• EFW

IVF/ICSI 2024

Anonym (Masa) skrev 2024-02-27 22:48:49 följande:

Jag har fått lite brunt/blod och mensvärk. Jag tror att det är kört för mig. 
    Det är ruvardag 12 idag. Känner mig ledsen ena stunden har jag hoppet. Andra stunden är jag helt förstörd och ledsen. 

Så skrämmande att behöva titta varje gång man torkar för o se om det kommit nått färg. 
    Sista dagar har varit som jobbigast för mig. Jag har inte mått så här tidigare i mitt liv. Det är tufft. 
    Sprutorna och äggplock  det hela är smidig process. Men dagarna efter är riktigt jobbiga med oro och osäkerhet.
    Vill verkligen sova och vakna se allt är över. 

Skickar massa kramar! ❤️ Du kommer klara detta, man får vara leden och svajig och tycka det är jobbigt.
  • EFW

Då var första ul avklarat, det fans 11 blåsor som alla var mellan 10-15 de flesta runt 12. Sedan var det 5 stycken som var under 10. Nytt ul på fredag och gissar att jag får tid för äggplock då 🤞😊 Så konstigt att detta händer i kroppen, tycker inte jag märkt av det så mycket ännu. Var inställd på att jag skulle få massa biverkningar 🤔

• EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-28 15:16:30 följande:

Åhh stort grattis @Anonym(hoppochförtvivlan) 😍❤️

I måndags fick jag göra UL nr 2 och då såg dom 19 äggblåsor varav tre var över 19 mm. Blev jätteglad över det resultatet.

Idag gjorde jag äggplock. Fy vad ont det gjorde (förlåt vill inte skrämmas). Jag tycker att jag är en ganska smärttålig person annars men jag behöver fylla på med morfin 2 ggr utöver startdosen och ändå kände jag mig inte helt smärtlindrad. Hade ont efteråt också, som en riktigt kraftig ägglossningssmärta. Kände mig så fjantig även fast jag vet att det är olika för alla :(

Och till vår stora besvikelse fick dom bara ut 3 ägg trots så många äggblåsor. Läkaren var förvånad över detta. Just nu känns det jättejobbigt men jag tror det kommer lägga sig, allt som behövs är ju bara ett ägg med bra kvalitet så vi får hoppas, och hoppas att så många som möjligt blir befruktade🙏 

Nej så jobbigt ❤️ Skickar massa styrkekramar. Ja nu hoppas vi på tre riktiga guldägg 🤞
  • EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-28 19:35:07 följande:
    Åh missade att du hade uppdaterat här om UL! Tycker drt är lätt att missa inlägg här på FL.

Men det var väl bra siffror? Jag är inte helt insatt egentligen vad som är bra och inte men det låter bra 😅 jag hade ju 10 st totalt som dom trodde på på första UL och nästa UL 3 dagar senare hade jag 19 st så känns dom kan växa på sig rätt snabbt.
    Ska du fortsätta med samma dos på sprutorna? 

Så skönt att du inte känt av det ju 🤗 Visst tar du Gonal-F? Det kanske är bättre än Menopur som jag tog, jag var enormt trött och hade småirriterande huvudvärk varje dag 😬
    Ja det är så lätt hänt 😅 Ibland hinner man läsa och ibland så rasslar det in massor i tråden 😊

Ja hon sa att jag svarade bra på dosen och att allt såg fint ut. Fick inte veta hur små de små var så antar att vad som helst kan hända. Men hoppas att det är ägg i de 11 som växt till sig hitills 😍
    Nu ska jag ska fortsätta med samma dos och sedan nytt ull på fredag. Antar att jag får en tid för äggplock då om man inte ska göra ett ul till innan 😁 

När får ni veta hur befruktningen gått? 

Har också glömt att meddela att det är helt ok att ta loratadin under ivf. Har ingen påverkan eller inverkan 😊
  • EFW

Flömde,
    Ja jag tar Gonal F. Vad trist med huvudvärk 🤕 Skönt att den fasen är över för dig nu. ❤️

• EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-29 20:23:53 följande:
    Ja hoppas verkligen det 😍 Blir spännande att höra sen hur UL såg ut imorgon för dig!

