• RH93

IVF/ICSI 2024

Masa24 skrev 2024-08-26 12:14:41 följande:

Hej allihop! hoppas att ni mår bra.
    Jag gjorde äggplock idag (min andra ivf försök) . Fick ut 4 ägg. Hoppas att alla blir befruktade.
    Förra gången hade jag fler ägg men bara 1 blev befruktad. Som jag har förstått så är det kvalitet och inte kvantitet. 
    Håller tummarna för oss alla

Hur mår ni annars? Är det någon som väntar på återföring som jag

Håller tummarna att det går bra med befruktningen. Jag hade återföring idag med 3-dagars. Av 3 ägg blev 2 befruktade. Började med progesteronet imorse och har haft sprängande huvudvärk nu under em. Hoppas att det lägger sig när kroppen vant sig lite. Fick också till mig av läkaren att jag behöver ta det lugnt och låta äggstockarna vila i 7-10 dagar till. Känns jobbigt då träning är viktigt för mig både mentalt men även fysiskt för vissa smärtor. Men vad gör man inte..
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-08-26 17:36:32 följande:
    RH93 skrev 2024-08-26 16:52:04 följande:
    Håller tummarna att det går bra med befruktningen. Jag hade återföring idag med 3-dagars. Av 3 ägg blev 2 befruktade. Började med progesteronet imorse och har haft sprängande huvudvärk nu under em. Hoppas att det lägger sig när kroppen vant sig lite. Fick också till mig av läkaren att jag behöver ta det lugnt och låta äggstockarna vila i 7-10 dagar till. Känns jobbigt då träning är viktigt för mig både mentalt men även fysiskt för vissa smärtor. Men vad gör man inte..

Masa24, jag håller alla tummar🙏🙏
    själv ska jag göra FET på torsdag av en 5 dagars så kul och följas åt🙏😍

RH93, åhhh så spännande🙏🙏jag återför en 5 dagars från frysen på torsdag! Kul och följas åt❤️ förstår din frustration men viktigt och lyssna på läkaren, och det är inte för evigt iaf🙏
    Va kul att vi är flera i samma fas 🥰 vi får heja på varandra dessa långa ruvardagar.
  • RH93
    Masa24 skrev 2024-08-27 08:42:08 följande:

Vad kul 😍 vad Hände med andra befruktade ägget blev det till frysen? 

åh förstår den här huvudvärk hade jag tidigare. Se till o vila dig o dryck mycket vatten. Ja tråkigt med att pausa med träningen men precis som du sa vad gör man inte
    Min planerad återföring är imorgon 🙏, vi får se om det sker någon förändring 

Den odlades vidare sen får jag hem ett brev om den kunnat frysas, men har inte så stora förhoppningar om det. Ja ska försöka göra det 🙂 

Lycka till imorgon!

Min testdag är 13/9 men tänkte testa helgen innan.
    Vi använde gonal f både denna gång och sist då jag blev gravid.
  • RH93
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-08-27 18:01:23 följande:

Vad kul att många är igång och snart vid återföring!🤩Jag ska på det första ultraljudet imorgon, det ska bli spännande! Är det någon mer som har börjat med sprutorna nu i dagarna? Jag tycker att jag fick lite oklar information från vår ivf-klinik, är det någon som vet hur många dagar man vanligtvis tar sprutor innan äggplock?☺️ 

Jag undrar också hur det funkar med att räkna graviditetsveckor efter ivf. Som jag förstod det sätter man in embryot efter ca fem dagar och återföringen räknas som ägglossning när man räknar veckor. Men blir inte embryot några dagar äldre då jämfört med en vanlig graviditet? Om man har äggplock på cykeldag 14? Redan då är det ju faktiskt ett embryo och det kan det ju inte bli förrän efter ägglossningen i en vanlig graviditet. Någon som vet?☺️

Cirka 10-12 dagar är normalt att ta stimulerande sprutorna. Sedan tar man en ägglossningsspruta dagen efter. Sedan är det en sprutfri dag innan äggplock 🙂 

