• LinneaWookie

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-06-13 10:22:34 följande:

Vad spännand, vad är det för app? Jag har räknat från senaste mens men korrigerat så Äl passade med när jag tog ovitrellen 😊

Jag har också testat, och har en långsam ökning Men är ett tydligt pluss (sträck) så det känns bra ändå.

Brösten känns lite fylligare och jag är extremt sugen på saltlakrits 😂 Jobbigt när man slutat med godis egentligen. Min märkliga äl värk har avtagit men känner av molvärk då och då. 

Nu blev jag osäker på vilken det var eftersom jag har 2 olika och man kan inte se den infon igen utan att avsluta graviditeten och registrera en ny😅. Det kan ha varot One Million Babies, den tycket jag är kanon ❤️ Visste inte om den vid min senaste grav, men än så länge älskar jag den.

Man kan även räkna ut utefter om det var blasto eller 2-3-dagars här:

iform.se/halsa/sund-graviditet/graviditetskalkylator
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

Hej alla fina själar här i tråden! ❤️
    försöker läsa ikapp men svårt och hänga med! 

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

så nervös, 5 gången gillt! 2 kemiska och 1 MA i bagaget! 

har 4 kvar i frysen denna omgång, så tacksam 🙏
    men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6
    villr mest flika in och säga hej❤️

Åh hej vad kul att du flikade in❤️❤️
    Jag är också alltid rädd att det ska bli samma skit igen men på något vis så funkar det ju någon gång, i de allra flesta fall. Brukar tänka att för varje gång det går fel, så är statistiken lite mer på ens sida vid nästa försök ❤️?????💐💐
    Skönt med 4 i frysen sen också, detta kommer gå så bra!
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

Hej alla fina själar här i tråden! ❤️
    försöker läsa ikapp men svårt och hänga med! 

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

så nervös, 5 gången gillt! 2 kemiska och 1 MA i bagaget! 

har 4 kvar i frysen denna omgång, så tacksam 🙏
    men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6
    villr mest flika in och säga hej❤️

Åh hej vad kul att du flikade in❤️❤️
    Jag är också alltid rädd att det ska bli samma skit igen men på något vis så funkar det ju någon gång, i de allra flesta fall. Brukar tänka att för varje gång det går fel, så är statistiken lite mer på ens sida vid nästa försökHjärta
    Skönt med 4 i frysen sen också, detta kommer gå så bra!
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-17 15:33:59 följande:

Tidiga ul bokat till den 9/7 ❤️ Bara att vänta igen, och hålla tummarna att allt går bra 🤞🥰😅

Samma här fast mitt är 5/7. Tror de vill få in det innan de har semesterstängtDrömmer
  • LinneaWookie
    MarieJonsson skrev 2024-06-17 07:36:39 följande:

Tyvärr lika svagt test idag också. Har ett gäng tidiga missfall / kemiska graviditeter i bagaget så jag vet tyvärr för mycket hur starkt testet BORDE vara just nu Om HCG ska ha dubblats varannan dag. Bekräftade också med digitalt som säger 1-2 fast det nu borde stå 2-3? 💔

Usch för det här! Hade verkligen en så stark känsla att det var annorlunda denna gång. Det är så hemskt, men nu kan jag bara tänka på att jag vill få mensen snabbt tillbaka så jag kanske kanske hinner en till insättning innan sommaren. 

Eller är det någon här som vet om det helst tar en cykels paus innan insättning, även om det är kemisk graviditet? 

Beklagar verkligen MarieJonsson...Har inga ord. Det är ju förstås inte helt kört än, men i den situationen tycker jag nästan att det är lättare att tänka att det är kört så man får börja om mentalt. Sen om det skulle ha gått bra ändå så blir man ännu mer positivt överraskad. Håller tummarna och tänker på dig❤️
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-06-18 08:58:55 följande:

Tack❤️❤️
    ja man blir ju bara mer skadad för varje gång😔ja men så är det ju verkligen! Men också frustrerad!!! Hur länge ska man behöva utstå detta! men de kommer förhoppningsvis vara värt det i slutändan!! 

Var är ni i processen? Sorry så dåligt uppdaterad här 

Ja verkligen, det tär på en...Skäms

Just nu är jag gravid i v5 (4+3) och det är vårt allra sista embryo någonsin så jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om det inte går vägen. Det är liksom inte riktigt ekonomiskt rimligt att köra på en till full omgång eftersom vi har ett barn sedan innan och syskonförsök kostar ju fullt pris. Vår helt underbara son är nu 4 och blev även han till med IVF-hjälp, efter många försök utan grav och två MA under 2018/2019.

Så det är ju förstås annorlunda eftersom vi redan har ett barn. Om detta inte går hela vägen har vi honom, och även om det i så fall förstås skulle kännas fruktansvärt så skulle nog den smärtan vara lindrigare.

Men just nu är jag gravid och känner mig väldigt hoppfull!

