• EFW

IVF/ICSI 2024

LMSM skrev 2024-06-03 13:58:46 följande:

Hej Allihopa!
    Så länge sedan jag skrev här. Har behövt en lång paus för att återhämta mig efter mitt femte misslyckade äggplock i vintras. 

Grattis till alla som plussat så glad för eran skull och till alla som fortfarande kämpar, ni är så starka! 

Jag började min 6e behandling med 300 gonal f och 75 menopour igår. Blev korta protokollet den här gången för jag orkade helt enkelt inte med långa en fjärde gång på raken. Det har ju ändå inte lyckats så tänkte det kan vara värt att testa med korta igen. Gud så dåligt jag mår av att börja igen är så otroligt rädd och orolig för ytterligare ett misslyckande den här gången. Känns inte som om man orkar mkt mer :) 

Välkommen tillbaka ❤️ Förstår att du är orolig, kämpigt när man har noll kontroll. Men heja er som ändå vågar prova igen! Skickar massa styrkekramar. ❤️
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-03 13:01:19 följande:

EFW:

Jag tror att FL har buggat ur hos mig. I telefonen dyker inga svar upp efter mitt sista i tråden för typ 2-3 dagar sedan, och i webbläsaren dyker allt upp men jag kan inte trycka "citera". Inget händer.
    Får svara vanligt utan tagg.

Jo det går bra, men det går SÅ långsamt. Kan liksom inte visualisera att de ska gå eftersom det inte gick förra gången, och då kände jag mig liksom så hoppfull...
    Men det finns inget annat att göra än att vänta.
    Ska inte beställa tester förrän kanske 2 dagar innan BIM för jag orkar inte hålla på och smygtesta och så vet man inte om man testat för tidigt. Dock känns det nästan läskigare att testa på BIM för då vet man ju nästan att det är kört om det blir neg en gång Obestämd

Hur mår du, hur har det gått? Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Teknik? gör som den vill i bland 😂

Nej förstår att det känns segt, vi får hoppas tillsamman så gott det går. ❤️
    Bra att vänta med att beställa tester. Jag tänker samma. Har bara digitalt hemma och det är ju så himla dyrt så testar ju inte med det i första taget 😅 Men som jag känner nu så beställer jag inga stickor alls, sist fick jag spottings två dagar innan testdag så tänker nog se om jag kan hålla mig tills dess.

Jag mår bra, pyret är på plats och jag har testdag den 16/6. Rent kliniskt så var detta mitt hittills bästa återförande och även andra omständigheter runt om kring gick i smidighetens tecken och det kändes så skönt.

I övrigt har jag ganska mycket att göra denna vecka och även nästa så hoppas på att kunna slå av tankarna från ruvande lite då och då. 

Håller tummarna stenhårt för oss!!! ❤️😍

• EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-03 16:45:37 följande:
    Tack för svaret! Är det ungefär som det brukar vara för dig? Efter äggplocket kom min mens som tänkt om jag också räknade äl två dagar efter ovitrelle, däremot nästa cykel blev en av mina längsta utan påverkan av hormoner och annat, antagligen kroppen som behövde ställa om sig till normalläge efter alla sprutor och äggplock m.m 
    denna cykel som återföringen ska bli gjord är iallafall normal, ÄL som beräknat Glad
    Ja precis, brukar få mens dag 14-15 efter äl och precis som du beskriver blev mensen försenad cykeln efter äggplock. Gick från mina normala 29 dagar till 31. Äggplocks cykeln blev endast 27 dagar 😊
  • EFW
    Sola13 skrev 2024-06-04 05:17:57 följande:

Fick se ett fint embryo med tickande hjärta förra veckan (då v 8+2), det var helt underbart och det vackraste jag sett ❤️ har dock fortfarande bara väldigt lätta gravidsymtom vilket alltid oroar mig, känner mig fortsatt så otroligt rädd att något ska gå snett igen (fått MA tidigare) så försöker ta dag för dag, kub blir i början av juli och bara längtar dit! 

Ååå vad härligt!!! ❤️ Förstår din oro, så håller tummarna att allt kommer rulla på fint även framöver. 🤞😍
  • EFW
    Sand13 skrev 2024-06-03 19:40:05 följande:

Omg! Nu är det snart dags för oss! 😍

Kul! Är alltid en sådan skön känsla när man äntligen får hjälp 😍
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-04 21:26:25 följande:

Hej!Hjärta
    jag har varit frånvarande här sedan vi gjorde mitt äggplock som slutade i en mild överstimulering och tyvärr inget ET, en ett stort gäng fina blastosyster. Men jag har läst varenda inlägg tror jag, och det har varit fint att ta del både av alla lyckliga resultat men också hur stöttande alla är när det inte går som man hoppas på.

Imorgon är det äntligen dags för oss för vår FET, efter en lååååång cykels väntan. Jag är väldigt nervös men också såklart taggad. 