Dom sa efter äggplocket igår att ringer dom inte idag så är det positivt och då ska vi komma in på den bokade tiden för återföring imorgon och dom har inte ringt 😍 Är helt pirrig för det men har samtidigt svårt att hoppas för mycket, dom skulle ju potentiellt kunna ringa imorgon bitti också med dåliga nyheter. Kommer nog inte kunna slappna av förrän det är gjort 🙈 Och då börjar nästa oro... 😅

Ah vilken tur, skönt att åtminstone slippa ett lidande utöver den här smärre tortyren vi får genomgå 😁
    Åååå så spännande med återföring! Jag håller tummarna att allt går kalas i dag 😍🤩 

Mitt Vul gick bra, det är runt 11 som växer till sig bra och de under 10 är ff under 10. Antagligen ringer kliniken upp senare och vi får nog en tid för äggplock i början på nästa vecka 😅 Lite nervöst nu 😊
  • EFW
    BubblanJ skrev 2024-03-01 11:50:12 följande:
    Åh vad spännande!! Jag hoppas så mycket för dig!! ❤️

Tyvärr ringde dom imorse och sa att inget av mina 3 hade tagit sig.... Bottenlös sorg just nu. 1 av 3 försök som bara brunnit inne utan att vi ens fick chansen känns det som.. 😭 Och att behöva gå igenom äggplock igen känns skit. Fy.
    Å nej så ledsamt 😕 Så tråkigt att få det beskedet precis innan. Skickar massa styrkekramar ❤️

Hoppas ni kan få hjälp av kliniken inför nästa gång så kanske äggplocket kan göras under narkos? ❤️
  • EFW
    LMSM skrev 2024-03-04 14:04:39 följande:

Fick precis reda på att inget av de tre embryona som odlades vidare gick att frysa idag dag ses på grund av dålig utveckling. 

5e plocket och aldrig fått en blastocyst på dag 5 eller 6.
    Just nu känns det som ett totalt mörker alltså och har inget hopp för de två jag fick återförda heller.

Så tråkigt för er. ❤️ Jag håller tummarna för de två du ruvar på. Man vet aldrig! 😊
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-03-04 13:09:59 följande:

Ugh.... De ringde från kliniken/labbet idag och förklarade att av de fyra som blev befruktade var det bara två st som verkade dela sig som de ska. Så nu har de fryst två st 2-dagars.

Jag tror att vi fått till blastocyster tidigare gånger om jag inte minns fel så det känns lite läskigt det här. Har fattat det som att om det är väldigt få befruktade ägg (som i vårt fall) så vågar de inte chansa på att låta dem ligga längre i labbet utan de fryser dem som 2-dagars...Även om 5-dagars ger bättre chans till graviditet.

Det känns ju inte helt bra men förstås bättre än inget {#emotions_dlg.flower}

Nu har vi bestämt hemma att vi väntar till nästa cykel, alltså inte mensen som kommer nu i mars utan april istället. Även om jag inte bryr mig alls om när på året ett barn är fött så måste jag erkänna att det rent livspussel-mässigt är bättre att vänta en månad för mig med. 
    Mars månad innehåller en massa grejer för mig som innebär extra stress och ganska intensiv fysisk aktivitet, så att vänta till den perioden är över är rimligt. Det känns dock väldigt långt borta.

Om inte det första frysta embryot tar sig behöver vi betala 19.000 till utöver de 37.000, efter som det bara "ingår" ett återförande.

Men vad skönt att ni ändå kommit fram till att vänta en cykel. 😊 Vi får hoppas att dessa två är riktiga guldägg ❤️
  • EFW

Nu är äggplocket gjort 😅 Gick bra och även om jag var rädd så gjorde det inte så ont. Personalen var super ❤️ Jag hade ju bara 11 blåsor, men det blev ändå 11 ägg 🤩 Så nu är det bara att invänta onsdag, hoppas på att det blir ett ET och Kanske några till frysen 🤞🤞

Svar på tråden IVF/ICSI 2024