• EFW

IVF/ICSI 2024

J000ssan skrev 2024-04-03 08:13:16 följande:
    Jaha nu är man tillbaka med världens oro Igen! Inte fått 3+ än! Testade nu imorse, 1 v efter jag fick 2-3 o h fortf 2-3! Så rädd något är fel! UL på måndag, känns som en evighet tills dess! Svårt och fokusera på annat😔😔❤️
    Inget behöver vara fel, ❤️ Om du är orolig så kan du säkert få göra ett blodprov för att se hur du ligger i hcg. Jag är väldigt säker på att våra små frön utvecklas i lite olika takt i början då man ofta blir lite framflyttad när man är på RUL. Så därför kan hcg vara varierande så tidigt i en grav. Tror det är därför vissa foster inte alltid har hjärtslag när man gör vul och sedan en vecka senare så ser allt bra ut men man blir tillbakaflyttad. 😊
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-03 10:28:28 följande:

Länge sen jag skrev nu...Hoppas det går bra för alla Hjärta

Vi ska ju försöka göra återföring nu vid nästa ÄL efter att ha gjort äggplock i februari och det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Vi fick tyvärr bara två st 2-dagars till frysen. Vi fick till fyra befruktade men hälften klarade sig inte så de vågade inte försöka få till blastos utan frös ned dem som 2-dagars.
    Bara det känns ju lite jobbigt, men försöker hålla hoppet uppe.

Vi valde vänta en månad extra pga att det var så mycket som hände i mars och det kändes inte som att den extra stressen var något positivt i samband med detta så det blir i nästa cykel.

Är det många som varit med om dubbel ägglossning efter hormonstimulering inför ÄP?
    Min första mens efter plocket kom ungefär en vecka för tidigt, och sen tror jag jag hade ÄL i rimlig tid enligt den tidiga mensen men nu har jag haft massa ÄL-sekret igen och det sammanfaller ungefär med när jag skulle haft i vanliga fall om inte mensen varit så tidig. Men jag har läst att det ska vara rätt vanligt...

Så nu känns det som jag kanske får vänta till vanlig tid för nästa mens ist för att den hoppat till tidigare (permanentDrömmer) som jag hade hoppats på haha.

Vill bara att det ska ske så snart som möjligt, men är samtidigt så nervös för det har misslyckats så många gånger tidigare, och nu när vi har ett barn redan så blir varje försök så oerhört kostsamt. Ugh...

Ta hand om er allihop!

Jag har inte haft två ägglossninga, men jag tror jag haft min första äl efter misslyckat ET och den har varit kraftig och jag har haft ont i båda äggstockarna. Jag har funderat på om det beror på äggplocket som ju var för 4 veckor sedan. Jag har fortfarande äl värk 😅 Så jag tror nog att det kan bli lite knas och säkert inte omöjligt att du haft äl två gånger. 

om det inte var så att vi hade manlig faktor så skulle jag nästan börjat tro att risken för tvillingar var hög denna månad 😂😅

Men vi få hålla tummarna för era två små i frysen ❤️🤞Ju mer man läser så förstår man att allt kan hända under ivf. Och verkar inte helt ovanligt att man blir gravid på den insättningen när man trodde på det minst 😍
  • EFW
    Ellen123486 skrev 2024-03-29 17:58:35 följande:

Tack! Vi satte in en blasto. Nervösa dagar till testdagen som tillslut visade sig vara positivt. 🥰 det är rätt obeskrivligt fortfarande och svårt att ta in då man varje månad har testat och det visat negativt under en lång period. På tisdag är vi i v 7 + 4 och ska på första ultraljudet. Jag vågar inte riktigt fira detta ännu men när vi kommer förbi vecka 12 så kan jag pusta ut. 

Jag håller tummarna för er alla! ❤️

Grattis! Hoppas ultraljudet gick bra! 😍🤞
  • EFW
    Ivfgotthisfromnow skrev 2024-04-04 14:26:55 följande:

Äntligen! Imorse gav min man klartecken till att han också är redo för syskonförsök! 

jag var snabb på bollen och ringde RMC. dom skickar hem remisser för blodprov. 

mensen kom imorse. Kan vi hinna med en fet denna cykel tro? 🤔

Så kul grattis! 🙌🏻 Kanske om kliniken är snabb, man kan ju alltid hoppas! ❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-04-08 10:20:48 följande:

Tyvärr var där inget idag💔💔hade slutat utvecklas i v 4 ngt! Så mest en liten säck! Så nu tar jag piller för att få ut det! är så tom inombords! Men min privata läkare är så fantastiskt! vi Ska göra hysteroskopi hos honom nu! Vill inte höra ngt negativt om detta då jag är otroligt nervös så vill va lyckligt ovetande om hur det känns osv! 

