Inlägg från: Anonym (Sann Kärlek är värdefullare än guld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sann Kärlek är värdefullare än guld)

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

Pröva lev utan dem i relationen/familjen barn måste ingå för att perspektivet ska bli trovärdigt som möjligt, så får du se. Du kan ju inte titta på det från evighetssingelhållet. Då fattar man ju ingenting och kan ju inte ens föreställa sig vad en relation är knappt. Jag förstår på din fråga att du sannolikt aldrig haft nån eller fått uppleva en intim och nära kärleksrelation?

Anonym (On point) skrev 2023-11-28 18:43:44 följande:

För att besvara frågan med en ny fråga
    Vad tillför männen?

Kvinnor klarar sig alldeles utmärkt på egen hand. Har man inte behov av sällskap, erotik, romantik osv så klarar sig både män och kvinnor på egen hand. 

Vill man före släktet vidare behöver mannen kvinnan medan kvinnan inte behöver en man då artificiell befruktning är tillgänglig.

Så summan av kardemumman är att mannen  behöver kvinnan för att bli far.

Mannen behöver kvinnan för att föra sitt släkte vidare kan man ju förtydliga med.

NU är jag ju av åsikten att vi människor mår dåligt av ensamhet och att inte ha intima kärleksfulla relationer med andra människor. Vi behöver andra och vi behöver både älska och bli älskade, bli berörda, ha någon som prioriterar oss (vänner kan inte ge den sortens kärlek), finns för oss både i svåra och lyckliga stunder. Sen att man kan ha perioder då man föredrar ensamhet och att leva själv, eller testat  samboskap och familjebildning och blivit mätta på det och föredrar eget sällskap. Men att aldrig få uppleva kärlek i sin fulla form med allt vad det har att ge är en sorg och hindrar en från att utvecklas och bli harmonisk.
    beli skrev 2023-11-28 13:36:06 följande:
    Asexuella par, då?
    De känner ju ofta förälskelse och kärlek även om de inte blir kåta.
    Många lever också lyckligt  i vita förhållanden där sex inte alls förekommer. Men i de fallen brukar annan fysisk beröring förekomma. De flesta asexuella tror jag inte vill avstå relationer.
    Anonym (On point) skrev 2023-11-28 20:09:36 följande:

Tror att både män och kvinnor kan klara sig fint som singlar. Det enda de avstår från är fasta relationer. Det finns gott om singlar som har ett väldigt utvecklat socialt liv med både vänner och bekanta, erotiska äventyr och tillfällig romantik.

Jag tror att det handlar om man trivs med sig själv och att vara ensam

Människan är inte skapt för det du beskriver. Det är en konsekvens pga oförmåga, brist, dålig självkänsla osv och något man intalar sig för att inte gå under och för att slippa ta itu med sig själv och livet. Såvida man inte redan haft upplevelsen och vill pröva umgås med sig själv och prioritera annat. Men du kan inte övertyga mig att någon som aldrig upplevt det skulle nöja sig med en ensamtillvaro utan tvångstankar och olycka.
Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?