• EFW

IVF/ICSI 2024

Pippisen skrev 2024-02-15 17:58:23 följande:

Hej! 

Hoppar gärna in i denna tråd :). Har läst igenom alla inlägg och håller verkligen tummarna för er alla. Vilka superhjältar ni är allihopa! 

Jag är 32 år gammal och har två barn från ett tidigare förhållande (10 och 14 år). Jag och min nuvarande sambo vill gärna ha ett gemensamt barn och har försökt aktivt i två år utan resultat. Vi gjorde vår utredning i somras som inte visade någonting avvikande. Fick vår remiss godkänd innan jul och landade i att vi vill köra igång med ivf på en gång. 

Så nu inväntar vi mensen som ska komma i helgen. Då kör vi igång med menopur. Är spänd och förväntansfull! :) 

Hej och välkommen 🤗 

Då ligger vi ganska lika, jag får nog mensen i början på nästa vecka (tisdag) och kör då igång med gonal F. Jag lever också med en ny man som ej har barn sedan tidigare. Här blev diagnosen manlig faktor (för få spermier) Så vi ska göra Ivf icsi 😊 
  • EFW
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-15 18:44:43 följande:

Återföring idag, dag 3. Alla fem ägg som befruktades delar sig som förväntat, vilket känns bra. Får se om några går att frysa sedan. Testdag 28/2. Försöker hålla mig lugn och inte drömma för mycket, men känns skönt att ha kommit så här långt i alla fall. 

Då håller vi tummarna nu ❤️🤞
  • EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-16 11:18:55 följande:
    Hej! 

Vi ligger också ganska lika då, sätter igång med Menopur imorgon :) Manlig faktor för oss också så vi ska också göra ICSI. Hur gamla är ni? Vi är 30 och 34, inte heller några barn sen tidigare. Hade ni försökt länge innan ni fick reda på varför det troligtvis inte funkat?

Håller tummarna att mensen kommer snart för dig! :)
    Ja så kul! 😊
    Vi är 39 och 33, min sambo har inga barn men jag har sedan innan. Eftersom jag ändå blir 40 i år så sökte vi hjälp efter lite mer än 6 månader, och lite tur i oturen så var det manlig faktor och mina värden såg riktigt bra ut. Så hoppas nu bara att mina ägg är i någorlunda bra skick också 😅

Hur var det för er? 
  • EFW
    Pippisen skrev 2024-02-17 13:59:20 följande:

Tack! ☺️

Vad spännande! Har du också barn sedan innan? 

Min mens är på g så förhoppningsvis får jag börja stimuleringen på måndag. Så spänd! 

Så spännande, hoppas min mens också kommer snart 🤞😅
    Ja jag har också barn sedan ett tidigare förhållande ❤️ Ska bli spännande att börja om med en till bebis förhoppningsvis. Min sambo längtar verkligen efter egna barn 😊
  • EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-18 18:45:15 följande:
    Ah då förstår jag. Vad skönt att det ändå såg bra ut för dig, då har ni nog goda chanser med ICSI får vi hoppas 🤞🥰

Vi hade försökt i typ 9 månader utan ett enda plus när min man tog ett sånt här hemma-spermaprov och fick dåligt resultat, då tog vi tag i det och gjorde en utredning som tyvärr fick samma dåliga resultat på spermaprovet. För mig såg allt bra ut. Även om vi sökte hjälp ganska tidigt så har det tagit lång tid innan vi fick klartecken för IVF då min man var tvungen att utredas via Anova först vilket tog tid. Så totalt har vi försökt i 2 år, men nu är det äntligen igång 😃

Tack! ❤️ Jag hoppas det 🤞😊

Men så skönt, har hört om många där utredningen tar lång tid. 😅 Ska ni också göra icsi eller finns det tillräckligt med simmare för vanlig ivf?

Vi har lite tur så vi bor i en mindre stad med en egen bra kvinnoklinik som är privat men som jobbar åt landstinget. Så vi var utredda och klara på 6 veckor😂 och så sker sedan själva ivfen i Stockholm eller Uppsala. Vi valde Livio Kungsholmen 😁
    Så vi hinner precis med att få vårat finansieraade försök  nu innan jag fyller 40. 

Vilken klinik har ni? 

• EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-19 08:49:55 följande:
    Vi ska garanterat göra ICSI, alla spermaprov han lämnat (vilket är typ 5 st) har varit lika "nedsatta", det är både nedsatt rörlighet och antal så jag skulle bli förvånad om det blev annat resultat väl inför återföringen 😅Ni då? 

