• LMSM

IVF/ICSI 2024

Hej Allihopa!
    Så länge sedan jag skrev här. Har behövt en lång paus för att återhämta mig efter mitt femte misslyckade äggplock i vintras. 

Grattis till alla som plussat så glad för eran skull och till alla som fortfarande kämpar, ni är så starka! 

Jag började min 6e behandling med 300 gonal f och 75 menopour igår. Blev korta protokollet den här gången för jag orkade helt enkelt inte med långa en fjärde gång på raken. Det har ju ändå inte lyckats så tänkte det kan vara värt att testa med korta igen. Gud så dåligt jag mår av att börja igen är så otroligt rädd och orolig för ytterligare ett misslyckande den här gången. Känns inte som om man orkar mkt mer :) 

• LMSM
    EFW skrev 2024-06-03 16:18:15 följande:
    Välkommen tillbaka ❤️ Förstår att du är orolig, kämpigt när man har noll kontroll. Men heja er som ändå vågar prova igen! Skickar massa styrkekramar. ❤️
    Tack 🙏❤️
    ja känner mig inte redo att ge upp även om det känns mer och mer läskigt att fortsätta försöka för varje försök misslyvalt försök. Dag fyra med sprutor idag och har första ultraljud på söndag, 
    har hört om en välkänd kinesiolog på stora Essingen som jag ska börja gå till för akupunktur sju dagar i rad from imorgon 😅 får se om det gör underverk för äggen 😅
  • LMSM

Hade Mitt sjätte äggplock idag.
    ovittelle dag 14 så lång stimulering som sagt.

det var den absolut värsta gången hittills trodde jag skulle svimma och soy av smärta. Ingen gång har varit speciellt rolig såkalrt men har ändå kunnat uthärda det men smärtan idag alltså herregud. Hoppas det var värt det 😂

fick ut 9 blåsor 7 ägg har jag fått höra i efterhand. Kunde inte allts höra vad de sa när jag låg där men min pojkvän sa att ngn gade varit 25 ngn 20 sen hade de inte sagt mer. Hoppas inte den på 25 var för stor nu ocg de på 20 för små hehe. 

de nämnde ngt om att de skulle använda sig av embryo glue den här gången. Vet inte vad det är riktigt men aja :) 

hoppas de ringer med positiva besked om befruktning imorgon, även om jag knappt vågar hoppas på ngt längre så lär jag ändå bli sjukt besviken annars.

• LMSM
    EFW skrev 2024-06-18 06:40:47 följande:
    Håller tummarna stenhårt och hoppas ni får bra besked i dag. ❤️ 

Har aldrig hört om embryo glu, men lät ju helt klart spännande 😍 
    tack!

De ringde precis från kliniken och sa att 5! av 7 ägg blivit befruktade :D 
    Ändå ok befruktningsgrad. De sa dessutom att en till av de två andra fortfarande har en chans att dela sig då den inte visar ngt idag. En av dom har dock dött så den vet man inte kan bli ngt. Är glad även om 5  inte är jättemånga att räkna med. Blev ju ingen blasto på 10 befruktade hösten 2023 och 7 hade definitivt givit mer hopp. 
  • LMSM

jag har typ redan gett upp det här försöket känns det som.

Återföring idag! fick tillbaka två embryon dag två.  ett fyrcelligt och ett som precis delat sig till sex.

Den med fyra hade poäng 9.1 men resterande fyra embryon var alla av betydligt sämre poäng än  gången innan. Det Såg ut som om det var runt 3 poäng På typ alla utom den ena jag fick tillbaka som hade 9,1 

. Förra gången hade jag två 9.1 som jag fick tillbaka, ett 8.4 ett 5.2 och ett 7.5 som alla slutade dela sig dag tre. Den här gången har jag ett av bra resterande såmre än det sämsta förra gången. Känns helt kört. 

Vrf skulle dessa med sämre poäng klara sig men inte de gången innan?

kan inte känna mig hoppfull eller glad över att ruva längre för det känns verkligen så hopplöst för min del

• LMSM
    EFW skrev 2024-06-20 06:57:09 följande:

Spännande att ni får veta vad era embryon har för poäng. Det fick inte vi 😊 När det kommer till biologi så är allt inte klart dag 2, vad som helst kan hända och även om embryologerna gärna vill, så kan de inte veta vilka embryon som faktiskt kommer kläckas och också sedan fästa i slutändan. ❤️ 

går ni till cvl? De har ett eget poängsystem som jag förstått det men jag hade inte heller fått veta förra gången om jag inte bett om att få embryprotokollet. Igår sneglade jag på det på deras dator :)

ja du har rätt såklart tack för pepp men känns ändå tugnt då jag förstått det som att de med sämre har mindre sannolikhet att dela sig vidare. 

Hjärta

• LMSM

jag är på Ruvardag 5 med två dagars Och upplever redan mensvärk ish. krampar till i äggstockarna ibland på båda sidor känns inte allts bra.
    är det ngn annan som haft så?

• LMSM
    EFW skrev 2024-06-24 12:33:40 följande:
    Det var mitt första tidiga symptom, fast då förstod jag ju inte det. Håller tummarna för dig ❤️
    Å va skönt att höra. Det känns dock lite oroväckande att det är på båda sidor långt ner som mensvärk. Hade det varit positivt hade det kanske inte varit på båda sidor? aja hoppas att det inte betyder någonting :) tack Hjärta
  • LMSM
    Precis fått besked från Cvl att ingen av de tre embryon de odlade vidare kunde frysas! igen. 6e plocket och fortfarand ingen till frysen ingen femdagars allts. Börjar verkligen tro att jag faktiskt inte KAN få barn. Att det är  ngt med DNA med kromosomerna, ska ringa cvl nu och kolla när det finns möjlighet att göra kromosomtest med dom. De skickar iväg utomlands då. Orkar inte ta mig igenom ett sjunde försök om jag inte vet att det verkligen finns en möjlighet ens. 
  • LMSM
    EFW skrev 2024-06-27 06:41:28 följande:

Massa styrkekramar till er! ❤️ Det låter helt klart som att man skulle kunna utreda det där vidare. Kan ju vara både ägg eller spermie som har nån DNA avvikelse. 

Vad är alternativet annars, äggdonation? 

tack Hjärta
    Ja jag hoppas innerligt att jag bara har färre bra ägg men att det ändå finns en chans bara man orkar fortsätta kämpa men säger de att det inte kommer gå på grund av att ngt är fel med kromosomerna eller så så måste det ju bli donation. Det kommer dock vara förkrossande och jag känner egentligen inte att jag vill det men in the end of the Day kommer jag nog ändra mig och känna att det viktigaste är att vi får ett gemensamt barn även om det inte är mina gener. Jag ska dock inte ljuga, det känns väldigt väldigt tungt om det skulle bli så. just nu, Jag är väldigt väldigt rädd för hur det skulle kännas. Kommer man tänka på att det? kommer man älska på samma sätt? jag är så jäkla rädd för allt det här och jag förstår att det låter hemskt. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024