Anonym (rådvill) skrev 2023-11-30 16:24:13 följande:
Ja, det är precis det jag är orolig för, att hon ska vilja ha kontakt men inte riktigt vågar. Jag skulle ta emot henne med öppna armar men det kan ju inte hon veta.
Jag ska absolut ta upp det lite mer ordentligt med min man. Som jag skrev tidigare känner jag mig ganska frustrerad på både honom och mamman.
Skulle även din mumlande make ta emot henne med öppna armar? Annars finns ju risken att du gör mer skada än nytta? Har mamman försökt ta kontakt med henne någon gång under årens lopp? Din man låter ju inte superintresserad och dottern visar inte heller att hon är intresserad.
Jag är benägen att hålla med den personen ovan som skrev att det förmodligen ligger mer bakom. Särskilt som du inte ens vet varför hon bröt med sin mamma. Det kan väl inte ha gällt samma sak? Något har fått henne att känna sig nödgad att bryta med båda sina föräldrar. Ändå lever hon ett bra och ordnat liv idag. Det låter ju inte som en person med psykiska problem eller drogmissbruk eller liknande. Utan en vanlig ung kvinna som utan problem gick vidare helt själv i livet och klarade sig på egen hand.
Det hör inte till vanligheterna att man bryter helt med sina föräldrar pga ett enda bråk.