• Deceree1

Svärmors-MARDRÖM

En fråga bara, håller hon på med din sambos syskon också? Ringer och så? 

• Deceree1
    Alsox skrev 2023-12-04 12:30:39 följande:

Kunde inte citera dig decree1, svarar såhär // Glad Ja jag har förstått på min sambo att det är liknande kontaktsök även där. Vet dock inte i vilken utsträckning.

Har ni bra kontakt med syskonen?
  • Deceree1
    Alsox skrev 2023-12-04 14:59:16 följande:
    Sådär, inte daglig kontakt men ändå oftast någon gång per vecka/varannan vecka. Tror inte dom pratar så mycket om detta dock. 
    Jag tror att det är där ni ska börja. Kan ni inte träffas med syskonen och prata om detta och sen försöka handla likadant. Tänker att, om hon håller på så här med ett annat syskon som låter hennes hållas så förstår hon väl inte varför hon inte kan göra likadant mot er. Om alla sätter ner foten så måste hon ju nån gång lära sig att inte köra så med er. Eller varför inte ett brev, där sambon och du skriver och berättar om era tankar kring hennes beteende. Inte ett brev i affekt dock, utan nog övervägda ord. En del människor förstår bättre skrivna ord. Hon kan läsa och begrunda lugn och ro. Och kanske få en tankeställare. 
  • Deceree1

Det där är verkligen inte bra. Du blir jättestressad av det här. Hur gammal är er bebis? Ammar du? Det behövs inte mycket stress och  irritation för att bröstmjölken ska försvinna. Det kan gå fort. Att du blir så här stressad med går ut över bebisen. Du måste förklara för din sambo hur allvarligt det här är. Mår inte ni bra så gör inte bebisen det heller. Det verkar inte som att han klarar det här själv. Han behöver gå ihop med sina syskon i enad front och verkligen punktmarkera att ni behöver vara ifred. Finns det nån möjlighet för att er att komma bort ett tag? Jag förstår ju att det är svårt med era jobb och sånt. Men finns det nån i er bekantskapskrets som kan låna ut en stuga er nåt? Ni behöver vara själva och vårda er egen familj I första hand. Jag hade personligen flyttat till en annan stad, skaffat nytt jobb, dagis ja allt. Det behöver ju inte vara 100 mil från vänner och bekanta för det. Jag lider med dig/er att ni ska behöva ha det så här. Jag förmodar att det är bebisens första jul och det är viktigt att ni får lugn o ro o kan njuta av bebisen o julen. 

• Deceree1
    Alsox skrev 2023-12-18 13:35:36 följande:

Min bebis ligger i magen  // Gråter Jag har gått mer än halvvägs. Och ja du har helt rätt, detta stressar mig något otroligt, jag känner att min sambo inte är stark nog att ha ett riktigt gränssättande samtal med henne och han är inte stark nog att blockera henne i nuläget. 

Men jag orkar inte ha det såhär, jag har varit så ledsen och stressad, jag har bestämt mig för att inte gå på annandagen, men det är ju bara en kortsiktig lösning på problemet. Jag är också sjuk i graviditeten och har legat inlagd flera gånger för hyperemesis så jag är för dålig för att resa just nu, annars hade jag mer än gärna gjort det. Detta är så hemskt för mig. 

Jag hoppas innerligt att vi kan flytta från det här eländet snart. 

Om du har bebis i magen är det ännu värre för om du är stressad och inte mår bra kan finns det risker med med också. Alltså, din sambo måste förstå. Börja där. Ett allvarligt samtal med din sambo. Han måste värna om dig o er bebis. Bestäm er för att stanna hemma i jul. Även din sambo. Han ska visa vart hans lojalitet ligger. Det är viktigt för dig. Ligger hans lojalitet hos sin tjej o barn eller ligger hans lojalitet hos en supande mamma? Valet är självskrivet. Få honom att förstå det. Kram
  • Deceree1
    vissli skrev 2023-12-18 22:23:38 följande:
    Har du medicinsk källa på det fetade? Bara att du skriver sådär är ju också extremt stressframkallande för en ammande kvinna. 

Jag hade fel, hon ammar inte, hon hade bebis i magen. 

Det behövs inte nån evidensbaserad forskning på det. Jag har själv varit med om det och vill inte att det ska hända nån annan. Jag och pappan till mitt barn blev jagade i telefon av min svärmor och hennes nya gubbe. Dom skrek i telefonen och mannen var oerhört obehaglig. Min dotter var då 4 månader. Jag va helt övertygad om att han skulle komna hem till oss och slå ihjäl oss. Detta var sent på kvällen och jag va oerhört stressad och orolig. Dagen efter, på lördagen, trodde jag i min enfald att vi skulle ta bilen och åka därifrån så vi inte skulle va hemma om han kom. Han hade ca 7 mil till oss. Men då stack min kille iväg med kompisar och körde motorcykel. Han fattade inte hur rädd jag var! Jag gick flera km med barnvagnen hem till mina föräldrar och hela vägen var jag livrädd att jag skulle möta honom. Det va så oerhört stressande att veta att jag mycke väl kunde ha mött honom. Den dagen försvann min bröstmjölk tvärt !!!!!

• Deceree1
    vissli skrev 2023-12-19 02:44:28 följande:
    Fastcdet innebär inte att det är så för alla eller ett medicinskt faktum. Stress kan ju begränsa flödet och utdrivningen, men att det från en sekund till nästa skulle kunna helt slå av all produktion för evigt även om stressmomentet försvinner har jag inte sett något som beskriver. 

Jag har inte sagt att det gäller alla men det hände mig. Alltså kan det hända. Hon måste hur som helst få lugn och ro. Det här är inte bra för henne. 

ja, det slutade tvärt på dagen för att jag var så orolig. 

• Deceree1
    vissli skrev 2023-12-19 13:23:53 följande:
    Hur mycket kunde du slappna av kommande dagar? När jag pratat med amningsstöd är det entydiga svaret jag fått att amningen kan påverkas negativt av stress men kommer åter om man får slappna av igen.
    Den kom aldrig tillbaka 😪 Jag fick börja med bröstmjölksersättning
Svar på tråden Svärmors-MARDRÖM