IVF/ICSI 2024
Negativt test idag igen på TD! Så inrapporterat till rmc och nu tar vi semester och en paus Från detta!
tänker på er alla❤️❤️❤️
Skönt med semester, så man kan ladda om för att ta nya tag. Vi gör samma sak 😊
Negativt test idag igen på TD! Så inrapporterat till rmc och nu tar vi semester och en paus Från detta!
tänker på er alla❤️❤️❤️
Var på nytt ultraljud idag där de inte längre kunde se något foster eller hjärta ticka. Känns overkligt och så tungt när det såg bra ut förra veckan. Läkaren var väldigt okänslig och stressig, allt kändes helt fel. Fick gå hos någon annan nu när vår klinik har sommarstängt. Vill egentligen ha ett nytt ultraljud om någon vecka för säkerhets skull, men antar också såklart att läkaren kan sin grej. Hon trodde att blödning dröjt pga cyklogest, men att det kan komma igång om jag slutar ta det. Någon som har erfarenhet? Ska vi avvakta och be om nytt ultraljud innan jag slutar ta cyklogest? Vill egentligen bara ringa kliniken (som vi verkligen gillar) och rådfråga men det går ju inte.
💔
Men nej! 😔❤️
Men kunde de se en hinnsäck? Jag hade också känt mig skeptiska till att sluta med cyklogesten om jag gått på den såpas länge. Konstigt att de inte kunde se ens embryot. 🤔
Tycker du ska be om ett ul till så att du också kan få en bättre upplevelse av det hela. Man har ju oftast frågor och funderingar som man vill ta med läkaren.
Skickar massa styrkekramar ❤️
Hej tjejer :)
Jag har följt tråden lite i bakgrunden ett tag då vi gjorde en ny utredning i våras och nu ska göra syskonförsök med ivf. Min mens är beräknad om mindre än 2 veckor så hoppas att vi får köra igång då, har låtit på kliniken som att det är lugnt.
Har känt mig glad och peppad ett tag men oron börjar sakta smyga sig på nu som väntat kring hur det ska gå. Har svårt att tänka på så mycket annat. Enda gången man går och längtar efter mensen.
Är det någon annan som ska köra igång här snart med ivf eller FET?
Hej och välkommen!
Jag ska förhoppningsvis göra FET i augusti om mensen kommer som den ska om lite mer än en vecka.
Jag tempar och trotts missfall så verkar kroppen återgå till det normala snabbt ❤️
Jag är också 40 och vi ska snart göra vårat sista FET. Lästa att ni också fått en IVF av landstinget, samma som oss 😊 Vi har manlig faktor och jag har också barn sedan innan.
Tråkigt att ni inte kunde köra igång denna månad.
Går ni kvar på samma klinik nu när ni börjat privat? Även om vi har en FET kvar så har jag redan börjat planera för det privata. Vi fick ett pluss förra insättningen men det visade sig vara ofrostigt. Jag som aldrig fått missfall innan och hade förut en positiv inställning som nu blivit lite mer skeptisk 😅
Vi hade lite samma situation och han precis med vårat landstingsfinansierade försök 😅
Vad skönt att ha nära, vi åker upp till Stockholm och gör våran behandling men gör alla förberedelser och undersökningar hemmavid. Bor i Södermanland och där finns inga ivf kliniker ännu. Så blir en del planerande och ledighet från jobbet osv.
Ja vi får hålla tummarna. Ska ringa kliniken på onsdag när de öppnar och se om vi kan få göra vårt sist FET denna cykel.
Vi tänker nog också gå kvar då det funkar så smidigt med samarbetet våra kliniker emellan som det är nu. Hade det funnits en klinik som utvärderar embryo DNA så hade vi nog kunnat tänkt oss att byta dit. Hade ju varit skönt att slippa göra återföringar för 25 lappar med embryon som aldrig kommer utvecklas normalt 😅 Men vad jag vet så görs inte detta i Sverige ännu.
Hej alla,
Jag är ny i tråden, men varit ofrivilligt barnlös efter aktiva försök i snart 4 år. Vi började äntligen, efter mycket lång väntan, med IVF i våras. Efter en misslyckad ET blev jag gravid efter FET, men fick sen missfall i vecka 6. Jag hade ägglossning förra helgen och trodde att jag skulle få göra en ny FET denna vecka. Kliniken vi går till har haft sommarstängt, men när vi ringde i måndags fick vi veta att de bara öppnat för tidsbokning för nästa vecka och att inga läkare var på plats. Vi missade alltså vårt ?fönster? igen, och måste vänta ytterligare en månad. Jag är 37 år gammal.
Hur gör ni för att orka detta? Jag känner att tiden rinner iväg :(
Välkommen 😊
Tråkigt när man missar på grund av semesterstängt. Jag är i samma sits och blödde ut min ofrostiga grab vecka 8, var i 7+2 när det upptäcktes. Jag har nu precis haft en mens efter detta och hoppas att jag kan få göra FET denna cykel. Men min klinik har ff semesterstängt så vet ännu inte om det kommer gå.
Men anledningen till att man fortsätter är nog för att alternativet inte känns speciellt lockande alls ❤️
Blir inget FET denna cykel, de vill tydligen att man ska ha en till mens efter missfallet och inte samma process som efter misslyckat ET. Så missfall i Juni och nästa FET i september då. Segt att vänta och lite typiskt då jag ska bort just Den veckan som jag brukar göra mitt ul och sedan tar sprutan. Så hoppas mensen blir nån dag tidig och inte sen 😬❤️
Får heja på er andra så länge 🥰
Hej hopp allihopa 😊
Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf.