• RH93

IVF/ICSI 2024

Hej. Hoppas det är okej att hoppa in här.

Har precis bokat in ett första läkarbesök för syskonförsök. Har ett barn, drygt 1 år, sedan tidigare som också kom till genom IVF, då bekostat av regionen. Har inte haft preventivmedel sen förlossning, men inte försökt aktivt varje månad heller då jag är rädd att hamna i samma depression som innan jag blev gravid sist.

Vi lyckades på första ET sist- svar till LMSM så va det ett litet 4-celligt embryo på dag 2 :), men fick inga till frysen så blir att börja om med stimulering.

Har hängt i andra trådar här innan jag fick mitt första barn och det va otroligt värdefullt i den tuffa resan man går igenom.

• RH93

LMSM: åh va kul. Håller tummarna för dig, det låter ju ändå lovande med två så fina Glad

• RH93
    LMSM skrev 2024-03-08 08:04:01 följande:

Ruvardag 8 idag vaknade och kände mig kallsvettig, exakt på samma dag som tidigare gånger. tog tempen som är ganska låg men högre än medel. den borde dock varit mkt högre om det gått då bestämde mig för att ta testa tidigt test. Negativt som väntat. jag var redan så beredd på det här så tagit ut det flera dagar redan. 

ska bara försöka hitta någon styrka och hopp som gör att jag OrkSr med ett sjätte plock i maj/juni.
    om inte läkarna säger åt mig att det är dags att ge upp.

Förstår att det är svårt att hålla något hopp uppe när du känner igen dig från tidigare. Ruvardag 8 med 2-dagars är ju dock fortfarande ganska tidigt tänker jag?

Håller tummarna för dig 🙏
  • RH93

Sanavd: jag gjorde både äggplock och återföring själv sist då det var coronarestriktioner då. Återföringen går verkligen på nån minut bara och jag tyckte inte det kändes nåt alls. Är som en vanlig gynundersökning typ. Självklart lite trist att inte ha med sambo men jag hade absolut gjort det ensam igen om alternativet var att vänta längre. Tyckte det viktigaste var att få ha med honom på tidiga ultraljudet sen 😊

Håller tummarna för dig J000ssan som ska testa!

• RH93

Hej tjejer :) 

Jag har följt tråden lite i bakgrunden ett tag då vi gjorde en ny utredning i våras och nu ska göra syskonförsök med ivf. Min mens är beräknad om mindre än 2 veckor så hoppas att vi får köra igång då, har låtit på kliniken som att det är lugnt.

Har känt mig glad och peppad ett tag men oron börjar sakta smyga sig på nu som väntat kring hur det ska gå. Har svårt att tänka på så mycket annat. Enda gången man går och längtar efter mensen.

Är det någon annan som ska köra igång här snart med ivf eller FET?

• RH93
    EFW skrev 2024-07-25 08:32:03 följande:

Hej och välkommen! 

Jag ska förhoppningsvis göra FET i augusti om mensen kommer som den ska om lite mer än en vecka. 

Jag tempar och trotts missfall så verkar kroppen återgå till det normala snabbt ❤️

Åh spännande. Då kanske vi ruvar någorlunda samtidigt :)

Beklagar missfall men skönt att kroppen ändå repat sig fort.
  • RH93
    Lina98 skrev 2024-07-25 17:51:56 följande:

Hej! 

Så spännande för er!! 

Har också följt tråden i bakgrunden. Vi ska förhoppningsvis få göra en FET nu i augusti. Har beräknad mens imorgon så hoppas på att få göra återföringen denna cykeln. 

Va roligt att vi är fler :) håller tummarna att ni får köra på denna cykel!
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2024-07-26 12:41:47 följande:

Vårat första och enda gratis försök hos landstinget gick tyvärr åt pipsvängen och vi går nu privat och ska göra åtminstone nåt försök till.

Men, fått klartecken av kliniken att börja med sprutorna om min mens kom imorgon eller efter det. Men tror ni inte att jag börjat blöda idag😔 Inte så mycket än och jag funderar om det kanske går att börja med sprutorna ändå på sön, på mensdag 3?
    Vet att en på kliniken sa att man även kan börja dag 3, och vid förra försöket kom mensen på eftermiddagen och då fick jag inte börja dagen efter utan dagen efter det. Kliniken är ju fortfarande stängd så kan inte ringa och fråga. Är det dumt tror ni att starta nu, ska man bita i det sura äpplet och vänta en månad?

Är ju inte hela världen att vänta en månad heller, men precis fyllt 40 och känner att tiden springer iväg och att chanserna att bli gravid bara sjunker. Det är surt att mensen väljer att dyka upp just idag när det var så nära.

Vilken jobbig situation. Förstår att du bara vill börja nu.
    Min klinik sa vid min förra ivf att man ska räkna från när mensen verkligen kommit igång i ett normalt flöde, för dig där vet ju bara du hur mycket det brukar vara.

Man brukar kunna börja på dag 2 eller 3. Jag hade nog inte vågat göra det utan klinikens godkännande. Dom gör ju planeringar också för när man ska börja för att dom ska ha tid att ta emot en på ultraljud etc. Det kan säkert gå bra men blir ju tokigt om du börjar och sedan behöver avbryta.

Har dom inget journummer eller är tillgängliga något alls ?När öppnar dom igen?
  • RH93
    BaeA skrev 2024-08-02 22:54:04 följande:

Jag har testdag den 4/8, jag var helt säker på att jag inte är gravid pga att jag haft precis de symptom som när jag ska ha mens, plus att jag hade spottings och min temp sjönk.

Jag var så pass säker så jag unnade mig ett glas rött? Heh.. Men nu är jag två dagar sen och mina bröst/vårtor ömmar på ett sätt som de inte brukar göra och min temperatur har stigit! Vågar dock inte hoppas på för mycket! Det är vårt fjärde och nästsista embryo, så hade ställt in mig på att göra ett nytt plock. Men håller tummarna för positivt test i helgen. 

Någon mer som ruvat/ruvar?

Gud så spännande! Hoppas det går vägen nu och du slipper fler behandlingar. Låter ju lovande med symtomen. Har inte så bra koll på tempning men den kan väl gå ner när ägget fäster? När jag blev gravid med min son va jag helt säker på att det inte gått också, kände typ ingenting innan jag testade. Så man har verkligen ingen aning.
  • RH93
    BaeA skrev 2024-08-04 19:17:22 följande:
    Testade precis positivt 2-3 veckor!!! Kan inte tro det är sant. Trodde aldrig aldrig detta för en vecka sedan och därför har denna ruvning varit så enkel, för jag var inte hoppfull alls. Är fortfarande försiktigt glad och ska berätta för min man på onsdag när vi har vår årsdag, men att det gick. Vet inte om det är intralipen som jag tog veckan  och om det är något jag isf borde fortsätta med. tog dock inte efter FET pga att läkaren var själv på kliniken när jag ville ha droppen och sen skulle vi iväg på semester. 
    Wow grattis!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024