Inlägg från: Anonym (Ofattbart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ofattbart)

Kommer snart att dö

Vilken fruktansvärd situation. Har du någon nära som kan ge dig stöd och tröst? Jag kan inte svara på hur dina chanser ser ut, utan du måste vända dig till läkarna. Skriv ner alla dina frågor innan du pratar med läkaren. 

Hur ser behandlingsalternativen ut? Har du inte fått någon prognos i samband med diagnosen?

• Anonym (Ofattbart)
    Anonym (Alex) skrev 2023-11-30 15:53:36 följande:

Funderar på att börja dricka igen när man ändå snart ska dö. Känner ingen framtidstro. Gud har dömt mig känns det som. 

Det förstår jag. Jag hade själv gjort en hel del saker som inte anses vara bra om jag visste att jag skulle dö inom en närmare framtid. Har läkaren sagt att det är helt kört? Eller finns det en chans? 
  • Anonym (Ofattbart)
    Anonym (M) skrev 2023-11-30 16:22:33 följande:
    Vad skulle du ha gjort då? Hoppat fallskärm? Hjälpt till i något krig? Tagit stora lån och gett bort pengarna?
    Jag skulle sälja allt jag har och flyga till någon land med tropiskt klimat och drogliberala lagar. Sen skulle jag ge mig ut på drogibducerade äventyr i min själ och utforska den tropiska miljöns skönhet spetsad med drogernas färger och glitter. 

Jag skulle bygga en hydda på en undangömd strand och verkligen umgås med mitt inre och förhoppningsvis lyckas försonas med tanken på döden. Jag skulle elda upp mina kläder och dansa runt elden med en flaska rom. Starkspritens spetsiga rus får skölja över mig tillsammans med modet som växer i takt med ruset. 

Förhoppningsvis dör jag där på stranden med ett leende på läpparna. 

Det hela kan lika gärna bli en mardröm. Men vem har råd att vara feg när tiden rinner ut? 
Svar på tråden Kommer snart att dö