Håller verkligen alla tummar för digSolig{#emotions_dlg.flower}
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-06-18 11:04:05 följande:
    Nej men åhhhh vad underbart! Så glad jag blir! Stort grattis till så här långt❤️❤️
    nej jag förstår verkligen det, det är helt sjukt vad det kostar har jag sett! Vad underbart ni har en liten son🙏🍀jag håller alla tummar och tår jag har för dig/er❤️❤️
    Tack finaste duHjärtaSolig{#emotions_dlg.flower} Detsamma igen verkligen! 
  • LinneaWookie
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-06-19 22:12:00 följande:

FP ville köra på intralipid drop i samband med insättning och om man blir gravid så fortsätter man med drop regelbundet. Det används en del utomlands. Det kanske kommit upp i boken du läser? Varit en del reportage / artiklar om det på SVT nyligen. Det är lite av en debatt ju, den landstingsfinansierade vården kör inte på detta då det inte finns tillräckligt bra evidens än på att det funkar menar dom. 

Har inte läst den boken du nämner, men konsumerat en del amerikanska läkare och personer som gått igenom IVF i USA på YouTube hehe, så känner igen det du skriver. Jag upplever att det inte går att jämföra Sverige och USA, dom har ett helt annat tänk / filosofi där. När nån kör IVF där så testar dom mycket mer i förväg, söver ner under äggplock, testar embryona, testar ens hormoner under hela processen, tar hCG blodprov för att se att hCG ökar och medicinerar överlag mycket mer än i Sverige. Sen kostar ju detta mycket mer och finansieras via försäkringar eller privat som jag förstått det, så helt annat upplägg än i Sverige, där man vill använda så lite resurser som möjligt för mest utfall, inte göra saker som dom flesta ändå inte behöver eller klarar sig utan, inte över-medicinera och endast testa om det finns tydliga symptom på att något inte stämmer. Jag förstår det svenska tänket i teorin, men fruktansvärt att gå igenom som individ när man är just den som hamnar utanför statistiken. 

Intressant med Letrozol, inte använt det under IVF,
    men får nämna det till läkaren om det blir nått i höst. Skönt att Cyclogest funkade bättre, vad som helst som gör processen lättare tar man ju gärna emot. 

Jag har kört lite olika variationer på naturlig cykel, alla gånger med Ovitrelle, förutom senaste gången, då jag fick LH-ökning under helgen, så körde endast Cyclogest. 

Hoppas du får en fin midsommar trots detta och att allt går bra på er kontroll snart ❤️ Håller koll i tråden på uppdateringar 🌸 

Jag förstår också det svenska tänket absolut, inte minst ekonomiskt för alla parter, men jag kan ändå bli lite irriterad på att jag inte fått Letrozol förrän nu de två senaste ÄL vi kört i naturlig cykel.
    Under min förra IVF-period 2018/2019 som till slut ledde till att vi fick vår son, hann vi ändå gå igenom 3 återföringar som inte fäste alls och två grav som stannade av i ca v7-9 och blev missfall.

Om nu Letrozol sägs hjälpa så mycket med själva ÄL-processen, varför inte pröva det redan då? Det var först när jag efter den första misslyckade återföringen i denna omgång, sa att jag ville pröva ALLT för att vi inte hade så många chanser kvar, som jag fick Letrozol och även Trombyl.

Men ja jag ska försöka att njuta nu❤️❤️❤️, känner bara med alla som kämpar så hårt nu, det kan kännas så himla hopplöst.
    Ni är bäst!!!
  • LinneaWookie
    Eulalia84 skrev 2024-06-19 21:13:36 följande:

Hej, ny här och hoppar in i tråden😊

Vill först säga grattis till dom som plussat och känner med er andra som fortfarande kämpar🥰

Jag och sambon gör vår första IVF, ett försök vi inte ens trodde att vi skulle få göra då vi först blev nekade och  inte skulle hinna fram i kön. Men som en överraskning kunde en privat klinik ta över vår remiss och dom har varit fantastiska med att skynda på allt då vår enda chans att börja var nu i slutet av maj eftersom jag fyller 40 nu i sommar. Så på bara ett par veckor var allt klart med psykosocial utredning (vi behöver donator) och allt och vi kunde börja.

Vid äggplock fick jag bara ut tre ägg, två blev befruktade och fick ett tvådagars som såg fint ut återfört i förra veckan och är nu på ruvardag 6. Det andra klarade tyvärr sig inte.

Är lite besviken att jag bara fick ut 3 ägg, har ändå ett skapligt amh på 1,9 så hade hoppats på några fler och drömmen hade ju varit nåt till frysen då vi bara får ett försök av landstinget pga min ålder. Men är samtidigt jätteglad att vi fick något att återföra då det inte är alla som får det. Känns som att chansen är väldigt liten att bli gravid på första försöket i min ålder med så få ägg ut men man vet ju aldrig. Har testdag 29/6.

Välkommen hit{#emotions_dlg.flower}Skäms
    Håller alla tummar och tår för att testet visar plus sen! Det är ändå ganska snart du har TD🎉 Hur mår du nu?
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-18 21:29:02 följande:
    Nej det har jag inte, jag är en sån som inte orkar se ett negativt test haha jag är för rädd för att testa Gråter jag vill hellre veta det genom att få mens, och vill leva på hoppet ett litet tag till Glad
    Känner igen det där med att inte våga testa🙈🙈Har ändå aldrig lyckats hålla mig till TD 😅

Håller tummarna sååå hårt för dig!!!❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024