MarieJonsson skrev 2024-06-04 21:26:25 följande:
Hej!
jag har varit frånvarande här sedan vi gjorde mitt äggplock som slutade i en mild överstimulering och tyvärr inget ET, en ett stort gäng fina blastosyster. Men jag har läst varenda inlägg tror jag, och det har varit fint att ta del både av alla lyckliga resultat men också hur stöttande alla är när det inte går som man hoppas på.
Imorgon är det äntligen dags för oss för vår FET, efter en lååååång cykels väntan. Jag är väldigt nervös men också såklart taggad.
Har mått dåligt idag vilket jag försöker förtränga. Jag vill verkligen inte behöva vänta nu till efter sommaren bara pga en dum förkyldning.
En fråga till er som har gjort en lyckad FET av en 5 dagars blasto - hur tidigt efter insättning har ni kunnat se ett positivt test? Jag vet att vi kommer få en testdag att utgå ifrån, men känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna hålla mig till dess och det hade varit roligt att höra vad era andra erfarenheter är.
En annan fråga - har ni som gjort FET även gjort försök på den vanliga ägglossningen innan insättning? Jag vet att det är något man inte får göra vid ET pga det stora antalet ägg som släpper och risk för flerbörd, men har inte hört något gällande FET så vi körde på som vanligt. Vilket jag har lite ångest över nu! Men också - vad är oddsen att just det ska ta sig + insättning av embryo när det gått så oerhört lång tid utan lyckat försök innan. Min tanke var såklart bara att förbättra oddsen allt vad vi kan denna cykel!
Hej, vad kul att du är tillbaka ❤️
Jag har inte gjort ett FET ännu som lett till en graviditet. Men förra försöket testade jag ut ovitrelen och fick positivt ända till 12 dagar efter sprutan vilket är äl +10 så om du tagit den skulle jag ja det i åtanke. Annars så kan man med känsliga tester få pluss redan från äl+10 men ett negativt då kan också bli positiv.
Jag kommer nog ta ett test 14 dagar efter äl denna gång tror jag, 4 dagar innan testdag 😊😅
Vi har sexat på som vanligt vid FET, kanske inte att vi försökt pricka rätt med äl, men mer att vi tänkt att ingen idé att köra med skydd då vi har manlig faktor och så liten chans att det skulle bli något att det inte är nån fara 😅