IVF/ICSI 2024
Razorcrest:
Tror du kan ta det som ett positivt test!!
Idag på dag 8 testade vi igen och fick se "gravid" på displayen. Känns så himla underbart!
Razorcrest:
Tror du kan ta det som ett positivt test!!
Idag på dag 8 testade vi igen och fick se "gravid" på displayen. Känns så himla underbart!
Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF.
Beklagar verkligen💔vet hur det känns! Har mina senaste haft 2 kemiska och en MA!
har de sagt något till dig om utredning el att prova något annat? Tänker på dig ❤️
Godmorgon tjejer 😊
Som förväntat kom mensen nån dag försent (lördag) och testade negativt på testdagens i söndags. Antar att det blir en ny insättning i början på Juni.
Är det någon annan här inne som också ska börja om på en ny ruvar cykel snart?
☀️❤️☀️
Jag har fått datum för planerad återföring av fryst embryo satt till den 12/6 på onsdag nästa vecka. Det blir vårt 5e syskonförsök med IVF så hoppas verkligen att det är 5e gången gillt. Vi har lagt så otroligt mycket pengar och tid på detta och mentalt är man helt slut efter 3 missfall.
Jag hoppas med er som väntar på besked och sörjer med er som just fått negativa ❤️
Jag när ett försiktigt hopp om att vår femte återföring kommer är femte gången gillt för oss då jag plussade på en clearblue ultra early-sticka idag, 5 dagar efter insättning. Har dock fått tidiga missfall efter 3 av 4 insättningar och känner mig därför orolig också, såklart. Men hoppet finns nu.
Idag är 7 dagar efter insättning med 5-dagars och jag testar fortfarande positivt. Med 3 tidiga missfall i bagaget är denna tid väldigt skör. Är någon mer ungeför samtidigt med mig i tiden?
RFSU testa ofta är verkligen hopplös med att se tydlig ut, men det har jag upplevt tidigare med så är inte så rädd. Har någon annan testat med ICAs egna graviditetstest?
Såhär ser mina tester ut idag:
Tog för första gången ett test med veckoindikator och eftersom jag vet att jag är i vecka 5 (4+5) så kände jag att testet borde visa åtminstone 2-3v eftersom de räknar från befruktning på testet.
Men kolla😍😍😍Ännu bättre än jag trodde, och det var absolut inte morgonurin heller.
Till er som testar negativt eller just fått missfall, jag känner så starkt med er och hoppas att nästa gång är er gång. ❤️
Idag är vår officiella testdag, ruvardag 12, och vårt test är positivt. Det är en försiktig glädje eftersom vi varit här innan utan att det kom ett barn av det. Men just idag är jag gravid.
Hur går det för er som börjar närma er det tidiga ul?
Själv är jag nervös som sjutton 😅
Mår inte illa ännu och det känns lite märkligt då jag haft riktigt jobbigt med illamående med mina äldre barn.
Molvärk och ömma bröst kommer och går. 😊
Hur mår ni andra?
Åh idag fick vi tillbaka ett embryo🙏🍀🍀🍀min sambo tyckte det liknande en måne så nu har vi döpt den till det! Nu ska jag försöka verkligen koppla av och inte stressa för mkt! Testdag 14/7!❤️❤️❤️❤️
Kunde inte hålla mig och testade idag på ruvardag 9, ser att det är positivt men är väldigt svagt? ska man räkna med tidigt missfall?