Kommer snart att dö
Fattar inte. Hur kan man få prostatacancer vid så låg ålder som 33 år? Jag har inte läst om någon så ung som fått det.
Det du ska göra är att pratat behandlingsalternativ med din behandlande läkare.
Beklagar.
Fattar inte. Hur kan man få prostatacancer vid så låg ålder som 33 år? Jag har inte läst om någon så ung som fått det.
Utifrån journalen så är det absolut inte helt kört. Det finns behandlingsalternativ och det finns stor hopp om att överleva.
Du, TS. Det är extremt ovanligt med prostatacancer i din ålder. Jag har egentligen inte träffat på nån trots en hel karriär inom cancervården, och det skulle vara otroligt mycket otur med i det hela. När jag läser ditt journalutdrag så låter det mer som att det är en uro-cancer, det vill säga en som utgår från cellerna i urinvägarna men att det har påverkat prostatan väldigt starkt. Har din läkare sagt att det är en prostatacancer? Jag skulle nog föreslå dig att inte googla förrän du fått mer information från din läkare och kontaktsjuksköterska.
Oavsett. Det finns behandlingar. Olika sorter. Är den aggressiv betyder det också ofta att den svarar snabbt på behandling bara man prickar rätt med behandlingssorten. Du ska inte ge upp. Det finns fortfarande hopp!
När du fått mer information och vet vad som kommer att hända närmsta tiden är du välkommen att höra av dig till mig om du har generella frågor eller funderingar, är sjuksköterska och har arbetat med cancerbehandlingar på ett av våra universitetssjukhus i många år. Kan jag hjälpa dig gör jag gärna det.
Ta hand om dig, och försök att inte ge upp hoppet. Det är ett skittufft besked att få, men ingen kommer ge upp hoppet om dig.