Inlägg från: theremustbeabetterway |Visa alla inlägg
  • theremustbeabetterway

IVF/ICSI 2024

Razorcrest:
    Tror du kan ta det som ett positivt test!!

Idag på dag 8 testade vi igen och fick se "gravid" på displayen. Känns så himla underbart!

• theremustbeabetterway
    J000ssan skrev 2024-05-01 14:15:17 följande:

Beklagar verkligen💔vet hur det känns! Har mina senaste haft 2 kemiska och en MA! 

har de sagt något till dig om utredning el att prova något annat? Tänker på dig ❤️

Tack <3 Det känns tungt men egentligen mindre tungt denna gång än de två andra jag haft eftersom denna graviditet blev till ett negativt test redan på testdagen och då kändes det som att det gick snabbare att liksom gå vidare på nåt vis. De andra två missfallen har varit mycket mer utdragna alternativt skapat mer hopp innan de tog slut. 

Vi kommer göra nästa insättning i stimulerad cykel (har bara gjort FET i naturlig cykel hittills, 3 st FET och en färskåterföring). Så det känns skönt - att någonting ändras denna gång. Kommer gå på progynon (vid graviditet till typ vecka 10) och samma dos progesteron som förra försöket, dubbel dos cyklogest. Är ca 10 dagar från min mens och då påbörjar vi det försöket, så antar att nästa insättning blir om ca 1 månad. 

Samtidigt har jag möjlighet att starta en missfallsutredning, men då måste jag pausa försöken tills resultaten är tillbaka så det kommer vi nog göra efter detta försök utifall att det inte funkar. Jag har redan gjort hysteroskopi så det kommer jag inte göra, men koagulationsutredning och kromosomanalys är de nästa stegen som kliniken erbjuder. 

Hur har din klinik gjort och vad har ni testat? Ledsen att du också varit med om upprepade missfall, det är verkligen förjävla jobbigt. 
  • theremustbeabetterway
    EFW skrev 2024-05-20 07:05:45 följande:

Godmorgon tjejer 😊
    Som förväntat kom mensen nån dag försent (lördag) och testade negativt på testdagens i söndags. Antar att det blir en ny insättning i början på Juni. 

Är det någon annan här inne som också ska börja om på en ny ruvar cykel snart?

☀️❤️☀️

Jag väntar min mens nu i dagarna och ska göra mitt 5e försök men första helt stimulerade frysåterföringen. Kommer ta progynon och sen progesteron. 
  • theremustbeabetterway

Jag har fått datum för planerad återföring av fryst embryo satt till den 12/6 på onsdag nästa vecka. Det blir vårt 5e syskonförsök med IVF så hoppas verkligen att det är 5e gången gillt. Vi har lagt så otroligt mycket pengar och tid på detta och mentalt är man helt slut efter 3 missfall. 

• theremustbeabetterway
    Jag gjorde återföring idag och allting gick bra! Har fått testdag 24 juni men lär testa tidigt. Lägger in mig i listan här. 

Ruvare 
    AliciaNN: testdag 25/6
    theremustbeabetterway: testdag 24/6
    Gravida
    Sola13, BF den 5 januari 2025  
    EFW: BF xx 
    LinneaWookie: BF xx 
    MarieJonsson: BF xx
  • theremustbeabetterway

Jag hoppas med er som väntar på besked och sörjer med er som just fått negativa ❤️

Jag när ett försiktigt hopp om att vår femte återföring kommer är femte gången gillt för oss då jag plussade på en clearblue ultra early-sticka idag, 5 dagar efter insättning. Har dock fått tidiga missfall efter 3 av 4 insättningar och känner mig därför orolig också, såklart. Men hoppet finns nu. 

• theremustbeabetterway

Idag är 7 dagar efter insättning med 5-dagars och jag testar fortfarande positivt. Med 3 tidiga missfall i bagaget är denna tid väldigt skör. Är någon mer ungeför samtidigt med mig i tiden?

RFSU testa ofta är verkligen hopplös med att se tydlig ut, men det har jag upplevt tidigare med så är inte så rädd. Har någon annan testat med ICAs egna graviditetstest?

