IVF/ICSI 2024
Jag menar jag ser väl inte i syne?!?!?
Jag menar jag ser väl inte i syne?!?!?
GRATTIS!!!!! Blir så rörd och glad.
Och vet ni vad. Jag kom hem som ett totalt vrak idag, så ledsen. Vi skulle ju vänta att testa till onsdag, men jag kände ?det kan oavsett inte kännas värre än det gör nu även med ett negativt test? så jag testade ändå i smyg! Och nedan ser ni resultatet!!!!
Tog först RFSU testa tidigt som jag fick bryta upp då jag trodde plastskärmen spelade mig ett spratt, och tog sedan det digitala för att jag verkligen inte kunde tro att det var sant!!
Det är såklart tidigt ännu, och nu håller jag bara tummarna för att värken idag var antingen bara magen som är dålig, eller positiv graviditetsvärk som spelade mig ett spratt och inte början på mens/tidigt missfall. Alltid ska man ha något att oroa sig för!
Men tre plus på en dag hörni - synd att vi inte får fira med champagne!!!!
Men alltså wow!!! Grattis alla ni som plussat 😍
Jag har inte skrivit här på ett tag men har följt alla 🥰 förra veckan fick jag se ett litet tickande hjärta 🧡 så overkligt och fantastiskt 🙌
Tack Razorcrest, Sola13 och AliciaNN🥰🥹😍
Är så nojig nu bara....2018/2019 när jag fick två missfall hade jag inte min underbara vilda 4-åring som råkar köra in ett knä eller en fot i min mage då och då...Man vill ju inte gärna säga redan nu att mamma har en bäbis i magen, eftersom det är så oerhört lång tid till man kan känna sig lite mer säker på att det kommer gå vägen, om vi kommer dit.
Vad hade ni gjort? Sagt redan nu till honom att han måste vara försiktig eller ska man bara lita på att det lilla kornet där inne är så pass inbäddat att några knän och törnar inte skadar?😓😓
Hoppas du såg mitt grattis lite högre upp 😍
Tror inte sparkar från ett barn kan leda till missfall, så oroa dig inte för det. Lilla fröet är väl inbäddat i magen 😊
Jag har inget nytt att rapportera förutom att cyclogesten ger en vag mensvärk under någon timme efter att jag tagit den. I övrigt är allt som vanligt (RD4) vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt, kan tiden gå lite snabbare...
Stort grattis till alla er som plussat, då himla kul! Hoppas alla små vill stanna kvar där inne ❤️
själv väntar jag på resultat från min biopsi som jag förhoppningsvis får i veckan, vill så gärna komma vidare nu!
Bortsett från lite mensvärk efter att ha tagit Cyclogest så har jag sen igårkväll en ilande känsla i nedre delen av magen. Jag skulle beskriva det som först i höjd med äggstockarna, ungefär samma känsla som jag hade under IVF när äggen växte sista dagarna 😅 Men idag är det mer ilande ner mot ljumskarna. Bara när jag sitter still en stund. När jag rör mig och går omkring känner jag inget särksilt. Det här är en ny känsla för mig, det är liksom inte riktigt som mensvärk mitt i magen/livmodern utan mer ut åt sidorna av livmodern. hoppas hoppas det betyder något!
Mariejonsson: jag ska fortsätta ta Cyclogest även efter testdag, jag kommer inte ihåg hur länge, det står nedskrivet hemma, men ganska många veckor till förutsatt att testet är positiv.