Inlägg från: Anonym (Gryning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gryning)

Vilket livsval ångrar ni mest?

Brax skrev 2023-12-03 21:50:09 följande:
    Vilket livsval ångrar ni mest?

Jag tycks aldrig komma över mitt val av högskolestudier. Pluggade något jag inte är intresserad av eller har fallenhet för, It. Resultatet blev att man kom till en liten högskola och inte den roligaste högskolan. Sedan gick man ut i lågkonjunktur och det var omöjligt få arbete, samtidigt som jag tvivlade på varför jag läst detta. Man arbetslös hade divers korta enklare jobb såsom väktare. Till slut fick man ett jobb som kändes bra, men då hade det gått så lång tid så man hade blivit lite förstörd och stukad. 

Så här i efterhand ser jag helt klart på hur man skulle planerat och valt förs studier. Men man visste inte bättre då samt lite tryck utifrån kanske. 

Det sämsta hade dock varit att inte komma iväg alls och studera, bott kvar  hemma och kanske fastnat på en fabrik eller något.

Men det känns som man bara var en tanke, en liten knuff från ett lyckligt liv.

Om jag får gissa så är du inte ensam att ångra studieväg. Finns faktiskt inget som hindrar dig från att studera igen, inte ens ålder. Det kanske är ödet som leder dig på rätt väg. Vad sägs om sjuksköterska?
  • Anonym (Gryning)
    Brax skrev 2023-12-03 21:57:29 följande:
    Nu finns det ingen bra anledning då jag har jobb. Jag skulle velat haft en roligare studietid och fått jobb snabbare. Men man kan läsa ngn kurs kanske.
    Trivs du på ditt nuvarande jobb så kanske du skulle gynnas av att medvetet känna tacksamhet. För din egen skull.
  • Anonym (Gryning)
    Brax skrev 2023-12-03 22:16:54 följande:
    Tack, det kan jag känna. Men samtidigt sorg över allt som förspilldes
    Så småningom kommer den positiva känslan av tacksamhet ta över. Det var ödet att du hamnade i ett jobb du trivs med.

Finns mängder av distansutbildningar du kan söka om det är främst studierna du är intresserad av.
Svar på tråden Vilket livsval ångrar ni mest?