Eulalia84 skrev 2024-07-26 12:41:47 följande:
Vårat första och enda gratis försök hos landstinget gick tyvärr åt pipsvängen och vi går nu privat och ska göra åtminstone nåt försök till.
Men, fått klartecken av kliniken att börja med sprutorna om min mens kom imorgon eller efter det. Men tror ni inte att jag börjat blöda idag😔 Inte så mycket än och jag funderar om det kanske går att börja med sprutorna ändå på sön, på mensdag 3?
Vet att en på kliniken sa att man även kan börja dag 3, och vid förra försöket kom mensen på eftermiddagen och då fick jag inte börja dagen efter utan dagen efter det. Kliniken är ju fortfarande stängd så kan inte ringa och fråga. Är det dumt tror ni att starta nu, ska man bita i det sura äpplet och vänta en månad?
Är ju inte hela världen att vänta en månad heller, men precis fyllt 40 och känner att tiden springer iväg och att chanserna att bli gravid bara sjunker. Det är surt att mensen väljer att dyka upp just idag när det var så nära.
Vilken jobbig situation. Förstår att du bara vill börja nu.
Min klinik sa vid min förra ivf att man ska räkna från när mensen verkligen kommit igång i ett normalt flöde, för dig där vet ju bara du hur mycket det brukar vara.
Man brukar kunna börja på dag 2 eller 3. Jag hade nog inte vågat göra det utan klinikens godkännande. Dom gör ju planeringar också för när man ska börja för att dom ska ha tid att ta emot en på ultraljud etc. Det kan säkert gå bra men blir ju tokigt om du börjar och sedan behöver avbryta.
Har dom inget journummer eller är tillgängliga något alls ?När öppnar dom igen?