-
Tack🙏❤️❤️ja vi hoppas verkligen det! Redan nojig!! Inte haft ngn molvärk sedan i torsdags så tänker direkt ngt är fel men kan väl komma och gå antar jag!EFW skrev 2024-03-23 07:27:00 följande:Ååå grattis!!! Nu håller vi tummarna för att detta är ert guldägg 🥰🤞❤️
-
Tack🙏🙏❤️❤️❤️❤️Razorcrest skrev 2024-03-23 14:25:04 följande:Åhh jaaa! Stort, stort grattis!! Så underbart! Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång
fick ul först 29/4 för de var fullbokade, känns helt sjukt länge så skrev till dem och ska ringa och se om de har fått återbud i veckan som kommer! Annars tar jag privat innan! -
Så är det verkligen! Än så länge ökar symptomen iaf bara🙏❤️❤️EFW skrev 2024-03-24 06:58:57 följande:Ja nu börjar nästa oro 😊 Men hur mycket man än vill så kan man inte kontrollera resultat ❤️ Det är bara att åka med. Det fixar du! 🤩
-
Tack🙏🙏❤️Sanavd skrev 2024-03-25 20:35:55 följande:Åh vilka fantastiska nyheter!! Grattis 🥰🥰🥰
-
Jaha då börjar oron krypa på!
tog ett CB digital med veckoindikator nu när jag kom hem och det visade gravid 1-2 veckor! Kan detta dåligt men hade nog trott det skulle stå 2-3 veckor! Så nu börjar ju hjärnan spinna igång:(
gjorde FET i stimulerad cykel med blasto 5 dagars den 11/3! Någon annan som har någon inputs eller vet?❤️❤️ -
EFW skrev 2024-03-27 06:53:13 följande:
Går du in i vecka 5 i dag? Så borde stått 2-3, MEN anledningen till varför det inte gör det är ju svår att veta. Utspätt urin kan ju ff vara en anledning, du är låghormonare där hcg tar lite längre tid på sig osv.
Det är bara att vänta och se ❤️❤️ Jag hoppas att det inte betyder nått dåligt!!
Ja precis v 5 idag❤️❤️
tog test imorse som visade 2-3🙏hade ju inte läst att man skulle testa på morgon urin för att veckorna ska va tillförlitliga.
så lugn för tillfälligt! 🙏
-
Åhhhh! Jag håller verkligen alla tummar och tår för er🙏🙏❤️❤️Mtrix skrev 2024-03-27 11:36:10 följande:
Hej!
Jag har länge läst i denna och även andra IVF-trådar och känner att det är dags att berätta hur det gått för oss senaste månaderna då det kanske ger någon hopp eller information om hur allt går till! Jag är 34 år (inga barn eller graviditet sedan tidigare) och min sambo 44 år och två barn sedan tidigare.
Vi har som er andra försökt länge och sökte hjälp i Maj 2023, jag har endometrios (hade mycket problem under 2022 med smärta men det har som tur är inte varit ett problem senaste 1,5 åren, förutom att jag vet att det är en ?cysta? kring höger äggstock). Vid första besöket kunde läkaren snabbt konstatera att jag har dåligt med ägg, så hon ville att vi skulle komma igång med IVF så snabbt som möjligt för att hon var osäker på hur snabbt det skulle bli ännu sämre.
Tog lång till mellan första läkarbesöket och vår remiss till Livio pga miss med prover osv som inte tagits rätt osv (så frustrerande?). Vårt första möte med Livio var i början av Januari detta år och då jag var på menscykel dag 1, så jag startade med sprutor redan dagen efter!
(300 Gonal-f och sen ganirelix (stavning?)
Gör en lång historia kort: Totalt 5 äggblåsor vid ägguttag (som gick helt smärtfritt, är tacksam för det) och 2 dagar senare fick vi reda på att endast två ägg var mogna och tyvärr inte blivit befruktade (vanliga metoden). Sjukt tungt besked, trodde inte det skulle påverka mitt mående så mycket som det gjort.
Väntade en cykel (bortfallsblöning?) och drog igång igen med sprutor i början av mars, skillnaden i hormonerna var att de la till menopur, så denna gång lägre dos gonal-f och stöttade med menopur för att få bättre ägg samt att de skulle göra ICSI istället. Det var även prat om att ev. återföra två embryon om det skulle lyckas.
Gjorde ägguttag för 1 vecka sedan (också smärtfritt) och som första gången fanns det 5 äggblåsor med 5 ägg i. Fick preliminär tid för återföring 2 dagar senare. de ringde dagen efter och meddelade att endast ett ägg var mogen, MEN det enda ägget var nu befruktat och redo att återföras!!
Återföringen gick smidigt (2 dagars fint embry) och nu ruvar jag alltså. Testdag 5/4!
Vi är försiktigt glada och hoppas detta går vägen.
-
Ja🙏🙏blir inte ngt nytt test förrän nästa vecka nu! Flytta UL så har det 8/4❤️EFW skrev 2024-03-28 12:46:44 följande:Du ser, då var det nog utspätt urin som var anledningen! ❤️ Så skönt att höra 😍
-
Jaha nu är man tillbaka med världens oro Igen! Inte fått 3+ än! Testade nu imorse, 1 v efter jag fick 2-3 o h fortf 2-3! Så rädd något är fel! UL på måndag, känns som en evighet tills dess! Svårt och fokusera på annat😔😔❤️
-
EFW skrev 2024-04-03 10:03:48 följande:Inget behöver vara fel, ❤️ Om du är orolig så kan du säkert få göra ett blodprov för att se hur du ligger i hcg. Jag är väldigt säker på att våra små frön utvecklas i lite olika takt i början då man ofta blir lite framflyttad när man är på RUL. Så därför kan hcg vara varierande så tidigt i en grav. Tror det är därför vissa foster inte alltid har hjärtslag när man gör vul och sedan en vecka senare så ser allt bra ut men man blir tillbakaflyttad. 😊
Tack underbara du för lite peppande ord🙏❤️ja så kan de säkert vara! Du har helt rätt!!!
jag har bara sån sjuk otur med mkt så tror alltid det värsta, och de tär så mkt på en! 😔❤️