IVF/ICSI 2024
Idag var vi på kontroll inför FET! Allt såg toppen ut och imorgon tar jag ovitrelle🙏insättning nästa tisdag! fick också veta lite om de embryon vi har kvar, 3 st 5AA OCH 1 st 4 AA! hoppas bara någon väljer att stanna🙏❤️❤️❤️
Idag var vi på kontroll inför FET! Allt såg toppen ut och imorgon tar jag ovitrelle🙏insättning nästa tisdag! fick också veta lite om de embryon vi har kvar, 3 st 5AA OCH 1 st 4 AA! hoppas bara någon väljer att stanna🙏❤️❤️❤️
Hej!
hur tidigt har ni testat positivt?
förra ruvningen testade jag positivt på RD 3 och det resulterade i min son. nu har jag påbörjat en ny ruvning och är på RD1.
jag känner inte alls som jag gjorde sist och allt jag vill är att testa för att få veta 😭
Massa styrkekramar till er! ❤️ Det låter helt klart som att man skulle kunna utreda det där vidare. Kan ju vara både ägg eller spermie som har nån DNA avvikelse.
Vad är alternativet annars, äggdonation?
Inhet av det du känner låter hemskt ❤️ Så klart att det uppstår känslor och tvivel när man tror att man inte kan få det man önskar.
Om ni en dag hamnar på rutan där ni väljer donerade ägg så kommer det kännas som rätt val då. Anledningen till att det inte gör det nu är för att ni inte är där ännu. Ni har ju fler steg ni måste ta på er resa först ❤️ och det kan ju lika väl bli så att ni inte kommer behöva donerade ägg.
Så tråkigt! ❤️ Tempar du också, eller tänker du att det är det som händer?
Jag håller tummarna ändå, när är testdag? 😊
Så tråkigt! ❤️
Ja det är klart att det blir mycket olika känslor. Kanske det blir bra med en liten paus nu när man ska gentesta.
Det finns säkert en liten själ som väntar på att få bli just dit barn. Sedan vilket dna denna lilla själ väljer som hudkostym är inte lika viktigt. Det viktiga är att du blir dens mamma. 🥰
Hur går det för er som börjar närma er det tidiga ul?
Själv är jag nervös som sjutton 😅
Mår inte illa ännu och det känns lite märkligt då jag haft riktigt jobbigt med illamående med mina äldre barn.
Molvärk och ömma bröst kommer och går. 😊
Hur mår ni andra?
Jag har också på fredag 😍
Håller tummarna att allt ser bra ut för oss då!
Lite synd att man inte som standard mäter hcg via blodprov i Sverige. Svårt att få en rättvis bild med stickor då det inte är en kvantitativ mätmetod 😊