• EFW

IVF/ICSI 2024

MarieJonsson skrev 2024-06-17 07:36:39 följande:

Tyvärr lika svagt test idag också. Har ett gäng tidiga missfall / kemiska graviditeter i bagaget så jag vet tyvärr för mycket hur starkt testet BORDE vara just nu Om HCG ska ha dubblats varannan dag. Bekräftade också med digitalt som säger 1-2 fast det nu borde stå 2-3? 💔

Usch för det här! Hade verkligen en så stark känsla att det var annorlunda denna gång. Det är så hemskt, men nu kan jag bara tänka på att jag vill få mensen snabbt tillbaka så jag kanske kanske hinner en till insättning innan sommaren. 

Eller är det någon här som vet om det helst tar en cykels paus innan insättning, även om det är kemisk graviditet? 

Så tråkigt att höra ❤️ Tror inte Kliniken räknar kemiska som graviditeter. Men du har ju några dagar på dig att medela dem resultatet. Så blir det positivt även i morgon kan du ju vänta två dagar och se vad stickan säger då. Du kan ju testa med olika märken också. För mig var det stor skillnad äl+16 mellan olika märken med samma känslighet. 

• EFW
    J000ssan skrev 2024-06-17 13:48:07 följande:
    tack fina du ❤️❤️och stort grattis till ditt plus🙏🙏
    Tack snälla! ❤️
  • EFW

Tidiga ul bokat till den 9/7 ❤️ Bara att vänta igen, och hålla tummarna att allt går bra 🤞🥰😅

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-17 15:55:10 följande:

Hade Mitt sjätte äggplock idag.
    ovittelle dag 14 så lång stimulering som sagt.

det var den absolut värsta gången hittills trodde jag skulle svimma och soy av smärta. Ingen gång har varit speciellt rolig såkalrt men har ändå kunnat uthärda det men smärtan idag alltså herregud. Hoppas det var värt det 😂

fick ut 9 blåsor 7 ägg har jag fått höra i efterhand. Kunde inte allts höra vad de sa när jag låg där men min pojkvän sa att ngn gade varit 25 ngn 20 sen hade de inte sagt mer. Hoppas inte den på 25 var för stor nu ocg de på 20 för små hehe. 

de nämnde ngt om att de skulle använda sig av embryo glue den här gången. Vet inte vad det är riktigt men aja :) 

hoppas de ringer med positiva besked om befruktning imorgon, även om jag knappt vågar hoppas på ngt längre så lär jag ändå bli sjukt besviken annars.

Håller tummarna stenhårt och hoppas ni får bra besked i dag. ❤️ 

Har aldrig hört om embryo glu, men lät ju helt klart spännande 😍 
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-17 16:07:11 följande:

Jag hoppas med er som väntar på besked och sörjer med er som just fått negativa ❤️

Jag när ett försiktigt hopp om att vår femte återföring kommer är femte gången gillt för oss då jag plussade på en clearblue ultra early-sticka idag, 5 dagar efter insättning. Har dock fått tidiga missfall efter 3 av 4 insättningar och känner mig därför orolig också, såklart. Men hoppet finns nu. 

Grattis! Åååå håller tummarna så hårt! ❤️
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-17 18:07:27 följande:
    Samma här fast mitt är 5/7. Tror de vill få in det innan de har semesterstängtDrömmer
    Då blir det ju bara två veckors väntan för dig nu 😊 Så skönt! Ska bli så spännande 😍
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-18 16:43:59 följande:

Hej hopp alla Solig

Tiden går sakta framåt, är idag på RD11 (5 dagars) eller ÄL+16, inget nytt att dela med mig av men ville bara skriva ändå!! Tungan ute Fortfarande ingen mens, är väl på BIM+2 nu, men nojjar ihjäl mig och googlar ihjäl mig på olika erfarenheter av uppskjuten mens p.g.a. cyclogest. Men det ger inga svar, det verkar vara fifty fifty om någon har fått mens trots progesteron eller om mensen skjutits upp eller t.o.m. kommit först när dem slutar ta progesteron.

Inga symptom, ilar/molar/värker till ibland korta stunder i livmodern, jag brukar få korta stunder med mensvärk i några dagar innan mens så det betyder inte något särskilt för mig, men så är det inte mensvärk jag känner nu utan annan typ av värk. Jag känner mig helt som vanligt, förutom alla tankar och känslor som åker bergochdalbana varje sekund varje dag Förvånad Denna eviga väntan.

En vecka kvar till testdag! (superlång tid jämfört med många andra?? Menmen)

Verkligen långt till testdag 😅 Och du har inte testat ännu? Hoppas hoppas på fint pluss ❤️
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-18 21:29:02 följande:
    Nej det har jag inte, jag är en sån som inte orkar se ett negativt test haha jag är för rädd för att testa Gråter jag vill hellre veta det genom att få mens, och vill leva på hoppet ett litet tag till Glad
    Jag förstår 😊 Vi håller tummarna att mensen inte kommer och att det blir pluss nästa vecka helt enkelt 😍🤞
  • EFW
    amiilee skrev 2024-06-19 11:17:22 följande:

Hade testdag idag. Testade positivt redan på RD14 då inga symtom alls. Men tyckte stickan var lite väl svag och det stod bara 1-2 veckor. Sen började jag blöda och har gjort det i fyra dagar. Har ställt in mig på tidigt missfall och vi har varit väldigt ledsna här hemma. Kliniken ville att jag skulle testa idag på TD. Inte tagit test sen i söndags. Vi var helt inställda på tvärnegativa test men sticka är pyttelite starkare och gravid på digitalt test, dock fortfarande 1-2 veckor. Känns ju inte normalt det här men de säger att man inte kan göra något än att boka in VUL 4/7 (vecka 7+). Blöder fortfarande men har inga smärtor (hade ont i måndags som stark mensvärk som gått över. 

Just nu uppgiven för man förstår att detta inte är bra och man vill bara att kroppen ska ta hand om det så man kan gå vidare. 

Har förstått nu att de digitala inte är att lita på när det kommer till veckorna och din sticka ser mycket starkare ut i dag.

Men förstår om ni är skeptiska, men alla får inte en suppersnabb höjning av sitt hcg i början. Hade det varit ett missfall så borde ju inte hcg stiga utan brytas ner och försvinna ❤️

Se mina svaga test här 😊 

• EFW
    EB90 skrev 2024-06-19 12:35:50 följande:
    Måste vara så oroligt med missfall i bagaget, håller SÅ tummarna nu❤️

Jag hade insättning 7 juni så är på RD12 idag. Tog ett test igår (trots testdag på fredag) som visade positivt. Tog både clear blue testa tidigt som sa "gravid" och sen Apotek Hjärtats (som är ICA) egna, men inte ett testa tidigt utan bara vanligt. Såhär såg det ut. Tog ett likadant idag som var liiiiite starkare.
    Grattis! ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024