• LinneaWookie
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 17:52:18 följande:

GRATTIS!!!!! Blir så rörd och glad. 

Och vet ni vad. Jag kom hem som ett totalt vrak idag, så ledsen. Vi skulle ju vänta att testa till onsdag, men jag kände ?det kan oavsett inte kännas värre än det gör nu även med ett negativt test? så jag testade ändå i smyg! Och nedan ser ni resultatet!!!!

Tog först RFSU testa tidigt som jag fick bryta upp då jag trodde plastskärmen spelade mig ett spratt, och tog sedan det digitala för att jag verkligen inte kunde tro att det var sant!!

Det är såklart tidigt ännu, och nu håller jag bara tummarna för att värken idag var antingen bara magen som är dålig, eller positiv graviditetsvärk som spelade mig ett spratt och inte början på mens/tidigt missfall. Alltid ska man ha något att oroa sig för!

Men tre plus på en dag hörni - synd att vi inte får fira med champagne!!!!

MEN HERREGUUUUD GRATTIS!!! 3 på en och samma dag är ju helt makalöst!!!!SoligHjärta
  • LinneaWookie
    Louieee skrev 2024-06-10 18:15:40 följande:

Men alltså wow!!! Grattis alla ni som plussat 😍 
    Jag har inte skrivit här på ett tag men har följt alla 🥰 förra veckan fick jag se ett litet tickande hjärta 🧡 så overkligt och fantastiskt 🙌

Åhhhh ja det är det finaste som finns, så overkligt 😍😍😍❤️Så glad för din skull!
  • LinneaWookie

Tack Razorcrest, Sola13 och AliciaNN🥰🥹😍

Är så nojig nu bara....2018/2019 när jag fick två missfall hade jag inte min underbara vilda 4-åring som råkar köra in ett knä eller en fot i min mage då och då...Man vill ju inte gärna säga redan nu att mamma har en bäbis i magen, eftersom det är så oerhört lång tid till man kan känna sig lite mer säker på att det kommer gå vägen, om vi kommer dit.

Vad hade ni gjort? Sagt redan nu till honom att han måste vara försiktig eller ska man bara lita på att det lilla kornet där inne är så pass inbäddat att några knän och törnar inte skadar?😓😓

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-06-11 08:18:36 följande:

Hoppas du såg mitt grattis lite högre upp 😍

Tror inte sparkar från ett barn kan leda till missfall, så oroa dig inte för det. Lilla fröet är väl inbäddat i magen 😊

Jaaa tackHjärta Så häftigt med 3 plus på samma dag, grattis igen fina du!Solig
    Jag tror också att det är helt lugnt egentligen, har bara inte haft den typen av "risker" vid tidigare grav. 
    Längtar så till det förhoppningsvis gått så långt att jag kan berätta för honom!
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-11 10:04:39 följande:

Jag har inget nytt att rapportera förutom att cyclogesten ger en vag mensvärk under någon timme efter att jag tagit den. I övrigt är allt som vanligt (RD4) vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt, kan tiden gå lite snabbare... Förvånad

Ugh Cyclogesten är så jobbig för alla symtom man har kan ju eg bero på den...Men det går säkert jättebra, när har du beräknad mens?Hjärta
  • LinneaWookie
    BaeA skrev 2024-06-11 20:22:01 följande:

Stort grattis till alla er som plussat, då himla kul! Hoppas alla små vill stanna kvar där inne ❤️ 

själv väntar jag på resultat från min biopsi som jag förhoppningsvis får i veckan, vill så gärna komma vidare nu! 

Tack så mycket{#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för att ditt resultat kommer snart Hjärta
  • LinneaWookie
    Ruvare 
    AliciaNN: testdag 25/6
    theremustbeabetterway: testdag 24/6
    EB90: testdag 21/6
    Gravida
    Sola13, BF den 5 januari 2025  
    EFW: BF den 19 februari 2025
    LinneaWookie: BF den 21 februari 2025
    MarieJonsson: BF xx

Min beräknas något senare än EFW eftersom det är en 2-dagars. Gjorde uträkningen med en app där man kan lägga in den infon, alltså återföring med embryo som är x dagar gammalt.

Hur mår ni allihopa?
    TMI kanske men jag är hårdare i magen än vanligt vilket är ett ganska ovanligt för migDrömmer, annars mår jag bra än så länge.
    Testade en gång till igår (ej morgonurin nu heller) och det var ett jättetydligt plusHjärta
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-13 10:47:54 följande:

Bortsett från lite mensvärk efter att ha tagit Cyclogest så har jag sen igårkväll en ilande känsla i nedre delen av magen. Jag skulle beskriva det som först i höjd med äggstockarna, ungefär samma känsla som jag hade under IVF när äggen växte sista dagarna 😅 Men idag är det mer ilande ner mot ljumskarna. Bara när jag sitter still en stund. När jag rör mig och går omkring känner jag inget särksilt. Det här är en ny känsla för mig, det är liksom inte riktigt som mensvärk mitt i magen/livmodern utan mer ut åt sidorna av livmodern. hoppas hoppas det betyder något!

Mariejonsson: jag ska fortsätta ta Cyclogest även efter testdag, jag kommer inte ihåg hur länge, det står nedskrivet hemma, men ganska många veckor till förutsatt att testet är positiv.

Samma för mig, några veckor efter pos. test men det blir någon form av nedtrappning.
    Jag mailade kliniken igår och meddelade att jag testat positivt, och jag ska ringa på måndag för att boka in ett graviditetsultraljud och då även diskutera nedtrappningen av Cyclogest.

Hoppas hoppas att dina symtom är ett tecken på att det finns en liten krabat som stannat kvar där inneSkrattande
  • LinneaWookie
    amiilee skrev 2024-06-15 10:43:09 följande:
    Hej! Hittade denna tråd häromdagen. haft lite paus från FL men varit med i tidigare BIM-trådar när vi försökte naturligt. Nu gjort vår första IVF/ICSI. Testade idag är RD 14 och jag är i chock. Mitt livs första plus! Har TS först på onsdag (RD18) och jag undrar om strecket är lite väl svagt för RD14? Är 19 dagar sedan ICSI? förhoppningen är att det slår över till 2-3 veckor på TD men blir så skraj nu?
    Har inget svar där, tycker de digitala veckotesterna är så läskiga då det blir så konkret,  så jag har inte vågat ta ett än, fastän jag har 2 positiva test (ett CB plus och ett av apotekets egna stav-variant där man bara ska se två streck).
    Tror jag bara ska köra vidare och testa ett par gånger till med babyplan-stavar som jag fått hem nu, och sen utgå från grav.ultraljudet sen då de ändå kommer se om allt är som det ska då. CB veckotetser är så dyra och så blir man bara nojig om det inte slår över till 2-3 veckor tillräckligt snabbt 😬😅

Hoppas verkligen nojigheten är i onödan, amiilee. Allt är säkert i sin ordning ❤️☺️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024