Åh men vilken tur ni har! Det är ju verkligen toppen! 😍Vi kommer att köra på Karolinska Huddinge, vi fick av någon anledning inte välja utan fick bara en remiss dit direkt🧐 Men vi kör på och hoppas det är lika bra som någon annanstans 😊

Nån mens i sikte än?
    Ja samma här, blir icsi 😊 Om jag fattade rätt så hade han bra simmare men på tok för få,

Det är säkert super bra, vi får ju välja då våran region inte har nått eget utan skrivit avtal med ett gäng i närheten 😊

Ingen mens ännu, men ska komma först i morgon så hoppas att den gör det. Är bra sugen på att börja med medicineringen 🤞

Hur går det för dig med sprutorna? Vilken sort var det du skulle ta? 
  • EFW
    Chrystal skrev 2024-02-19 22:34:38 följande:

Hej, ny här och börjar idag ivf nr 1 :)
    Lite kort om vår resa, jag ( 30 år) och min man (48år) har varit ett par i 12 år och började utredningen för 1,5 år sedan och ikväll börjar jag stimuleringen äntligen. Efter utdragen start pga. av graves och operation av sköldkörteln i höstas. Vi har manlig faktor. Kör igång med Gonalf 125 och inbokat ultraljud på fredag. Jag har/hade amh 5,1mikrog/L (i sep 2023 när vi började utredning). Vi går oxå på ks Huddinge, började utredning på Nordic IVF men blev remitterade dit och fick ej välja. Jag har följt tråden sedan den skapades, så fint stödet och gemenskapen som finns när det denna resa annars känns som man är så ensam om. Hejar på er alla <3 

Hej och välkommen! 🤗 Nu är vi några stycken som precis börjat eller ska börja. Håller med dig om att det är så skönt med denna typ av forum och stöttning ❤️ 

Håller tummarna för er! 
  • EFW
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-20 17:48:54 följande:

Jag glömde bort mig och råkade hjälpa till att skotta lite snö igår (drygt fyra dagar efter återföringen), nojar nu. Det var inga lyft med skyffel utan jag sköt en sådan där skopa (snösläde). Jag blev inte andfådd eller trött, snön var inte så blöt men det var nog ändå som motsvarande ett lyft. Kommer ni ihåg att tänka på det för att man inte ska lyfta hela tiden? Jag glömde totalt bort att jag kanske inte ska skotta snö. 

Jag har ju inte börjat med mina sprutor än så har inte fått nån information om detta. Men hade varit trist om man inte får anstränga sig då jag precis kommit igång med min träning igen 😅 Har du frågat kliniken nu i efterhand? Jag hoppas det inte är nån fara och tänker att vid en naturlig grav så tränar man ju på som vanligt ❤️
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-02-20 22:10:14 följande:
    Välkommen Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skäms
    Ja visst är det fint att känna att man inte är ensam!

Är inne på min 5e dag med Gonal-F nu och tog samtidigt första dosen av Fyremadel nu ikväll. Det gick ändå bra, minns inte hur det var sist, bara att den ena sprutan var lite mer obehaglig än den andra (pga 45 grader in i låret ist för 90 grader i magen). Jag hr diabetes typ 1 och är jättevan vid sprutor förstås men inte av den typen som Fyremadel ärDrömmer. Det var dock ingen fara. 
    UL i övermorgon för att se hur det utvecklat sig. Blir lite nervös över att ÄL ska komma för tidigt då jag hade en massa flytningar som påminde om ÄL-sekret idag (sorry för TMI) men ÄL-test visar negativt så jag hoppas det bara är alla hormoner som gör att det fuckar ur slightly.

Hoppas det går bra för alla denna vecka!
    Tar man Fyrmadel i låret? Det lät väldigt läskig 🥺 
    Himla tur jag fått en annan sort som ska tas i magen 😅

Min tant kom äntligen på morgonen, hon skulle kommit i går 😊 Konstig känsla att längta efter mensen och känna pirr när hon äntligen dök upp 😂 Så när kliniken öppnar hänger jag på låset och hoppas få tummen upp om att börja med Gonal F i kväll. Jag ska ta hela 300 enheter, har sett vad ni andra skrivit att ni tar och inser att min dos är ganska hög 😅 Kanske är för att jag är gammal? 🤔
  • EFW
    Anonym (Masa) skrev 2024-02-21 08:16:05 följande:

Åhh hade likadan känsla när jag fick min mens Hahah 😍 lycka till ! 

Jag gjorde mitt första IVF försök förra veckan och startade med 225 enheter. Jag är 30 år (haha vet inte om man räknas som gammal). Allt gick jättebra 😍 .

Förra året när jag skulle börja med IVF så hade dem ordinerat 125 enheter men hann aldrig börja med det då jag blev spontant gravid men slutade med tidigt missfall. 

Nu är jag på ruvardag 6 😁, lite blandade känslor men mest glad och ser framemot testdagen!

Jag fick alla mina sprutor i magen enligt det information jag har fått från Sophiahemmet. 

Tack! 🤗

Ja du är ju yngre än mig, men kanske det slår ihop olika aspekter? 

Håller tumma och tår att liten fastnar. Kommer du kunna hålla dig och inte testa innan? 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024