• EFW

IVF/ICSI 2024

J000ssan skrev 2024-06-24 12:17:40 följande:

Idag var vi på kontroll inför FET! Allt såg toppen ut och imorgon tar jag ovitrelle🙏insättning nästa tisdag! fick också veta lite om de embryon vi har kvar, 3 st 5AA OCH 1 st 4 AA! hoppas bara någon väljer att stanna🙏❤️❤️❤️

Heja heja! ❤️ Skönt att allt rullar på fint!
  • EFW
    Ivfgotthisfromnow skrev 2024-06-25 20:09:57 följande:

Hej! 

hur tidigt har ni testat positivt? 

förra ruvningen testade jag positivt på RD 3 och det resulterade i min son. nu har jag påbörjat en ny ruvning och är på RD1. 

jag känner inte alls som jag gjorde sist och allt jag vill är att testa för att få veta 😭 

Det var tidigt 😊 Jag testade positivt ruvardag 7 med femdagars.  

Om du vill så kan du ju börja testa ruvardag tre, men bli inte ledsen om det inte visar något, då det nog är vanligare att få positivt några dagar senare 😊

Håller tummarna för dig! 
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-26 12:42:43 följande:
    Precis fått besked från Cvl att ingen av de tre embryon de odlade vidare kunde frysas! igen. 6e plocket och fortfarand ingen till frysen ingen femdagars allts. Börjar verkligen tro att jag faktiskt inte KAN få barn. Att det är  ngt med DNA med kromosomerna, ska ringa cvl nu och kolla när det finns möjlighet att göra kromosomtest med dom. De skickar iväg utomlands då. Orkar inte ta mig igenom ett sjunde försök om jag inte vet att det verkligen finns en möjlighet ens. 

Massa styrkekramar till er! ❤️ Det låter helt klart som att man skulle kunna utreda det där vidare. Kan ju vara både ägg eller spermie som har nån DNA avvikelse. 

Vad är alternativet annars, äggdonation? 

• EFW
    Ivfgotthisfromnow skrev 2024-06-26 20:03:06 följande:
    Ja jag ska nog ta första testet imorgon då 🙊 
    men förbereda mig på Att det blir fler tester ❤️
    tack!
    Håller tummarna för dig! ❤️
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-27 09:59:18 följande:
    tack Hjärta
    Ja jag hoppas innerligt att jag bara har färre bra ägg men att det ändå finns en chans bara man orkar fortsätta kämpa men säger de att det inte kommer gå på grund av att ngt är fel med kromosomerna eller så så måste det ju bli donation. Det kommer dock vara förkrossande och jag känner egentligen inte att jag vill det men in the end of the Day kommer jag nog ändra mig och känna att det viktigaste är att vi får ett gemensamt barn även om det inte är mina gener. Jag ska dock inte ljuga, det känns väldigt väldigt tungt om det skulle bli så. just nu, Jag är väldigt väldigt rädd för hur det skulle kännas. Kommer man tänka på att det? kommer man älska på samma sätt? jag är så jäkla rädd för allt det här och jag förstår att det låter hemskt. 

Inhet av det du känner låter hemskt ❤️ Så klart att det uppstår känslor och tvivel när man tror att man inte kan få det man önskar.

Om ni en dag hamnar på rutan där ni väljer donerade ägg så kommer det kännas som rätt val då. Anledningen till att det inte gör det nu är för att ni inte är där ännu. Ni har ju fler steg ni måste ta på er resa först ❤️ och det kan ju lika väl bli så att ni inte kommer behöva donerade ägg. 

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-28 10:29:17 följande:
    Ja det här är verkligen det svåraste jag gått igenom. Så mycket sorg. Jag tror den här chansen har gått också, brukar få svettningar några nätter innan mens när temperaturen sjunker och det hände i natt. Aja hoppas jag får göra det där kromosomtestet snabbt efter semestern och få svar så man vet om man ska fortsätta försöka. 

Tack för all pepp och stöd! Hjärta

Så tråkigt! ❤️ Tempar du också, eller tänker du att det är det som händer? 

Jag håller tummarna ändå, när är testdag? 😊

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-30 11:03:21 följande:
    Nej jag tempade inte den här gången. Ville undvika att förstå att det är kört för tidigt och undvika flera besvikelser. Nu blev det ju så ändå men men.

jag hr testdag den 5/7 men skulle ha haft mens idag tror jag, Ruvardag 11 med två dagars så jag tog test imorse som precis som väntat var negativt. så ja nu år det bekräftat att även detta sjätte plocket har misslyckats. 
    det är väldigt traumatiskt och jag märker hur dåligt jag verkligen mår med massa ångest mardrömmar osv trots att jag försöker tänka positivt att det kommer lösa sig . Det kommer vara svårt att komma över att man antagligen måste få donerade ägg. 
    min pappa gick ju bort i vintras och det känns så jäkla tungt att han inte kommer få leva vidare då. vet att det är löjligt kanske men det känns tufft och sorgligt. 

Så tråkigt! ❤️ 
    Ja det är klart att det blir mycket olika känslor. Kanske det blir bra med en liten paus nu när man ska gentesta. 

Det finns säkert en liten själ som väntar på att få bli just dit barn. Sedan vilket dna denna lilla själ väljer som hudkostym är inte lika viktigt. Det viktiga är att du blir dens mamma. 🥰

• EFW

Hur går det för er som börjar närma er det tidiga ul?
    Själv är jag nervös som sjutton 😅

Mår inte illa ännu och det känns lite märkligt då jag haft riktigt jobbigt med illamående med mina äldre barn.

Molvärk och ömma bröst kommer och går. 😊
    Hur mår ni andra? 

• EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-07-01 09:31:19 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5+3 och tidigt UL är inbokat v 8+0 så 2,5 vecka kvar. Känns otåligt men just nu känns det som att jag har tillit till embryot och att jag är gravid nu. Jag har inte så mycket symptom förutom svullna bröst och trötthet men har testat som en tok och ser fortfarande en ökning vilket get mig trygghet. 
    Jag är 6+5 trodde jag var 6+4 men när kliniken bokade in ul sa hon då tar vi det på fredagen då du är 7+2 😂
    Vad skönt med ökning. Jag slutade testa efter testdagen men har ju symptom, bara inte dem jag hade förväntat mig 😅 
    Håller tummarna för att vi får se en frisk graviditet ❤️
  • EFW
    EB90 skrev 2024-07-01 10:52:13 följande:
    Jag är i 6+1, har ultraljud på fredag. Också väldigt nervös då mina tester fortfarande inte blir jättetydligt starkare (eller det varierar väldigt mycket från gång till gång, verkar vara känsligt med hur mycket jag druckit innan). Tog imorse test med veckoindikator som visade 2-3 veckor, hade gärna sett 3+ men förstått att det kan dröja och försöker att fokusera på att det iaf inte blivit mindre. Borde också nog bara sluta testa... 

Mår liiite illa, men vet inte om det är inbillning eller på riktigt 😅 annars lite molande till och från, men kanske är mest från Cyklogesten. Inga ömma bröst öht än. 

När har du UL?

Jag har också på fredag 😍 
    Håller tummarna att allt ser bra ut för oss då! 

Lite synd att man inte som standard mäter hcg via blodprov i Sverige. Svårt att få en rättvis bild med stickor då det inte är en kvantitativ mätmetod 😊 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024