns 15 äggblåsor med 14 ägg. Så det kan nog diffa en del mellan UL och verkligheten sen. Skönt att ni har kunnat unna er lite gott och skratta lite åt denna märkliga situation :)
Tack snälla du för stöd och pepp! Du ska veta att jag uppskattar det jättemycket. Efter en lång veckas väntan ringde Livio igår. Jobbade hemifrån för jag gjorde mig beredd på att klappa ihop, haha. Vi fick ju ut åtta ägg och barnmorskan berättade att alla åtta befruktades, och bara det gjorde mig så glad. Sen var det fyra som utvecklades vidare dag 5-6, så nu har vi fyra blaston i frysen. Trots min initiala oro och besvikelse, så är jag så otroligt tacksam.