Såhär ser mina tester ut idag:

• theremustbeabetterway
    J000ssan skrev 2024-06-18 09:00:31 följande:
    Åhhh jag håller alla mina tummar och tår för er❤️❤️❤️
    förstår helt din känsla, har precis samma!!! Någon gång ska de vara vår tur, och hoppas det är din nu🍀🍀🍀
    Tack så mycket och hoppas så för din skull med 🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞
  • theremustbeabetterway
    LinneaWookie skrev 2024-06-20 19:09:04 följande:

Tog för första gången ett test med veckoindikator och eftersom jag vet att jag är i vecka 5 (4+5) så kände jag att testet borde visa åtminstone 2-3v eftersom de räknar från befruktning på testet.
    Men kolla😍😍😍Ännu bättre än jag trodde, och det var absolut inte morgonurin heller.

Wow vad härligt med ett så tydligt resultat!! Måste bara fråga dock, jag själv är i v 4+0 idag på min ruvardag 9 (5-dagars blast) och blev så konfunderad över att du är i vecka 4+5 då det känns som att ni som plussade precis innan mig i tråden gjorde insättning flera veckor innan mig?? Visst räknas insättningsdagen som vecka 2 plus så många dagar som embryot är? 
  • theremustbeabetterway

Till er som testar negativt eller just fått missfall, jag känner så starkt med er och hoppas att nästa gång är er gång. ❤️

Idag är vår officiella testdag, ruvardag 12, och vårt test är positivt. Det är en försiktig glädje eftersom vi varit här innan utan att det kom ett barn av det. Men just idag är jag gravid.

• theremustbeabetterway
    EFW skrev 2024-07-01 09:22:04 följande:

Hur går det för er som börjar närma er det tidiga ul?
    Själv är jag nervös som sjutton 😅

Mår inte illa ännu och det känns lite märkligt då jag haft riktigt jobbigt med illamående med mina äldre barn.

Molvärk och ömma bröst kommer och går. 😊
    Hur mår ni andra? 

Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5+3 och tidigt UL är inbokat v 8+0 så 2,5 vecka kvar. Känns otåligt men just nu känns det som att jag har tillit till embryot och att jag är gravid nu. Jag har inte så mycket symptom förutom svullna bröst och trötthet men har testat som en tok och ser fortfarande en ökning vilket get mig trygghet. 
  • theremustbeabetterway
    J000ssan skrev 2024-07-02 16:03:05 följande:

Åh idag fick vi tillbaka ett embryo🙏🍀🍀🍀min sambo tyckte det liknande en måne så nu har vi döpt den till det! Nu ska jag försöka verkligen koppla av och inte stressa för mkt! Testdag 14/7!❤️❤️❤️❤️

Håller alla tummar för er denna gång!!! 🤞🤞🤞🤞
  • theremustbeabetterway
    Babyddust skrev 2024-07-08 18:47:50 följande:

Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall? 

Såna teststickor är ofta väldigt svaga tills du fått ett mycket högre hcg-värde. Jag har testat med RFSU:s tester och hade ungefär sådär svaga tester till och med  typ 13 dagar efter insättning då det blev starkare och började öka i styrka. T ex var mitt test ungefär sådär svagt, om inte svagare, på RFSU:s stickor, när jag på dag 10 fick 2-3 veckor på Clearblues digitala test. Jag tror du kan lita på korrekt nivå av hcg just nu iaf! Men ta ett test med annat märke eller vänta i två dagar för att se en ökning om du vill känna dig mer övertygad. Grattis iallafall! 
  • theremustbeabetterway
    Babyddust skrev 2024-07-08 20:30:40 följande:
    Tusen tack för ditt utförliga svar!! 🙏🏻☀️
    Tack för lyckönskningarna! 
    Jag kan bifoga en bild av mina tester jag tagit. Siffrorna är hur många dagar det är efter återföring och den sista tog jag nån gång under förra veckan (typ 6+0 eller ca 23 dagar efter återföring). Om jag testar nu (är idag i vecka 6+5) blir resultatet likadant som det senaste testet. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024