Ååå så tråkigt! Skickar massa kramar ❤️❤️❤️
    Du ska se att undersökningen kommer gå galan! Heja er!! 
  • EFW
    Kristina95 skrev 2024-04-09 12:22:41 följande:

AliciaNN: skönt med mens! enda gången man blir glad för tant röd 😅 
    Jag vet inte heller hur man ska tänka med hur mensen kommer? har Du fått någon mer info kring återförandet? är det vanligt att man får ?efter äggplock-mens? och sen en till mens innan man preppar för ägglossningen som kommer i den. Eller räknar man från den första mensen som kommer efter äggplock? det kanske är olika. Men två mens till känns ju trögt haha.. 

Tror det verkar som att de flesta kör samma 😊
    1, bortfallsblödning efter äggplock eller misslyckat ET.
    2, vanlig mens 
    3, insättning ca 5 dagar efter bekräftad äl 😍
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-04-09 20:19:12 följande:
    Som EFW skrev så verkar det vara standard att ha en menscykel efter äggplocket och först cykeln därpå börjar man kolla efter ägglossningen. Den infon fick jag iallafall, så det blir en del väntetid nu Tungan ute

Jag fick ganska lite info dock, dom sa bara att testa med LH-stickor efter ägglossning, sen kändes det som om jag fick ställa alla frågor för annars hade jag inte fått mer info än så. Jag ska iallafall testa varje morgon från ungefär dag 10 (baserat på min cykellängd) och ringa när jag får positivt så ska återföringen bokas baserat på ägglossningsdagen. Jag tror dock jag kommer testa både morgon och em, för ibland är det svårt att fånga stegringen. Som sagt, lite knapphändig info fick jag...
    Jag kan verkligen rekommendera att testa em och  kväll, jag fick aldrig positiva äl stickor för ens jag fick rådet att testa senare på dagen. Aldrig före klockan 10 😊 
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-14 21:15:52 följande:

Hej! Skrev i tråden för några veckor sen. Fick tillbaka en 3 dagars ET den 28e, fick mens i torsdags och testade negativt på testdagen i fredags. Jag får starta direkt igen och ska börja testa för ägglossning nästa vecka. Är det någon annan här inne som gjort FET i naturlig cykel direkt efter en misslyckad ET? 😊 isåfall, när kom ägglossningen? Vart cykeln rubbad efter hormonerna och äggplocket? 

Vad tråki att det inte blev något ❤️ Jag fick inte köra på med FET men är ganska säker på att jag haft äl denna cykel. Tempen är förhöjd (har dock bara tempat senaste veckan så vet inte helt säkert när äl var utan går på symptom) men jag tror mensen kommer i morgon eller onsdag. Så kan hålla dig uppdaterad 😊
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-15 12:50:58 följande:
    Oj wow, det var ett bra tips! Det har jag inte fått höra förut, tack för det{#emotions_dlg.flower}

Just nu går jag och väntar på min mens så vi kan komma framåt här och få göra vårt FET någon gång....Har två små 2-dagars i frysen så en liten chans finns det ju ändå även om det kunde varit bättre.

Väntade en månad efter ÄP av olika anledningar (livspusslet/mycket som hände den månaden etc) och mensen efter ÄP kom drygt en vecka för tidigt vilket kanske inte var jättekonstigt med tanke på alla hormoner.

Har haft extrem "PMS" dessa två månader, som jag inte brukar ha annars....En massa finnar, EXTREMT uppsvullen/gasig/konstig mage, och lite annat strul.

Den förra mensen kom 9/3 och jag brukar annars få runt 15-16e i varje månad.
    Nu är det 15e och nästa har inte kommit än. Har dock haft PMS-liknande symtom i nästan 2v. Kul! Obestämd
    Men oj så jobbigt 😩
    Har du nån känsla för när du kan ja haft ä? 

Jag ska få mens i morgon och är också så rädd att gå över tiden. Vet ju att jag kommer börja hoppas på att ett mirakel ska ha skett. 
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-15 10:44:06 följande:
    Okej, ja absolut 🙌🥰 då blir det FET för dig om några veckor alltså?
    Ja förhoppningsvis kommer mensen snart så man kan börja hålla utkik efter äl 😅 Får se hur man ska hantera ruvarperioden denna gång. Ta tester varje dag eller vänta på mens och testdag 🤔
Svar på tråden IVF/ICSI 2024