Vid en stimulering räknas äggplocket som ägglossningen och vecka 2+0. Sedan kan man sätta in embryot på dag 2,3 eller 5. Man brukar vänta till dag 5 om det finns över ett visst antal (säkert lite olika beroende på men tror runt 5 minst) som ser lika fina ut för att lättare kunna välja den bästa. Så sedan om du sätter in ett embryo som är odlat till dag 5 blir ju då återföringsdagen vecka 2+5 😊 hoppas det var tydligt.
  • RH93

Gick in på min journal i 1177 då jag va så nyfiken och ville kolla om kliniken skrivit något. 1 blastocyst är nu i frysen 😭 va så inställd på att det inte skulle bli något med endast 2 befruktade. Känns helt otroligt. Förra gången hade vi 4 befruktade men 0 till frysen. Få behöver verkligen inte vara sämre!

Annars så har jag sedan igår haft som hållkänsla och att det hugger till väldigt starkt på högra sidan av magen. Då jag endast är på ruvardag 2 tänker jag att det har med själva äggplocket att göra eller progesteronet. Är i alla fall ganska jobbigt och blir lite orolig. Någon som känner igen? Också känt mig rejält illamående till och från sedan jag började med vagitorerna.

• RH93
    Eulalia84 skrev 2024-08-28 14:30:27 följande:
    Åh, grattis till en i frysen! Så härligt🤩

Hållkänsla och lite hugg i magen hade jag efter mitt äggplock iaf dock inte illamående. Kan ju vara progesteronet som spökar också. Du kanske kan kontakta kliniken och rådfråga om du är orolig?🥰
    Tack så mycket, och tack för ditt svar 🙂 ja jag kommer nog göra det om det inte blir bättre. Försöker vila så mycket det går.
  • RH93
    Tivolit skrev 2024-08-28 21:13:48 följande:

Hej!

kul att hitta en tråd med lite liv iSkrattande
    jag har idag haft äggplock efter ett kort protokoll i ett privatfinansierat syskonförsök hos Gynhälsan.
    själva ingreppet kändes helt okej, nästan smärtfritt, men smärtan nu på kvällen är hemsk. Minns inte att jag hade så ont sist..
    9 ägg fick dom ut och jag håller på att spricka av nervositet inför samtalet imorgon med besked om hur många som blivit befruktade.
    vet redan nu att det kommer bli totalfrys och det känns faktiskt helt okej trots att jag är så ivrig och vill sätta in ett embryo helst igår haha! 

Kul att få följa era resor och hoppas på massa plus nu i Höst!! Hjärta

Kul att vi är fler som gör syskonförsök 🙂 hoppas att det gått bra med befruktning och senare med nedfrysning 🙏
  • RH93
    Gräddtårtan skrev 2024-08-29 16:22:04 följande:

Uppdatering: tyvärr blev det negativt på testdagen 25/8 med vår fina blastocyst som såg så livsduglig och fin ut 😭 nu inväntar vi FET i oktober. Naturlig cykel. Har dock proggisar kvar hemma sedan ET. Finns det några nackdelar med att ta dem även om inte läkaren ordinerat det tro? 🤔

Åh nej så tufft 😔 håller tummarna för oktober. Jag tror inte det är någon risk, som jag förstått det så tar kroppen upp det den behöver och stöterut resten. Men jag är ju inte läkare haha. Du skulle inte kunna ta upp det medläkaren ändå och fråga så du kan få ett bra medicinskt svar på varför man inte ordinerar det? Är ju upp till dig sen ändå tänker jag.
  • RH93
    EFW skrev 2024-08-29 16:45:25 följande:

Hej hopp allihopa 😊
    Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
    Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf. 

Spännande med återföring snart. Lycka till 😊 
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-08-29 17:35:23 följande:

Idag gjorde vi återföring av en kläckande blasto🙏🙏❤️❤️testdag 10/9! 

Va roligt 😍 vi är ganska nära i tiden då. Är på RD3 med en 3-dagars. Jag har testdag 13/9 men det är ju en evighet bort. Tänkte testa nästa helg!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024