• EFW

IVF/ICSI 2024

J000ssan skrev 2024-03-06 16:34:59 följande:

Hej alla fina tjejer❤️

äntligen ska vi på måndag göra vår första FET efter vårt andra plock! kör stimulerad cykel så har tagit letrozol och ovitrelle! 

har denna gången fått cyclogest ist för lutinus! Någon som har erfarenhet av det och haft lutinus innan 3 ggr/dag. Mådde bra på lutinus men kladdet är ju sådär! Här tar man bara morgon och kväll ist!❤️

Så härligt! Då ligger vi ganska lika, jag gjorde ett ET på en 2 dagars i dag. Testdag den 22/3 🤞🥰

Jag tar cyclogest och tycker den funkar bra, jag har ju dock inget att jämföra med. 😅
  • EFW

Liten uppdatering från mig då 😊

6 av våra 11 ägg blev befruktade, jag fick tillbaka ett 2 dagars med fyra celler i dag. Hoppas hoppas att nån av de resterande fem går att frysa. Nu blir det några dagar av väntan på först brevet och sedan testdag. 🤞👏🏻😅

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-06 18:34:47 följande:

Åh vad underbart😍😍
    jag får nog testdag 23/3 om de blir som de andra gångerna! 

skönt och höra du tycker dem är ok! 

kul vi kan följas åt❤️

Ja det blir kul 🤩 
    För att få tiden att få har jag nu taktiken att följa pyret i fantasin genom att titta på bilder av andra ägg 😂 I dag är pyret 8 celler! Heja pyret! 😍❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-07 14:28:42 följande:
    Haha åh vad gulligt🙈❤️
    mitt fokus ligger på att sluta snusa! Så har mega abstinens men så värt det så de tar upp mina tankar haha! Men vill bara de ska bli måndag nuuuuuu🙏sen 12 dagars väntan på TD! Lovat min läkare att inte testa innan denna gång!❤️
    Heja dig, det kommer du klara galant!! 👏🏻🤩

12 dagar, det är ju som att vänta 18 dagar från äl i en vanlig cykel. Skulle jag aldrig klara 😂😂 

hahaha jag har redan testat för att se hur det ser ut på stickan efter äl sprutan 🙈😂
  • EFW
    LMSM skrev 2024-03-08 08:04:01 följande:

Ruvardag 8 idag vaknade och kände mig kallsvettig, exakt på samma dag som tidigare gånger. tog tempen som är ganska låg men högre än medel. den borde dock varit mkt högre om det gått då bestämde mig för att ta testa tidigt test. Negativt som väntat. jag var redan så beredd på det här så tagit ut det flera dagar redan. 

ska bara försöka hitta någon styrka och hopp som gör att jag OrkSr med ett sjätte plock i maj/juni.
    om inte läkarna säger åt mig att det är dags att ge upp.

Men så trist! 😕❤️ 

Brukar du tempa och har koll på din graf? Tycker också ruvardag 8 är tidigt. Blir ju som äl +10 i en vanlig cykel och ägget fäster ju oftast mellan dag 6-10. Sedan behöver det ju gå några dagar efter det också. 

• EFW
    LMSM skrev 2024-03-08 08:29:16 följande:
    Jag bruskr ha koll dock inte tempot under ivf då jag tänker att alla hormoner blir lite upp och ner. Jag har ju gjort två långa på raken sedan i slutet på december också med nedreglering och klimakteriet så inte vågar temps då. Idag är den dock så låg som den brukar gå ner till några  dagar innan mens.  tånker att testa tidigt ska kunna visa fem dagar innan mens så borde visa idag eller tom igår. hade varit mer positiv om det inte var så att tempen också går neråt
    Om de små liven fäste dag 6-7 absolut, men om de borrade in sig i går så dröjer det ju två dagar till innan det skulle kunna synas på ett tidigt test. 

Men borde inte tempen ligga ganska stabil eftersom man tar progesteron. Så om tempen sjunkit borde det bero på östrogenet 🤔

Jag kan hålla tummarna åt dig iallafall medans du laddar om och hittar ny energi ❤️ 
  • EFW
    Sanavd skrev 2024-03-08 20:19:22 följande:
    Åh! Nu lyckades jag citera helt plötsligt efter att ha klickat som en dåre!

Vilket bra resultat, grattis! Och håller tummarna för att dina ruvardagar går forr :)
    Tack snälla! ❤️
    För mig brukar citera inte fungera om jag inte klickar bort de rörliga reklamrutorna först. Kanske är det som spökar för dig också? 😊
  • EFW
    Ellen123486 skrev 2024-03-09 19:29:45 följande:

Hej alla krigare! 

Vår IVF-resa startade i Januari. Första försöket blev avbruten pga för få äggblåsor. Efter en högre dos av Menopur så gick det bättre. 7 äggblåsor och insättning den 28/2. Nu är det bara att vänta till testdagen den 13/3. Glad

Jag håller tummarna för er alla! 

Å så spännande med testdag så snart 😍 

Satte ni in en 2-3 dagars eller blasto? 

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-07 22:51:05 följande:
    Tack🙏🙏😍😍
    haha jag veeeet! har fått positivt 2 ggr innan TD sen negativt ens gången på TD och andra någon dag efter TD, läkaren sa jag verkligen skulle vänta! Min sambo är iväg från dag 7 till dag 12 och utan honom testat jag iaf inte❤️
    Massa lycka till i dag! ❤️
  • EFW
    LMSM skrev 2024-03-08 08:29:16 följande:
    Jag bruskr ha koll dock inte tempot under ivf då jag tänker att alla hormoner blir lite upp och ner. Jag har ju gjort två långa på raken sedan i slutet på december också med nedreglering och klimakteriet så inte vågar temps då. Idag är den dock så låg som den brukar gå ner till några  dagar innan mens.  tånker att testa tidigt ska kunna visa fem dagar innan mens så borde visa idag eller tom igår. hade varit mer positiv om det inte var så att tempen också går neråt
    Hur har det gått för dig? ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024