• EFW

IVF/ICSI 2024

BaeA skrev 2024-09-27 17:22:59 följande:

Som jag skrivit i gruppen fick jag missfall i vecka 9 på mitt senaste försök som var den fjärde embryot som vi återförde. Så tacksamt att de tog sig, men också sörjt att det inte gick längre när jag försiktigt börjat fantisera om våren med en bebis. Det gick iaf bra med alla krämpor efter och nu i dagarna fick jag LH höjning, så redan på tisdag ska jag göra återföring av vårt femte och sista embryo, håll tummarna för att det fäster även denna gång. Har ju inte haft min mens ännu, och läst och hört att kroppen ibland har lättare att bli gravid efter missfall. 

Känner så med er alla som fortsätter kämpa med olika hinder, sånna kämpar allihopa! 

Ååå vad härligt! Nu är det er tur 😍❤️
  • EFW
    BaeA skrev 2024-10-01 17:49:16 följande:
    Tack fina som tänkt på mig, det gick bra återförde en dag 6. Vårt sista embryo. Ska stötta med intralipd, vilket jag tog direkt efter, nästa blir vid positivt. Utrogestan (känner sådär inför det, så kladdigt och jobbigt) samt trombyl fram till v.32 om det blir något. Så är maxad nu och hoppas att det går vägen! Har TD 16/10 🤎🍂
    Då håller jag tummarna nu! ❤️ Vad skönt att ni nu har en sådan bra plan. Hoppas så att detta är erat guldäg! 😍🤞 Ska ni hålla er till den 16 eller kommer ni tjuvtesta? 
  • EFW
    BaeA skrev 2024-10-02 07:18:05 följande:
    Tidigare har jag inte tjuvtestat, så tror faktiskt inte att jag kommer gör det denna gång heller. Sist när jag blev gravid var jag tvärsäker på att den inte hade tagit sig, så sa det till min man och läkare några dagar innan. drack även vin (så säker var jag), men tji fick jag! Så de ruvardagarna gick så sjukt snabbt, så ska väl försöka leva på som vanligt och inte tänka på det allt för mycket! 

Jag är så imponerade av er som kan låta bli att testa, själv testar jag ju till och med ut ovitrellen 😂 Och började hoppas på bebis sträck från ruvardag 5. 

Bara 13 dagar kvar nu då!! Håller tummarna stenhårt för er! ❤️

Hur går det för er andra i tråden? 

• EFW
    J000ssan skrev 2024-10-03 10:08:06 följande:

Inv mens på måndag och sen insättning denna cykel🙏❤️
    Åååå vad kul att det börjar närma sig!! 😍 Blir det en 5 dagars? 
  • EFW
    Lina98 skrev 2024-10-03 17:28:20 följande:
    Satte in en blastocyst igår. ❤️
    Håller tummarna för dig också! ❤️ Har du och BAEA testdag nästan samtidigt då kanske? 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-04 18:08:19 följande:
    Vi ska göra medicinsk FET på fredag i nästa vecka, blir spännande!☺️

Hur går det för dig?🥰 

Heja Lina98 och BaeA!🤩 så roligt att vara igång med ruvardagarna! Hoppas att tiden går fort till testdag🥳

Ååå så spännande, samma dag som jag har mitt vul 😍

Det går både bra och dåligt, fick mer symptom och började medicinera lite smått mott illamående vid behov förra helgen. I går kände jag mig helt ogravid och var sugen på både mat och godis 😥 Så blev såklart super orolig för ett till MA. Men i dag har jag återigen lite lätt illamående så hoppas hoppas att det är våran tur nu!! Som tur är har jag världens bästa sambo som stöttar ❤️

• EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-05 19:45:35 följande:
    Åh vad spännande! Ska tänka på dig när jag sätter in embryot🥰 åh förstår precis, det är ju så jobbigt när man försöker att känna in symptomen! Det verkar ju av vad jag har hört vara väldigt vanligt att symptomen kommer och går lite. Men förstår absolut din oro, jag kommer nog också att vara väldigt orolig för att få MA igen om jag lyckas bli gravid. Men det är ju mycket större sannolikhet att allt går bra, det glömmer man ju ofta. Jag tror verkligen att det kommer att vara er tur nu!❤️
    Och jag på dig! 😍
    Ja man kan nog bli galen av mindre, men som du säger. Oftast så går det ju bra 😊 I natt har jag knaps sovit alls då jag mått så illa och sambon var uppe nu vid 5 för att fixa lite rån med smör och ett glas proviva ❤️ Nu har han somnat om och jag har tagit en lergigan comp som jag väntar på ska kicka in 😅 
  • EFW
    XcxX skrev 2024-10-05 19:35:15 följande:

Hej alla kämpar ⭐️

Satte in en blasto för snart två veckor sedan och har testat positivt sen ruvardag 6 med tydlig stegring. Blev förvånad att jag såg ett streck även om det var väldigt svagt så tidigt?

Vill bara meddela kliniken resultatet på måndag så vi kan få tid för VUL. Haft MA förut så kan inte riktigt tro det förens vi ser det lilla pickande hjärtar på skärmen. 🤞

Missade detta helt. Stort grattis ❤️ Förstår precis känslan efter MA och nytt pluss. 😊
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-10-06 19:05:35 följande:
    Haha det är inte ofta man vill säga vad roligt till någon som har mått så dåligt hela natten men i det här fallet gör jag nog det ändå😂😀 hoppas att du kunde sova lite under dagen istället❤️

Hahaha nej så är det ju, min sambo säger att jag ska njuta av illamåendet 😂😂 

Blev en skön vila ❤️ Är så märkligt med ett illamående som kommer och går men har också läst att det är normalt. Nu räknar man nästan ner timmarna fram till fredag. Vill bara ha svar på om allt är som det ska denna gång 😅

Svar på tråden IVF/ICSI 2024