• Daisy28

Svärmors-MARDRÖM

Ignorera alla samtal och sms från henne.  Stötta din sambo att göra samma sak.  Umgås minimalt.  

Så länge din sambo viker ner sig lär det fortsätta 

• Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-04 07:23:52 följande:

Tack för tips, min sambo berättade att han gjorde liknande en gång, men då slog det totalt bakut för då ringde hon runt till hans syskon och till hans pappa och sa till dom att han inte svarar henne och att hon är orolig för hans mående, att han inte verkar må bra för att han drar sig undan henne m.m. Hon trakasserade dom till den grad att dom bönade honom att svara henne för att slippa hennes tjat. 

Sen dess har han svarat henne ibland för att hålla det lugnt i familjen?

Informera övriga släkten.  

Alternativt ha en fast telefontid i vecka.  Noll kontakt i övrigt. 

Om inte han agera konsekvent lär det fortsätta.  
  • Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-05 16:35:13 följande:

Tusen tack för alla era tips! På söndag ska han sätta sig ner och prata med sin mamma och säga att antingen är det nolltolerans med alkohol eller så är vår relation slut här. Jag har pratat med alkohollinjen idag och vi har fått uppbackning om att det här är en bra idé, sen att det lär bli hus i helvete på söndag ska vi nog räkna med men då har vi iallafall sagt det?

Om hon inte slutar med alkoholen kommer han klara att avsluta relationen helt?
  • Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-18 12:16:03 följande:

Hej hörni. Jag försöker väcka denna tråden till liv nu igen för nu är jag helt förstörd. Vet inte vad jag ska göra och vill bara explodera och gråta samtidigt. 

Han hade samtalet med sin mamma men verkade inte kunna vara så hård som jag trodde. Hon hade bortförklarat precis allt, bla vägrat erkänna att hon är alkoholist ?jag har ju en spärr och kan sluta när jag vill?. Alla hittepå akutsituationer bortförklarade - precis allt bortförklarat. De hade också diskuterat hennes desperata kontaktbehov och han hade sagt att han inte kommer svara på hennes oändliga smsande och ringande utan han svarar när han kan, om det inte passar så får hon sluta. Hon hade accepterat och sagt att hon ska sluta.

Nu i efterhand har hon svarat på den sista delen genom att smsa mig istället som en jävla galning. På precis alla appar, sms, messenger, instagram, snapchat m.m. 

Hon lät mig veta att hon varit så snäll och köpt alkoholfri öl till mig till annandagen då vi ska dit (VARFÖR jag nu skulle vilja ha det)? och hon smsar mig om precis allt inför denna dagen, skickar om bebisen, skickar ?roliga? videor m.m. Hon är som desperat nu när min sambo slutat svara henne. Jag tror att jag smäller av. 

Vi hade enbart planerat att gå dit på annandagen för att min sambos syskon är där då och vi bor i olika städer så detta är enda gången vi ser dom. 

Jag ser ingen utväg, min sambo sa efter samtalet att hon får en halv chans till, men jag avskyr henne som pesten och detta tär verkligen på vårt förhållande. 

Snälla, jag har verkligen försökt ha förståelse för min sambo men jag börjar bli så arg och jag kan inte hålla det inom mig, det märks av för jag tappar humöret så fort jag ser hennes namn i min telefon. Jag känner att jag måste blockera henne överallt men samtidigt vill inte jag vara ragatan i familjen när alla andra har kontakt med henne?

Blocka henna i alla appar mm
  • Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-18 13:24:24 följande:

Jag har sån otroligt lust, men vill att min sambo ska vara med på tåget också isåfall. Jag har stängt av notiser från henne än så länge, men hoppas att min sambo ska komma på idén snart att det är blocka henne vi måste göra. 
    Jag känner att hennes sätt att vara på är oåterkalleligt för mig, jag ogillar henne så mycket att jag tror att jag aldrig kommer kunna ändra mig ang henne, vilket gör mig orolig för framtiden med min sambo om han ska stå ut med henne och acceptera hennes skit resten av våra liv. 

Blockera henne
  • Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-18 13:40:36 följande:

Kan inte citera dig glassgumman78 så svarar här: 
    Jag Är allra mest arg på svärmor, men även jag och min sambo har haft dispyter på senaste gällande detta tyvärr. Det sista jag vill är att bråka med min sambo men det har tyvärr blivit så.
    Jag försökte skicka ett kort sms med svar om annandagen men då kommer sms direkt tillbaka med 5 följdfrågor som ?kräver? svar typ vilken tid så jag kan planera, kommer er hund m.m. Svarar jag då så kommer ytterligare 5 frågor.

I övrigt skickar hon om totalt irrelevanta saker som inte nödvändigtvis behöver svar, men det stressar mig ändå att se att hon försöker få tag i mig så ihållande. 

Men sluta svara och blockera henne! Du göder ju henne genom att skriva!
  • Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-18 13:47:59 följande:

Jag svarar inte på hälften av det hon skriver. Och tro mig när jag säger att jag vill blockera henne och ALDRIG mer se henne. Men jag vill ändå vara försiktig då hela hans familj är fast i hennes grepp, ingen vågar säga något och alla är så manipulerade av henne att dom ser inte på det så allvarligt som jag gör. Vi är dom enda som tagit  upp hennes problem med henne. 

Jag tycker bara det känns fel att blockera henne när min sambo inte gör det. Jag vill att han ska göra det så jag kan hänga på. Jag vill inte va den enda i familjen som ställer till med drama så ifall hans syskon m.m blir arga på mig isåfall. 

SLUTA SVARA HENNE! INTE PÅ HÄLFTEN, INTE PÅ 10% UTAN PÅ ALLT!

BLOCKERA HENNE OCH LÅT DIN MAN TA SMÄLLEN
Svar på tråden Svärmors-MARDRÖM