Har mått dåligt idag vilket jag försöker förtränga. Jag vill verkligen inte behöva vänta nu till efter sommaren bara pga en dum förkyldning. 

En fråga till er som har gjort en lyckad FET av en 5 dagars blasto - hur tidigt efter insättning har ni kunnat se ett positivt test? Jag vet att vi kommer få en testdag att utgå ifrån, men känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna hålla mig till dess och det hade varit roligt att höra vad era andra erfarenheter är.

En annan fråga - har ni som gjort FET även gjort försök på den vanliga ägglossningen innan insättning? Jag vet att det är något man inte får göra vid ET pga det stora antalet ägg som släpper och risk för flerbörd, men har inte hört något gällande FET så vi körde på som vanligt. Vilket jag har lite ångest över nu! Men också - vad är oddsen att just det ska ta sig + insättning av embryo när det gått så oerhört lång tid utan lyckat försök innan. Min tanke var såklart bara att förbättra oddsen allt vad vi kan denna cykel!

Hej, vad kul att du är tillbaka ❤️

Jag har inte gjort ett FET ännu som lett till en graviditet. Men förra försöket testade jag ut ovitrelen och fick positivt ända till 12 dagar efter sprutan vilket är äl +10 så om du tagit den skulle jag ja det i åtanke. Annars så kan man med känsliga tester få pluss redan från äl+10 men ett negativt då kan också bli positiv. 
    Jag kommer nog ta ett test 14 dagar efter äl denna gång tror jag, 4 dagar innan testdag 😊😅

Vi har sexat på som vanligt vid FET, kanske inte att vi försökt pricka rätt med äl, men mer att vi tänkt att ingen idé att köra med skydd då vi har manlig faktor och så liten chans att det skulle bli något att det inte är nån fara 😅
  • EFW

Glömde skriva, lycka till i dag! 😍 och kul att vi nu är tre som ruvar samtidigt. Du är bara tre dagar efter mig och Linneawookie 😊

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-05 14:50:34 följande:
    Tack 🙏❤️
    ja känner mig inte redo att ge upp även om det känns mer och mer läskigt att fortsätta försöka för varje försök misslyvalt försök. Dag fyra med sprutor idag och har första ultraljud på söndag, 
    har hört om en välkänd kinesiolog på stora Essingen som jag ska börja gå till för akupunktur sju dagar i rad from imorgon 😅 får se om det gör underverk för äggen 😅
    Klart man känner tvivel, men ett misslyckande är ett steg närmre en bebis. ❤️

Spännande med akupunktur! Jag håller tummarna att det är vad som behövs för att få fart på kroppen 😍
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-05 16:14:13 följande:

Vad roligt att vi får följas åt i ruvningen EFW och LinneaWookie! Jag håller tummarna nu för tre lyckliga resultat att rapportera om kommande vecka/veckor! Fick testdag om 13 dagar och det kändes ju fruktansvärt långt bort. Kommer aldrig hålla mig så länge - även om sambon pushar för att vi ska det.

Det var ju första gången jag gjorde en insättning idag, och vilken upplevelse det var. Blev väldigt känslosam över att få se bilden på det lilla embryot, och personalen var helt otroliga. En fin upplevelse!

Nu ska jag försöka varva ner tempot lite kommande dagar. Startar ju perfekt med en riktig långhelg! 

Ja men verkligen! Min sambo är tvärt om hahaha Jag får gärna testa varje dag om jag vill 😂 Tänkte dock försöka vänta tills mitten på nästa vecka. Får se om jag lyckas med det 

Men segt är det 😅 Ruvardag 3 i dag bara och jag har haft lite molande verk till och från sedan i går vilket jag kan ha även innan mens. Blev heldeppig och tänkte att ja ha då var det kört över denna gång, men som tur är finns det alltid nån tråd få familjeliv som är till ens fördel. Är tydligen ganska vanligt att känna sig precis som innan mens även om många också känner sig annorlunda. Så försöker tänka på det och inte tappa hoppet redan 😊

• EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-06 23:33:28 följande:
    Dessa spöken i huvudet, här har jag legat ikväll och oroat mig över att jag INTE känner någon värk i magen eftersom jag borde göra det vid implementation - medan du samtidigt sitter någon annanstans och oroar dig för den värken som jag saknar. 

Värk eller inte värk kan verkligen betyda vad som helst i det här skedet - ooooolidlig väntan. Avis på er nu som kommer kunna testa några dagar innan mig, och jag håller verkligen alla tummar för er och för lyckliga besked!

Hahaha så sant så sant 😊 Man är ju bra rolig ändå 😂 Men antar att man får räkna med lite hjärnspöken då det är så otroligt segt att vänta, hoppas och inte veta. 

En riktig ruvarsoppa! 😂😁

Svar på tråden IVF/ICSI 2024