• Tow2Mater

Detta med VAB

Hoppas du aldrig funderar på ett tredje barn, du skulle ju då behova gifta dig med tyå män så ni kan ta hand om varsttt barn om de alla tre är sjuka samtidigt.

• Tow2Mater
    Anonym (Varför?) skrev 2023-12-04 19:28:23 följande:
    Tack för sarkasmen. Precis vad jag behövde när jag är körd i botten och ber om att få slippa det.

Men nej, vi kommer inte skaffa fler barn.
    Jag är ganska allvarlig, utom då att man ju inte kan gifta sig med två.

Börja ge flaska så du slipper ifrån amningen skulle ju vara en dellösning. Då hinner du agera kvickare, och sitter inte fast i soffan lika ofta.
  • Tow2Mater
    Cathariiina skrev 2023-12-05 15:42:12 följande:
    Ovanligt dåligt råd. Då måste hon ju gå upp och värma vatten, dosera pulver, sterilisera flaskor. Mycket bättre att maten producerar sig själv i en hygienisk förpackning - plus att inget kan ersätta bröstmjölken för en spädis!
    Färdigblandade flaskor med ersättning eller pumpad mjolk kan finnas i kylen sedan tidig  morgon innan pappan går till jobbet. Iden är att det skulle hjälpa TS problem. Att maten producerar sig själv i en hygienisk förpackning - som tar lång tid att äta - är ju del av problemet TS har.
  • Tow2Mater
    Cathariiina skrev 2023-12-05 16:45:18 följande:
    Fast samtidigt håller sig ju babyn lugn. Och efteråt somnar den vanligen. När man är van att amma lär man sig dessutom att göra en massa saker med en hand...

Näringsämnena bryts för övrigt fort ner i kylen och påföljande uppvärmning, särskilt vitamin C. Dessutom måste man i så fall ha stenkoll så att inte någon flaska blir stående och blir gammal. TS låter inte som någon som har stenkoll just nu. Jag tycker synd om alla bebisar som matas med gammal mjölk, och som ofta blir antingen för varm eller för kall vid uppvärmningen. 
    Bla bla bla. Ignorera andras råd om du inte gillar dem då. Hade du läst och foljt konversationen hade du inte behovt hacka på mitt råd som en slags amningsnazi.
  • Tow2Mater
    Agda90 skrev 2023-12-06 15:18:03 följande:
    Det är inte alla som kan pumpa och ersättning funkar inte för alla bebisar. Sen finns det bebisar som vägrar tvärt att ta flaska. 

Bara för att man vill amma eller ger råd som inte går hand i hand med dina råd om flaskmatning så är man inte amningsnazi. 
    TS hade redan kommenterat, det enda den här personen ville gora var att racka ner på mitt råd med en amningsnaziagenda.
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2023-12-06 22:48:07 följande:

Jaha. Och du har en genusfeministisk agenda. Du försöker alltid - oavsett vad det står i TS - att sprida budskapet att det är bäst att kvinnor inte ammar, och att föräldraledigheten ska delas på hälften mellan mannen och kvinnan. Du vill inte trådstartarnas och deras barns bästa, det handlar bara om politik för dig. Jag har i alla fall hela läkarkåren (utom möjligen feministtokan Agnes Wold), barnmorskekåren, barnsjuksköterskekåren samt WHO på min sida...
    Skitsnack! Du gränsar du till personliga påhopp!

Jag tar upp det där det är relevant.
Svar på tråden Detta med VAB